Toon posts:

[ADSL modem] Iets dat 100% zeker 100% goed werkt met linux

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik krijg de ***** van mijn USB ADSL modem, onder windows werkt het perfect maar onder linux klapt ie er steeds uit als ik meer als een uurtje lig te ftpen, de hele linux router geeft geen fouten meer heeft zelf ook geen toegang meer tot internet. Opnieuw inbellen met pppd heeft geen zin (hij denkt dat er nog een verbinding is).

Ik heb al die *** drivers geprobeert maar niets werkt. Ik heb op google gezocht, op irc kanalen geweest op de mailinglist van de speedtouch voor linux gepost en alle versies van de drivers icm met alle versies van de microcode die ik kon vonden uitgeprobeerd maar altijd zelfde probleem zonder foutmelding. Ik heb zelfs al 3 verschillende routers gehad met redhat, gentoo en slackware.

Nu zou je zeggen stap over op windows, maar dat doe ik niet want 1 ik hou niet van illgale praktijken, 2 ik ga geen windows licentie kopen voor een simpel routertje en 3 mijn scripts werken dan niet meer.

Waarom post je dan? Ik zoek nu een modem dat het 100% zeker goed doet. Nu heb ik veel goeds gehoord over dat ethernet modem dat planet aanbied maar werkt dat wel 100% stabiel zonder vage problemen, oftewel wie heeft dat modem op een linux router hangen en is 100% tevreden? (ik wil dan mischien gewoon dat modem modden zodat het als router werkt en de machine die nu router is alleen nog als fileservertje/firewall gebruiken).

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

maaak je post ff compleet.... welke versie windows en linux e.d.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Als je modem na een uur telkens 'eruit klapt' lijkt me dat niet te wijten aan een compatibiliteitsprobleem, want in dat geval zou-ie helemaal niet moeten werken dunkt me. Nee, dit riekt meer naar een instellingfoutje van je firewall oid. Misschien kan je lease niet worden ververst omdat je poort 67/68 niet open hebt staan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 13:07 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

Reptile209

- gers -

Een ethernet-modem dat zelf verbindt (dus geen VPN over je ethernet modem), werkt volledig OS onafhankelijk. Het enige dat je nodig hebt is een werkende netwerkverbinding met je modem om hem ook te kunnen gebruiken. De Alcatel 510 of 510i die Planet aanbied voldoet dan prima. Te configureren via je browser, dus geen verdere software nodig.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Iedere ethernetmodem is goed te gebruiken. Of het met ethernetmodem nog moeilijk is om connectie te maken hangt af van de gebruikte protocollen en beveiligingen. Via PPPoE verbinding maken is iets ingewikkelder dan MAC + DHCP, evenals PPPoA. Maar met een ethernetmodem is Linux geen probleem.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:15

woutur

Klauwtjes uit!

Heb zelf een ethernet speedtouch home (510, oud modelletje). Werkt voor mij echt prima (zowel met KPN als nu met BBNed). Ben al maanden achterelkaar online nu, zonder onderbreking. En mijn router routert 16 mensen op het netwerk, dus het is aardig druk over dat modem ook nog.
Volgens mij kun je deze modems ook nog redelijk goedkoop tweedehands op het internet scoren. Persoonlijk zou ik er even op letten dat de specifieke product codes van zo'n tweedehands dan ook kloppen met wat bruikbare modems zijn voor BBNed. Stap je ooit over: heb jij geen problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door woutur op 27-07-2003 13:07 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

De oplossing is een router met ingebouwd modem die zelfstandig de verbinding maakt en behoudt.

Heb hier bij mijn adsl abo (speedlinq )zo'n e-tech router/modem (1x wan + 4x LAN) en dat werkt perfect. Internet via het LAN en geen gedoe met pppd onder linux. Wat natuurlijk wel beperkend is, is de mogelijkheid van servers draaien. Je moet dan met virtual servers gaan werken (zo noemt e-tech dat), maar dat zijn gewoon port mappings. Het ding heeft een DMZ IP, maar dat is zo'n halfwas oplossing.
Mocht je toch een modem willen dan moet je opzoek naar een modem dat werkt met je adsl provider zijn verbinding en aan je pc hangt via een ethernet verbinding.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Aangezien de man toch al aan het prutsen is met linux denk ik niet dat ie vies is van een beetje werk. Goedkope hardware routers zijn over het algemeen slecht te noemen. Vooral wat jij hier boven noemt (servers draaien) is dan erg beperkt (terwijl de fabrikanten wel beweren dat het allemaal mooi kan: mooi niet vaak).
Alcatelletjes heb je al voor 50 euro. En een linux router kan bijna alles wat je ooit wilde doen :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu de Alcatel 510 besteld, die wil ik op eth0 van mijn linux bak (machine die nu router is) hangen die alles door de firewall gooit en dan weer wegknalt op eth1 of andersom. Dat moet ok werken toch?

Voor de verdere info:
Waar het op werkte: Windows 2000
Waar het niet goed op werkte: Gentoo 1.2, Slackware 8, Redhat 8
Drivers gebruikt: alle die ik kon vinden
Firewall probleem: probleem is er ook zonder firewall

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Dat is hoe ik het altijd had lopen:
Adsl4linux voor de verbinding en een fijne firewall. Twee nic's en gaaaaaaaan ;)
Dit moet een stabiele oplossing worden, ook voor jou.

Verwijderd

woutur schreef op 27 July 2003 @ 13:12:
Aangezien de man toch al aan het prutsen is met linux denk ik niet dat ie vies is van een beetje werk. Goedkope hardware routers zijn over het algemeen slecht te noemen. Vooral wat jij hier boven noemt (servers draaien) is dan erg beperkt (terwijl de fabrikanten wel beweren dat het allemaal mooi kan: mooi niet vaak).
Alcatelletjes heb je al voor 50 euro. En een linux router kan bijna alles wat je ooit wilde doen :)
Dan koop je zo'n goedkopie ding, en gooi je die Linux server in een DMZ. Iptables erbij, biertje, klaar :) Geen gezeik met verbinding, wel een goede firewall.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Kan ook. Tot je op een andere computer een server wil draaien.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dit lijkt me toch wel erg makkelijk uit te vinden, ethermodem, router erachter, en gewoon alles door dat modem door laten gooien naar je router. Appeltje eitje IMO..
Slotje dus.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.