KPN Prepaid SMS

Pagina: 1
Acties:
  • 1.977 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik heb gezocht op het forum hier (en op fok) maar ik ben het probleem nergens tegengekomen.

Ik gebruikte tot een paar weken geleden nooit sms (laatste sms daarvoor was 1,5 jaar geleden), maar nu ik het wil gebruiken wil het niet echt lukken :/

Een jaar of anderhalf geleden kon ik nog gewoon smsjes sturen.. maar toen ik een paar weken geleden iets wilde sturen kreeg ik steeds: Mislukt.
Ik kon toen nog wel op SMS'jes reageren maar zelfs dat lukt niet meer. KPN Prepaid had eerst sms en beltegoed apart maar dat is sinds kort samen... ik heb nog 20+ euro beltegoed, genoeg om te sms'en.

SMS ontvangen lukt nog wel.. maar ik kan niets sturen.

Heb al proberen te versturen naar 4 verschillende telefoons. Iemand enig idee wat er mis kan zijn :?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 12:24
ik zou ff kijken of de sms centrale goed staat ingesteld.(nummer heb ik zo niet).

als het goed is 31653131313 (stond ergens via google).

[ Voor 28% gewijzigd door Kevinp op 27-07-2003 14:18 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Marv
Centrum nummer staat op: 31653131314 (volgens kpn site de goede)
Kan geen sms'jes versturen met Hi PrePay

Vraag
Waarom kan ik geen sms'jes versturen met mijn Hi PrePay?

Antwoord
Als je geen sms'jes kunt versturen, controleer dan het volgende:

- nummer berichtencentrale. Kijk in het menu 'berichten' of het nummer van de berichtencentrale goed staat geprogrammeerd. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je toestel. Het nummer is +31 653 13 13 14
- type, protocol of formaat bericht. Controleer in het menu 'berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden: Tekst, Sms of Standaard. Als het type, protocol of formaat bericht niet ingesteld staat op één van deze waarden, krijg je wel de melding dat het bericht is verzonden, maar degene naar wie je het bericht hebt gestuurd, zal het bericht niet ontvangen
- PrePay-tegoed. Je moet over minimaal € 0,75 PrePay-tegoed beschikken om een sms'je te kunnen versturen.
- het kan zijn dat de inbox of de outbox van de ontvanger vol is. Oude berichten moeten op tijd worden gewist
Nummer berichtencentrale klopt
Type, protocol en formaat bericht zie ik nergens staan
Tegoed = voldoende
Inbox en outbox is zeker weten niet vol.
kevinp schreef op 27 July 2003 @ 14:16:
ik zou ff kijken of de sms centrale goed staat ingesteld.(nummer heb ik zo niet).

als het goed is 31653131313 (stond ergens via google).
Het nummer dat eindigt op een 3 zou voor abonnementen zijn. Kan natuurlijk wel gewoon eens proberen.
Werkt dus niet :/

[ Voor 116% gewijzigd door Marv op 27-07-2003 14:34 ]

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Is dat nou ff toevallig, bij me tante heb ik het zelfde probleem. Er is genoeg beltegoed, is ook nog geldig. Het smscentrale nummer was anders dan die van de kpn site, maar ook na het invullen van nieuwe centrale nummer werkt t nie meer. Dit is sinds de overgang van sms naar 1 beltegoed. Dus ik denk dat er bij meerdere mensen iets mis is gegaan!

• Marv
Ik ben ff in de winkel geweest... en daar werd duidelijk dat er nu 0031 voor moet staan (dus met de 2 nullen)... ik had altijd 31653131314 en dat werkte. Misschien met die verandering van het beltegoed en smstegoed naar 1 ofzo. Of er heeft iemand op m'n telefoon gerommeld.

Tis opgelost althans :P

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 16:18
Marv schreef op 28 July 2003 @ 14:48:
Ik ben ff in de winkel geweest... en daar werd duidelijk dat er nu 0031 voor moet staan (dus met de 2 nullen)... ik had altijd 31653131314 en dat werkte.
Volgens mij is dat onzin want ik heb gewoon 0653131314 in m'n telefoon staan en het werkt perfect :) Mooi dat het opgelost is!

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Steije schreef op 28 July 2003 @ 15:21:
[...]

Volgens mij is dat onzin want ik heb gewoon 0653131314 in m'n telefoon staan en het werkt perfect :) Mooi dat het opgelost is!
Klopt, maar bij jou gaat smsen in het buitenland weer niet werken :)
Bij nieuwe telefoons doe je dan +31653131314, bij oude telefoons doe je 0031653131314.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Pagina: 1