Het grote voordeel van SPAW als ik het zo bekijk is dat ie alles omzet naar enigszins redelijke html. Probleem van het MSHTML component is dat het dus allemaal Javascript is en dus heel makkelijk te manipuleren. Stel dat jij een bepaalde tag uitzet, dan is die door iemand die een beetje javascript kent heel gemakkelijk alsnog te gebruiken.
Wat betreft serverside dingen maakt het niet zoveel uit (het wordt maar in de site ge'echod waarschijnlijk, niet uitgevoerd

). Beste is om er voor je het opslaat ff een strip_tags overheen te gooien en alleen die paar tags over te houden die je toe wilt staan.
Persoonlijk vond ik deze editor irriterend traag overigens. Zelfs op een flinke PC.
Leuk allemaal, natuurlijk, maar wat heb je aan zo'n oplossing als Microsoft stopt met de ontwikkeling van Internet Explorer en de distributie op alternatieve platforms als MacOS opgeeft. Je zou er verstandiger aan doen te investeren in een oplossing die gebaseerd is op een project met toekomst, zoals KHTML of Mozilla. Hoewel met Mozilla's XUL en de standaard HTML editor componenten ook mooie editors in elkaar te draaien zijn, is het beste plan natuurlijk het gebruik van standaarden bij de implementatie van je editor. Dan heb je een redelijke kans dat je editor onder een groot aantal browers werkend te krijgen is.
NOFI, maar dit is echt BS

Mozilla heeft minder toekomst dan IE (dat leek me toch wel duidelijk, zeker nu AOL de hoop ook al opgegeven heeft en Mozilla alleen verder moet). Bovendien werken dit soort dingen uberhaupt al niet op de Mac-IE, maar alleen onder IE5.5+ op Windows. 5.0 kun je ook nog wel werkende krijgen, maar die heeft te veel CSS gebreken om het geheel enigszins degelijk in elkaar te kunnen zetten.
Dit soort dingen worden 9 van de 10x gebruikt voor CMS'en en klanten van CMS'en gebruiken 9 van de 10 keer IE. Een IE-only oplossing is dus alles behalve een slechte keuze in dit geval
En waar halen mensen het toch vandaan dat MS zou stoppen met de ontwikkeling van IE

Omdat ze IE7 niet meer los willen gaan leveren ofzo? Want voor zover ik weet is dit ook al gezegd met IE5 en 6

En die zijn achteraf toch echt los verkrijgbaar... zie het als een marketingtruc.. en aan je reactie te zien trappen er nog genoeg mensen in..
[
Voor 57% gewijzigd door
Bosmonster op 28-07-2003 09:37
]