Toon posts:

Overklokken wil niet lukken...

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gelockte Athlon XP 2000+ (Palomino) met een FSB van 266 Mhz. Bij het verhogen van de FSB naar 280 Mhz (140 Mhz DDR) draait hij op 2200+ maar tijdens het opstarten loopt hij al vast.

Aan de temperatuur kan het niet liggen want hij wordt 'slechts' 62° terwijl hij op de standaardsnelheid stressed makkelijk meer dan 70° aankan. Hetzelfde geldt voor de northbridge, die wordt 52° terwijl die op 266 Mhz stressed meer dan 60° aankan.

Ik heb het voltage al proberen verhogen (1.775, 1.800, 1.850 V) en proberen verlagen (1.725 V). Het spread spectrum heb ik al geprobeerd op 0.25% en 0.50%. Niets van deze trucjes haalt wat uit.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe of aan wat het kan liggen?

Specs: zie sig

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 15:49 ]

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Al eens gedacht aan je geheugen dat niet verder wil? Insteekkaarten? etc...

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:18
je zegt het zelf al, een gelockte Palomino valt amper/niet mee over te clocken ;)
daarnaast: zie de FAQ en de grote topics :)

Verwijderd

Topicstarter
Mujo schreef op 27 July 2003 @ 15:51:
Al eens gedacht aan je geheugen dat niet verder wil? Insteekkaarten? etc...
Geheugen heb ik al geprobeerd op SPD (dus niet host-clock) en met een CAS-latency van 2.5 ipv 2. Ik heb ook al geprobeerd om AGP op 1x te zetten ipv 4x.

Verwijderd

aghh weer zo'n topic :O en deze gaat ook zo snel weer dicht omdat: check faq en andere topic's en graag de search. dus eigen de zelfde reden wat Crash-Override
zei.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 15:54:
aghh weer zo'n topic :O en deze gaat ook zo snel weer dicht omdat: check faq en andere topic's en graag de search. dus eigen de zelfde reden wat Crash-Override
zei.
Heb ik gedaan. Maar ik raak er niet uit.

Verwijderd

Je zal er ook niet aan uitgeraken..

Palo's clocken niet lekker..

Verwijderd

Koop een 2e hands T-bred

Verwijderd

Palo's clocken niet echt... Khad mijn 2100 op een fsb van 139.. Dat was echt de max...

En je kon er een eitje op bakken

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:38
wat voor moederbord heb je....

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 15:57:
Je zal er ook niet aan uitgeraken..

Palo's clocken niet lekker..
Yep, Dat is een bekend feit, dat gelockte Palo's niet ver komen. En ook je geheugen kan toch tegenwerken, ook al staat het op SPD. Alle tips om verder te komen staan of in de FAQ, of zijn met de search wel te vinden. Lukt het dan toch niet, dan zit je gewoon aan de grens van je sys. Deze gaat iig dicht wegens search/faq.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.