Toon posts:

ECS K7S5A PRO met raar draadje aan de onderkant ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Gotters

het probleem is alsvolgd

Nadat ik al een week of drie een plankje heb besteld via Gistron.com

kreeg ik eindelijk dit mobo met alles erbij compleet in doos en zakje met antistatische sticker enzo
ziet er allemaal nieuw uit niets aan het handje.

kwam ik tot de ontdekking dat ik mijn voodoo3 kaart nie aan de praat krijg welke drivers dan ook en OS maakte ook niet uit

op dit topic AGP-oppvlakte versnelling gaat niet aan

nadat ik vandaag het bordje eens los te schroeven ontdekte ik het volgende aan de onderzijde van het mobo..

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/jj.bleeker/IM000279.jpg

een draadbrugje die aan een van de cpu pootjes is vast gesoldeerd.

is dit een fabrieksmod ? of een gereviseerd plankje ?

ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken en wil graag wat sugessties van jullie over wat ik zou kunnen doen.

Er is alleen 1 nadeel bijgekomen dat ik vanmorge met een suf hoofd de verkeerde bios heb geflashed 8)7 dus het hele plankje start ook niet meer op..

nu kan ik natuurlijk de bioschip via flashbios.org weer recoveren omdat de plank gewoon goed werkt op de 3d versnelling na dan

ik kan nu ook geen andere 3d kaart erop testen uiteraard dus wie kan me wat Tips geven. _/-\o_

ik weet het het klinkt best dom allemaal :D

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Het lijkt of dat plankje gevoldmod is ofzo ? Of geunlocked of iets dergelijks ...

Verwijderd

Topicstarter
Bartjuh schreef op 27 July 2003 @ 16:09:
Het lijkt of dat plankje gevoldmod is ofzo ? Of geunlocked of iets dergelijks ...
ja ik vind het er zelf niet echt profi uitzien ofzo

ik dacht echt wat is dit ? :/

zijn er niet mensen met dit plankje die ook zoiets aan de onderkant zien ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 16:11 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Lijkt er op dat al iemand anders dit bordje uitgeprobeerd heeft :D

Verwijderd

Ik heb ook een ECS K7S5A PRO maar kan me niet herinneren dat ik een draadje aan de onderkant van de socket gezien heb. Ik kan niet gaan kijken omdat hij dus vast in m'n kast zit maar ik heb hem voordat ik hem ingebouwd heb wel goed bekeken en zo'n draadje was me wel opgvallen denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
hmm even voor de duidelijkheid het is dus een PRO plankje met LAN

ik vind het best vreemd dat ik zoiets nog niet eerder op een moederbord heb gezien en als ze zoiets al door een RMA laten gaan,. kan ik er met me hoofd niet bij dat ze spullen echt goed door testen of word het direct naar de leverancier verzonden ?

Toch kan ik dit best als een DOA (dead on arive) beschouwen omdat t vanaf het begin al niet goed gewerkt heeft. :r

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik heb zoiets wel eens gezien bij een bepaald board maar als meerdere gebruikers met exact het zelfde board dat niet hebben zal ik hem gewoon terug sturen, hou zelf ook niet zo van losse draadjes die er niet horen ;)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Gooi dit balletje gewoon bij Gistron neer, wacht af wat de reactie is en post je bevindingen ook even in de shop survey zo ik zeggen. :)

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Ik heb laatst nog dat plankie gekocht voor in een servertje en dat draadje hoort er echt niet hoor.

Check mijn topic:
[rml][ DieHard/EL] AsRock K7S8X Voltmod's[/rml]

Daarin zie je dit foto'tje:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mod3.jpg

Dat is dus om het voltage op de CPU omhoog te gooien door de bruggen aan te passen op het mobo ipv op de CPU

Kun je misschien ff een foto van iets dichterbij maken? Of ff zeggen welke pin het is, ben benieuwd wat het is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat het een beetje te zien is

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/IM000281.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/IM000283.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/IM000285.jpg

sorry voor de brakke pics :X

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 19:44 ]

Verwijderd

Kun je je lens niet draaien om scherp te stellen?

Upload je foto's op www.theforumisdown.com dan gaat het een stuk sneller.

Tel anders ff welke pin het is vanaf de rand (dus vanaf onder en vanaf de zijkant) en vertel dan ook welke zijkant je hebt gepakt tov de schuine zijdes.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is pin 8 vanaf de atx stekker en pin 4 vanaf de buitenkant van het mobo,. het is mega slecht te zien cameratje kan niet van dichtbij schieten helaas en lensje is nie echt te draaien |:(

Verwijderd

http://www.amd.com/us-en/...s_and_tech_docs/25175.pdf

Kun je daarop aanwijzen welke het precies is? (Pagina 57)

Volgens mij is het of een die niet verbonden is (NC) of VSS.

Maar waarom je daar iets aan zou verbinden? Geen idee.

Verwijderd

Topicstarter
zo zit het aan een transistor gesoldeerd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/fefesfsfs.JPG

Verwijderd

Als ik het goed zie is het pin E23 oftewel SD#46 dus SDATA[46]

Aan welke transistor zit ie? Welke type en welke poot? (pin 1 is waar het bolletje zit)

Het is echt een raadsel waarom dit draadje er zit, het is in ieder geval geen bekende tweaker mod.

Verwijderd

Topicstarter
een BF 235

hij zit aan 1 vast

code:
1
2
3
4
/__\
|||

123

Verwijderd

Welke fabrikant? Ik kan niets erover vinden op internet.

Verwijderd

Topicstarter
APL
431
BF 235

is gewoon een kleine transistor

ik ga het draadje weghalen met soldeerbout en litze draad (natuurlijk voorzichtig ;) ) want het ziet er echt mega amateuristisch uit.

de bios is onderweg voor een nieuwe Flash..

als die er weer is laat ik jullie het fijne ervan weten :9

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok de Bios is gister weer terug gekomen..

waar waren we oja,. ik had het draadje losgesoldeerd dit blijkt dus geen goede manier te zijn aangezien hij in een loop blijft hangen (qua opstart procedure)

ik heb het draadje dus weer op de juiste plek gesoldeerd :) en ja het werkt allemaal netjes maar de Voodoo gaat het niet presteren om op een win2k machine te werken met dit moederplankje en athXp 2000+ (palominio)

iemand nog suggesties,. anders kijk ik gewoon uit naar een ander kaartje die een beetje aan deze generatie voldoet...

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Dat draadje hangt dus aan de PLL bypass.
Zeker een design foutje bij ECS in jouw revisie die doormiddel van een draadje "even" wordt opgelost.
Weghalen zal idd tot problemen leiden ( zoals je al hebt gemerkt ) in de stabiliteit van je systeem.
Beetje weird overigens dat ze het nog durven om zo'n planken op de markt te brengen.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Pagina: 1