Toon posts:

Interferentie bij tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb last van het volgende vreemde en irritante probleem:

Net een nieuwe pc gekocht, P4 2,8 ghz met een een Ati Sapphire 9700 videokaart 128 mb geheugen. Als ik mijn tv-out inschakel krijg ik op mijn tv een interferentiestreepje lopen. Dit is een beetje wazig streepje dat langzaam van boven naar beneden (en soms andersom) loopt. Heb softwarematig alle instellingen van de videokaart geprobeerd, met refreshrates en resoluties lopen rommelen, maar hij blijft. De boel is aangesloten via de s-video bij de kaart naar een scart op de tv.

Gisteren mijn kaart omgeruild voor een andere (ook weer Ati Sapphire 9700) maar nog steeds dat streepje.

Op mijn ouwe pc met een TNT2 kaart (en tv-tool) geen enkel probleem. Helaas kan ik tv-tool niet draaien op de nieuwe omdat ie deze kaarten niet ondersteund.

Heb ook gedacht aan een aarde probleem maar heb de 2 pc's op hetzelfde stopcontact aangesloten.

Verder heb ik de laatste drivers geinstalleerd, de kaart opnieuw geinstalleerd en draai ik Direct X 9.

Wie weet raad voordat ik weer een andere kaart gaat proberen?

Veel thxs alvast!!

PSje ik draai op XP pro met SP 1

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb volgens mij hetzelfde probleem gehad. Bleek te zijn verholpen door mijn normale tv-aansluiting (kabel) eraf te halen....

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply. Helaas is de kabel van de tv niet het probleem.
Het blijkt zelfs als ide tvout op de tv is aangesloten en ik naar bijv. nl1 ga, ik ook datzelfde referentiestreepje zie.......

Verwijderd

aardingsprobleem...

Plaats een scheidingsfilter tussen TV en PC

[rml][i]euss van het aardingsactiefront[/i] in "[ kabelmodem] aardlus Ati AIW en kabelmod"[/rml]
Heb ook gedacht aan een aarde probleem maar heb de 2 pc's op hetzelfde stopcontact aangesloten.
Het probleem wordt veroorzaakt doordat de PC op een andere aarde is aangesloten als de TV/CAI/Video/kabelmodem/audioset -> aardlus

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply.
Ik heb ooit eens een filter tussen de kabelaansluiting voor de tv en de tv zelf gehad. Maar dat gaat volgens mij nu niet op omdat ik die kabel voor het ontvangen van tvprogramma's er altijd uit doe als ik gebruik maak van mijn tv-out op de pc.
Ik heb nu alle stekkers uit de pc gehaald behalve muis, toetsenbord, monitor en die van de tv-out naar de tv. Ook heb ik de apparaten (pc, monitor en tv) op hetzelfde stopcontact aangesloten.
Dan kan ik toch geen last krijgen van een aardlus??
Of snapt ik het niet?
Ik blijf in ieder geval het streepje zien lopen.

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

toevallig de video er nog tussen ? die wel op de CAI zit?
had het hier ook...inmiddels aarde door het hele huis getrokken >:) ... incl. CAI

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

hoe lang is je kabel? Ik heb dezelfde problemen gehad omdat ik een cheap-ass 10m svhs kabel had gekocht. 20 euro meer uitgegeven en probleem verdween als sneeuw voor de zon.

Als kabel lengte het probleem is, kun je vrij gemakkelijk checken door ff met de kabel die bij je kaart wordt geleverd (meestal 1meter lang ofzo) te testen!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

2 ferrietkerntjes aan de eindpunten van je coaxiale kabel van TV naar PC ?

Verwijderd

Topicstarter
Thxs for de replies !!
- Ik heb er geen video tussen!
- De kabel is 12 meter lang maar geeft bij 1,5 meter lang hetzelfde probleem.
- uuuh, ferrietkerntjes? Hoe zie ik dat? Zou je me dat ajb willen uitleggen?
Alvast bedankt !!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:25
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 00:09:
Thxs for de replies !!
- Ik heb er geen video tussen!
- De kabel is 12 meter lang maar geeft bij 1,5 meter lang hetzelfde probleem.
- uuuh, ferrietkerntjes? Hoe zie ik dat? Zou je me dat ajb willen uitleggen?
Alvast bedankt !!
Een ferrietkern zorgt ervoor dat electromagnetische storingen worden weggefilterd, om het maar een beetje makkelijk te houden :P

Verwijderd

http://www.google.nl/search?q=ferrite+beads+EMI

http://www.howstuffworks.com/question352.htm
http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_comprfi.html
http://www.antennex.com/shack/Dec99/beads.htm
http://www.steward.com/techinfo/subsystems.html
maar geeft bij 1,5 meter lang hetzelfde probleem.
Ga in dat geval maar eens kijken voor een scheidingsfilter - desnoods zeg je in de winkel dat je eerst wilt testen zodat je je geld terug kan krijgen mocht het je niet helpen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 00:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thxs !!
Ik ga een dezer dagen eens proberen.

Verwijderd

Dat je het bij de ene videokaart niet en bij de andere weer wel hebt zou kunnen komen door het verschil van filters op die 2 kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Allez folks,
Ik heb mijn pc geaard ende inderdaad: No problems meer.
Thxs foor the replies !!
Pagina: 1