[HD] Geometrie error #108

Pagina: 1
Acties:

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 08:40
Ik heb ergens in Maart dit jaar een knoppix distro gedownload en die op cd gebakken. Deze heb ik gebruikt om eens linux te bekijken. Helaas was daarna op misterieuze wijze mijn BMR aangepast, en kreeg ik een "Error: Failure loading Operating System" toen ik weer terug ging naar mijn Windows 2000 pro. Ik denk dus dat Knoppix dus dingen in mn MBR heeft zitten aan te passen. Ik kon dit niet rechtbrijen, en ook een herinstallatie lukte niet (zelfde error).

Ook de Low Level Format (het is een Maxtor 40GB 5400rpm disk) van MaxTools, gaf erna nog steeds datzelfde probleem.

Ben toen naar mijn PC boer gegaan, Paradigit, en zij hebben een nieuwe image (win98) erop gezet en daarna afgemaakt enzo. Daarna kon ik er windows 2000 pro weer opzetten. Weer daarna heb ik alles eraf gegooit en alleen w2k erop gezet en dat draaide tot afgelopen donderdag gewoon goed.

Ik was toen bezig een nieuw toetsenbord te installeren, met MS software, maar die cd werd niet geaccepteerd. En verder met de melding "Microsoft heeft geen aanpassingen aan uw systeem gedaan" ofzo. Maar toen ik daarna herstartte, kreeg ik wéér die error failure loading operating system! :( Daarna heb ik er weer een FDISK /MBR overheen gedaan, toen was t "Error: missing operating system" :? Met Fixboot en FixMBR daarna weer 'hersteld' naar failure loading operating system, maar sindsdien ben ik niks verder.

Ik kan nog wel op de schijf komen als ik hem in de andere computer hang, dus ik heb al mn bestanden die ik moet bewaren al gebackupped!

Gisteren heb ik er samen met een vriend naar gekeken, en ook met een PQmagic flop opgestart. toen kregen we de volgende melding: Error #108
Disk 1 (5290c, 240h, 63s) appears to have partitions created using a different drive geometry (255h, 63s). this serious problem can lead to data loss. No partition manipulation should be made using this or the OS' product. You should back up the data on this disk, delete all partitions, create new partitions onder the new drive geometry, and then restore your data using the back up
Mijn vriend denkt dat het een linux erfenis is, ikzelf heb geen idee meer. Maar ik wil wel ervanaf komen, en ook zeker weten dat het na het deleten en aanmaken van de partities over is!

Is er iemand die dit ooit eerder heeft gehoord of gewoon die me goed kan vertellen hoe dit nu aan te pakken zonder een deel 3 over een paar maanden te krijgen?

BVD!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Knoppix verandert niets op je HDD, tenzij je daar zelf om vraagt (HD install, partities RW mounten, Fdisk gebruiken). Heb je dat soort dingen niet gedaan met Knoppix, dan ligt je probleem niet daar.

Zoef

• cazzer22
Die vriend van me vertelde me dat er één keer een update is uitgekomen die dat wel iets deed. maar goed, ikzelf weet het niet. wat ik wel weet is dat ik erna een keer de HD heg bemount, om mn data te kunnen backuppen met behulp van knoppix.

• cazzer22
Voor de duidelijkheid, ik wil gewoon dat ik mn disk èn de MBR weer kan gebruiken voor een OS. En dat ik niet over een paar maanden dit nog eens kan verwachtten. Hoe kan ik dit dan nu aanpakken? Ik kan de schijf in de andere computer hangen en die met PQmagic benaderen. Is dat afdoende voor dit geometrie probleem?