is 63 graden voor amd Tb 900@900 erg warm??

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 11:28

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
Wie kan me even snel antwoord hier op geven ik heb deze proc op deze warmte met een globel win fob32 en hij draait normaal alles doet het op 63 graden met koe is dit extreem warm of niet??
greetz Pala

als het zo is namenlijk zal ik terug naar winkel moeten.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Jah is erg warm.
Ik heb hetzelfde probleem, misschien ook norrod?

Btw, waar kan je koe vandaan downloaden?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:54
Ik heb T-bird 900@1000 en die draait ong. 53 graden met kast dicht. www.distributed.net en dan clients/download om een koei te halen. Check www.tweakers.net voor uitleg hoe je de DPC }:O kunt joinen!

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 23:06 schreef koosmp3 het volgende:
....
http://www.tweakers.net/reviews/123 doorlezen en hier de koe neerhalen

:( Door langzame verbinding :? was een ander me voor

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

ikzelf heb geen TB maar een 'gewone'athlon.(600@650,met }:O )
Maar 63 graden vind ik best aan de hoge kant voor zo'n proccie. Die functioneren (volgens mij) het best op zo'n 35-50 graden, daarboven worden de prestaties er (volgens mij) niet beter op.

in de winter is het kouder als buiten

Verwijderd

Ik heb ook een TB 900@900

Verwijderd

Ik heb ook een TB 900@900 met een Chrome ORB en die word 32 C.
stresst 45 C.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Mijn Duron 700@700 (ik ga binnenkort nog wel een leuke potloodtekening maken ;) ;) ) doet 36C als ie uit z'n neus staat te kanen, met 100% load (koetje) doet ie 39C , dit met een el-goedkopie coolermaster koelertje en wat koelprut (merk X)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
owk ik snap het niet ik voel aan me coel lichaam die is handwarm dus 39 graden ofzo toen pc uitgezet meteen cooler eraf gehaald en proc gevoeld en die was iets warmer niet veel zou me thermomether gewoon gaar zijn het is die van de nieuwe asus a7v die met asus probe werkt.
hij zat al in mobo ingebouwd

dus wat is het ik weet het niet meer.
alles draait super stabiel en me kast is veel cooler dan toen ik met athlon 600 nog had.
en me mobo is slechts 31 graden

help ik weet et niet meer.

greetz pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Evil Dax
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

Of: sensor verkeerd voor mobo,
Of: gaare sensor..
63 graadjes is niet echt handwarm meer, dat begint net pijn te doen na een paar secondes...dus zal daar wel iets fout zitten.
Handwarm is eigenlijk best goed voor zo'n bakkie...
}:O

in de winter is het kouder als buiten

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
Dus help wat moet ik doen toch terug met proc
of het nog ff aankijken.
Hij is getest op de hcc dagen door de compu totaal stand en daar was alles perfect.
en ook dat me kast heel cool is voorderest en alles perfect stabiel loopt doet me denken dat hij gewoon normale temp is.

zou je je proc even kunnen aanzetten zonder cooler??

weet iemand daar wat van anders ga ik dat morgen nog ff proberen.

Greetz Pala

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 23:06 schreef koosmp3 het volgende:
Jah is erg warm.
Ik heb hetzelfde probleem, misschien ook norrod?

Hoezo ook bij norrod ?

Ik heb mijn zooi ook bij norrod vandaan : geheugen doet raar, TB eerst op 70 gr (nu op 53 als ik winamp opheb, was een tweede celofaantje vergeten die ik over het hoofd had gezien |:( Maar dat geheugen probleem vind ik nog het meest irri (zie een andere thread hier in algemeen of bij de mobo afdeling)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Can je niet iets van een thermometer tegen je koelblok aanplakken ofzo?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Als dat een Asus CUSL2 of zo is dan klopt dat ,want er zit een bug in de bios of zo
( heb ik gehoord ! )

BTW maakt de cooler wel goed contact met
de cpu ?
als de cooler koud blijft dan geeft de cpu
de warmte niet goed door aan de cooler !

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
EEhh wat bedoelen jullie met celofaantje??

mijnn cooler maakt wel goed kontakt zo ver ik weet enne hoe weet ik dat het de asus cusl2 is? want op me cooler zitten nog 2 soort van kussentje met een alluminium stukk9e erop geplakt dat klopt gewoon??
want me proc voelt ook gewoon niet warm aan.

dus ik ga wel opzoek naar een buiten thermometer en is ff kijken wat die zegt.

greetz pala

• mjax
  • Laatst online: 28-07 20:20
[b]en me mobo is slechts 31 graden
Dat vind ik dus niet weinig. Ik draai hier een TB900 in een HQ08 (3 extra fans). Idle 32 graden, full load 48 graden met een Cooler Master copper cooler. Dit alles op een KT7-RAID. De mobotemp is 22 graden constant. Nu heb ik dit weekend voor mijn vader een computer in elkaar gezet met een Duron 750 en een ASUS K7V. Die geeft 40 graden als mobo temp aan. Werken die sensoren op een K7V nu anders dan op een KT7-RAID? Het verschil is wel erg groot.

