Swapfiles verdelen over meerdere fysieke disken (en niet partities die op dezelfde disk staan - want dat heeft toch geen zin).
edit1: en ook in een laptop kun je soms 2 harddisken kwijt zolang het maar platte versies zijn - zo heb ik 1 laptop omgebouwd van 1 dikke HDD naar een versie met 2 platte HDD's omdat ik die toch nog had liggen - je moet alleen dan wel zelf je ultrasmalle IDE kabeltje fabriceren met een master én slave connector en opletten op master/slave jumpering... (uit mijn voorbeeld [chipsets bevatten meestal toch al 2 IDE kanalen]: default was de harddisk master op het primaire kanaal en de CDROM master op het secundaire kanaal. Na de mod had ik een master en een slave harddisk op het primaire kanaal - de CDROM als master op het secundaire kanaal en een connector naar buiten toe voor de slave op het secundaire kanaal).
edit2: gunhead: als het goed is staat de data al om-en-om op de verschillende platters om een zo laag mogelijke seektime te hebben.
edit3: ACM: ik heb het in mijn voorbeeld wel over oude laptops voordat er nog mediabay's bestonden
Registry entry's voor efficienter geheugen gebruik (>256MB RAM - werkt meestal perfect op 512MB systemen, maar kan ook juist voor performanceverlies zorgen - een beetje testen kan geen kwaad, we willen tenslotte niet allemaal op dezelfde manier performancewinst)
quote: registry
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters]
"EnablePrefetcher" = 5
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"DisablePagingExecutive" = 1
"LargeSystemCache" = 1
Alle bovenstaande tips zijn gerommel in de marge imo...(een nieuwe/snellere harddisk is meestal sneller als dit soort softwarematige truukjes mits de chipset/bios de nieuwe harddisk aankan en al correct ingesteld stond in hem OS - zie de problemen in het andere topic)...
Overigens is dit een Windowsvraag en is het niet vreemd om je antwoord gedeeltelijk in de
Windows Operated Systems - FAQ te vinden...
Je andere topic:
Extreem trage HD in Acer Travelmate
Installeer de goede chipsetdrivers en enable (U)DMA modus - dus zodat hij ingeschakeld staat (enable if available - maar dat hij dan ook in DMA modus staat en niet in PIO modus vanwege velerlei detectie/registry/driverproblemen).
DMA voor DVD aanzetten in W2k?
Win2K Tweak programs
Dit is een vaak voorbijgekomen IDE/ATAPI vraag, reden voor de onderhouders van de
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers om daar speciaal een alinea over jouw probleem uit te wijden.
[
Voor 107% gewijzigd door
Verwijderd op 27-07-2003 16:56
]