[Linux] 1 Mb videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05 08:56
Om te beginnen heb ik de search gebruikt, maar hieruit kon ik geen duidelijk antwoord halen. Ook heb ik RedHat.com doortespit (de distro die ik nu gebruik) maar daar kon ik ook geen duidelijke minimale systeemeisen vinden.

Het systeem is een AMD 1300 met 512 mb SDRAm PC133. Waar het om gaat is het 1 MB videokaartje. Ik denk zelf dat deze linux in text mode aan moet kunnen, maar om het zeker te weten vraag ik het hier. Kan ik linux instaleren met een 1 mb videokaartje...

Ik ben vanplan om deze dus in text mode te gaan draaien aangezien het een server wordt en geen zin heb om 20 euro uit te geven aan een 32 mb PCI kaartje. De distro wordt waarschijnlijk debian of redhat (ja lekker verschil... maja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

tekstmode kan altijd met zo'n ding, ik heb een server waar een 512 kb kaartje inzit, en da's nog ruim..

Maar dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen lijkt me.. Wat heb je aan zo'n kaart als je er geeneens tekstmode op kan draaien ? ;)

Grafisch geweld krijg je niet met zo'n kaartje, 320*256 zal wel zo'n beetje de top zijn ;)
Anyways, slotje.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.