Heb last van dynamisch VCore op MSI875p Neo FIS2R

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24
Ik heb al een tijdje last van een VCore die onwijs schommeld en soms zelfs de berucht 1.7V haalt op mijn MSI 875P Neo FIS2R. Doet soms de CoreCell dit?
Ik vind dit erg klote aangezien me temperaturen ineens ook zijn toegenomen :(

Weet iemand hier meer van of heeft iemand hetzelfde probleem of oplossingen :?

Specs:
-MSI 875P Neo FIS2R
-Intel Pentium 4 3GHz 800MHz FSB
-Enermax 460W voeding (de luxste versie)

Verwijderd

ja en is dit bij zware belasting ? en hoe zijn de rest van je voltages ? al met een andere voeding getest ? kortom wat heb je zelf al geprobeert ? :)

Verwijderd

Dit is gewoon idle en de rest van de voltage zitten precies op wat het moet zijn. Andere voeding helpt niet. Ik heb ook nog geprobeerd de instellingen op manual te zetten maar dat helpt nix :(

Oops, mijn vader was nog ingelogd :X (IK BEN DUS MASTER TWEAKER)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 00:20 ]

Verwijderd

Je kan je natuurlijk ook aanmelden bij SETI@HOME en de DutchPowerCows joinen. Grote kans dat onder de zware CPU last van SETI de VCORE behoorlijk zakt ;)
(bij mij wel tenminste)

/edit: Hoe hoog is je CPU temperatuur eigenlijk? Bij ons op de zaak worden de 800Mhz fsb uitvoeringen van de P4 meestal rond de 55 graden met de meegeleverde retail koeler.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 00:26 ]

Verwijderd

Ik haal stressed temperaturen van 48c ongeveer watercooled door Nextcool set, en idle max. 41c maar als ik een tijdje een normale VCore heb dan zijn mijn temps gemiddeld 5c lager.

//Edit: Doek ut weer |:( Ik zet ff dat automatisch inloggen uit en vraag ff aan me vader of hij het dan ook al weer niet meer aanzet :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 12:14 ]

Verwijderd

48 graden is heel netjes voor een 800FSB CPU... heb hier een luchtgekoelde PC staan met een MSI 865PE Neo bordje en een 2,4Ghz 800FSB P4 (is een nieuwbouw PC) die idle op 52 graden draait en gestressed op 68 graden. En verder geen centje pijn. Draait al een paar uren 3DMark 2001 om stabiliteit te testen (doen we altijd).

Zou me er dus niet echt druk om maken.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Ach, 48 graden watergekoeld is niets om je voor te schamen, hangt er gewoon beetje vanaf hoeveel warmte je rad kan afvoeren tov de afgifte van je proc. Mijn dual setup wordt stressed ook makkelijk zo warm :)

Verder: weet je wel zeker dat die vCore zo schommelt, kan het niet een brakke uitlezing zijn? Bios geeft dezelfde waardes aan? Dan zou ik eerder denken aan een brakke vrm, mobo dus, zeker met zo'n voeding. In de winkel laten testen kan in zo'n geval uitkomst bieden, zoiets hoort natuurlijk niet. Maar is het eigenlijk wel een groot probleem? Zolang je systeem er niet instabiel van wordt zou ik me nergens druk over maken :)

[ Voor 24% gewijzigd door FragFrog op 28-07-2003 17:26 . Reden: typo, extra stukje ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• XoReP
Ik heb helaas me radiator weer in me pc ometen zetten omdat het er niet uit zag als hij buiten stond. Mijn kast is ook een beetje krapjes (terwijl hij groot oogt ;( (Xaser III)). De front case fans die mijn 2 WD Raptors koelen (en ook mijn IBM 80GB) blazen lekker alle op gewarmde lucht door naar de radiator |:(

Wel jammer vind ik dat van zo'n mooie kast. Ze hadden alleen er maar voor moeten zorgen dat ik de drivebay kan verwijderen en dat ik ergens in mij kast me Raptors apart kan laten koelen :/

BIOS geeft trouwens zelfde waardes en ik heb trouwens ook de nieuwste BIOS die de temp fix heb.

[ Voor 10% gewijzigd door XoReP op 28-07-2003 18:50 ]

• XoReP
Bij MyCom war ik het board gekocht heb zeiden ze dat een BIOS "-upgrade" het probleem zal verhelpen :/ (Gaan ze er dan een nieuwe BIOS opzetten dan ofzo?).

Aangezien je meestal een BIOS-update ;)

Verwijderd

Ze flashen er waarschijnlijk de zelfde update in die je er zelf al in hebt geflashed.
Verwacht er dus niet teveel van :)

Als het je echt niet lekker zit kan je beter met ze overleggen of je het bord mag ruilen voor een ander bord. Eventueel nadat ze zelf hebben geconstateerd dat het niet helemaal klopt. Voor het overklokken (vooral koud opstarten) is zo'n hoge Vcore overigens wel praktisch. Ikzelf moet al een voltmodje doen om standaard op dat voltage van 1,7volt te komen. :o (overigens draait het nu al prima op 1,6volt...)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 23:07 ]

Pagina: 1