Toon posts:

XP Home op nieuwe HD + oude XP nog tijdelijk werkzaam...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige HD (verdeeld in tweeen: C=systeem en program files, D= games en muzieksoftware) bevat een NTFS fout (volgens Partition Magic en Drive Image). Die wil ik gaan formatteren (als een partitie) en vervolgens compleet opnieuw installeren (Win XP Home). Ik heb ook een nieuwe HD besteld.

Nu zou ik graag die oude HD kopieren naar die nieuwe om vervolgens via een startmenu de mogelijkheid te hebben te kiezen tussen het nieuwe XP op m'n oude HD en het oude systeem op de nieuwe HD. Uiteindelijk wil ik alleen een systeem op de oude HD als C en de nieuwe als D. Maar dan dus zonder NTFS fout en zo. En lekker schoon.

Ik wil die kopie op de nieuwe HD alleen maar hebben omdat dan m'n kids en vrouw gewoon kunnen computeren als ik er ff niet ben (en ik zelf ook tussendoor). Ik verwacht wel een tijdje bezig te zijn met de volledig nieuwe installatie, vandaar...

Maar... hoe kan ik dit nou het makkelijkst regelen...? Ik kan via TrueImage een kopie zetten op de nieuwe hd maar werkt die dan wel...? Komt er dan automatisch een XP bootmenu? En m'n oude D wordt dan natuurlijk E, waardoor diverse programma's niet meer werken.

Ja, het klinkt aardig ingewikkeld... Snapt iemand wat ik wil en weet iemand hoe dit het makkelijkste kan...?

Verwijderd

Ik wil die kopie op de nieuwe HD alleen maar hebben omdat dan m'n kids en vrouw gewoon kunnen computeren als ik er ff niet ben (en ik zelf ook tussendoor). Ik verwacht wel een tijdje bezig te zijn met de volledig nieuwe installatie, vandaar...
als het al kan ben je waarschijnlijk langer dan een paar uur bezig en in die tijd heb je een schone windows xp al lang en breed geinstalleerd...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 16:11:
[...]

als het al kan ben je waarschijnlijk langer dan een paar uur bezig en in die tijd heb je een schone windows xp al lang en breed geinstalleerd...
:)

Ja, maar dan nog alle drivers, randapparatuur, programma's, updates, patches, etc. etc. Daar gaan uren en uren in zitten... En ik wil het liever rustig aan doen. Bovendien, met zo'n kopie kan ik ook nog eens bepaalde files kopieren van die oude setup: da's ook altijd handig. (Maar dat staat los van het 'probleem': een niet werkende kopie kan je altijd maken voor het geval dat...)