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 07:51 schreef MarcKonings het volgende:

Dat vind ik dus niet weinig. Ik draai hier een TB900 in een HQ08 (3 extra fans). Idle 32 graden, full load 48 graden met een Cooler Master copper cooler. Dit alles op een KT7-RAID. De mobotemp is 22 graden constant. Nu heb ik dit weekend voor mijn vader een computer in elkaar gezet met een Duron 750 en een ASUS K7V. Die geeft 40 graden als mobo temp aan. Werken die sensoren op een K7V nu anders dan op een KT7-RAID? Het verschil is wel erg groot.
En dat op zich vind ik dus weeral ook niet weinig. Ik heb hier ne TB 900, KT7 RAID, AOpen HQ45 zonder extra fans, gewoon standaard CoolerMaster erop en idle staat ie op 26-29°C, stressed op een 48-52°C (dit laatste hangt vooral af van de kamertemperatuur).

-- Koder

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

63 graden vind ik niet veel.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

63°C is op zich nog te doen, maar dan niet voor een langere tijd.

Er moet rekening gehouden worden met het feit dat er serieuze temperatuursschommelingen kunnen zijn in de ruimte waar die compu zich bevindt...

Als die kamer ineens sterk wordt verwarmd komt ie gemakkelijk in de buurt van de 70°C, en dan begint het toch wel gevaarlijker te worden...

Mijn PC's draaien dag en nacht op ongeveer dezelfde kamertemperatuur, een goede koeling vind ik vrij noodzakelijk in zo'n geval.

Als ie effe draait op 63°C is het geen probleem, maar als hij constant zo loopt te draaien zou ik die temperatuur toch doen zakken...

In ieder geval, da is wat ik ervan denk.

-- Koder

Verwijderd

Ik ken iemand met precies het zelfde probleem.. zat eerst ook boven de 60 graden op een TB@1GH. Toen hij de kast openzette werd hij nog maar 45 graden... Nu heeft hij een betere cooler gekocht en zit hij rond de 50 graden met kast dicht... aleen maakt dat ding wel een @#$%^&* herrie. Kortom... laat je kast gewoon openstaan...en stof hem af en toe eens af :)

Verwijderd

Een goede airflow creëren doet de temperatuur ook met een aantal graden zakken, kan echt veel helpen, kan tot 10° schelen of meer...

-- Koder

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb me TBird 1GHz@1GHz als ik kijk in me bios tijdens opstarten na 5x 3dmark2000 ongeveer op 35 graden :) toch netjes he? maar waar kan ik dat proggie downen die dat allemaal in windhoos zegt???????

edit:
ik gebruik trouwens een standart coolermaster, en ik had me TBird bij powerline (op hcc dagen) gekocht

• phemelrijk
  • Laatst online: 23-08 20:44

phemelrijk

Wat is dat dan ?

:) er is een lijstje op internet, deze zegt voor tbird Athlon:

20 - 30 graden --> superb
30 - 40 graden --> perfect
40 - 50 graden --> good job
50 - 60 graden --> good enough
60 + --> get more cooling

Kijk naar het nummer op je atlhon
staat er aan het eind een T, dan kan hij 90 graden aan maximaal.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:54
hmz,

ik ken iemand die werkt bij een bepaalde pc winkel

hij had ene tbird 700@800 @ 65 graden
hij wilde een ander erin doen...dus gewoon omgewisselt
een 700@800 @ 48 graden
dus het ligt ook wel aan de cpu...het proces enzo

PVoutput

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 20:40
Ja wel warm, hier een 800mhz TB (standaard :r ), CPU idle 24 graden - stressed 44 graden / system 18 graden

Flickr | Lego collectie

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Duron 800@800 (ben nog aan het sparen voor een potlood) 29 graden, met een flinke CoolMaster (niets heftigs dus).

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

38 graden stressed tbird900@900 op 990 41 graden. De kast blijft rond de 22/25 graden. Ik gebruik gewoon een coolermaster met ingebouwde coolprut en een goede airflow. Ik denk dus dat de jouwe wel best warm is.

• TricTrac
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

TB 800@1000 is hier 43 Idle & 45.5 Stressed....
Heb nu 5 xtra casefans... Voor de HCC was 't 800@800... en andere kast+cooler .. toen werd ie 55 idle & 59/60 stressed
Benodigheden:
1. Goeie CPU cooler belangrijk (alpha in mijn geval)
2. Goeie Kast voor airflow (en de daarbijbehorende casefans)

edit:
BTW.. voor het o/cen en na HCC wassie 32 idle, 34 stressed

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Topicstarter
K ik sprak net iemand die werkt bij mycom en die wist meteen dat mijn proc 63 graden was
dat komt omdat er geene chte temp meter inzit maar asus via een of andere vage berekening tussen proc speed en cooler round de temp berekend hier klopt dus vaak helemaal niks van ik ga dus nu ook opzoek naar een echt tehrmo meter om het alsnog te checken.
als die dan ook zo heet aangeeft ga ik terug met de proc al lijkt het me stug want me koelblok en vlak bij de proc voelt het lauw aan.

greetz Pala

Pagina: 1