JPEG bestanden veranderen bij invoegen

Pagina: 1
Acties:

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
Misschien een beetje wazige titel, maar goed.

Situatie: Ik ben bezig om een 275 A6 boekjes te maken alla paspoort. Er komt dus een pagina in met een pasfoto.
Nu heb ik 275 foto's (duh) in JPEG formaat. Deze heb ik uitgesneden enzo en als laatste doormiddel van de powertools van XP verkleint naar 125 x 125

Hierdoor houd hij de verhoudingen van de foto en maakt de langste kant 125 pixels.

Als ik nu de foto's invoeg in Adobe Indesign 2.0 wordt de ene foto super klein en de andere blijft normaal. Ik kan geen verschillen vinden in de foto's.

Iemand enig idee?

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Als de foto 125 bij 125 is hoe kna je dan langste kant hebben. Zou je je vraag misschien iets anders kunnen formuleren?

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

JPEG is een formaat waarin de resolutie (dpi) van het plaatje wordt opgeslagen.
Simpel gezegd wordt een plaatje bij hoge resolutie dus klein weergegeven, en bij lage resolutie groter. Dit is onafhankelijk van de grootte in pixels.

Ik ben niet echt bekend met AI, maar waarschijnlijk kun je aangeven in welke resolutie het programma de plaatjes moet lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door bRight op 27-07-2003 15:36 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
Doormiddel van de XP powertools kan je een aantal bestanden in je verkenner selecteren en die doormiddel van een keuze in je rechtermuismenu vergroten/verkleinen.

Afbeeldingslocatie: http://www.valkeniers.net/test/resize.jpg

Als ik dit heb gedaan zien ze er in de verkenner allemaal even groot uit, maar bij het invoegen gaat het fout. Dan is de grootte verschillend

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

in verkenner worden je plaatjes op standaard schermresolutie van 72dpi weergeven.
In Indesign werk je in een bepaalde printresolutie.

Het plaatje wat je hierboven gepost hebt is bijvoorbeeld 421x292 pixels op 96 dpi, en wordt daarom in Indesign weergeven op een grootte van 11.14 x 7.73 cm

Als je hetzelfde plaatje opslaat in 421x292 op 600 dpi, wordt hij in Indesign weergeven op een grootte van 1.78 x 1.24 cm:

Afbeeldingslocatie: http://www.inforaction.nl/troep/resize2.jpg

Laad beide plaatjes maar es in.. dan zie je het verschil wel :)

[ Voor 1% gewijzigd door bRight op 27-07-2003 18:01 . Reden: typo ]