[router] DNS stopt ermee, verplicht firmware upgraden?!?

Pagina: 1
Acties:

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 12:51
Ik heb een 2 weken een Eminent 4 poorts switch 10/100 mbps router geïnstalleerd, werkte perfect. Echter lijkt het nu, na een nachtje eMule draaien, dat de DNS-service van de router er mee is gekapt. De computers kunnen elkaar alleen via IP-adressen benaderen en internet is dood (ik heb nu tijdelijk mijn comp direct op de modem aangesloten).

Als ik de router benader via 192.168.2.1 (als ik het netwerk reset dan staat alles weer terug op de standaard instellingen -- ik had eerst 192.168.0.x) dan krijg ik een scherm met twee opties (ipv de 32 opties die je normaal krijgt):

- Firmware upgraden
- Rebooten

Rebooten helpt niet, en de firmware upgraden (wat ik al een keer eerder met succes gedaan heb) lijkt helemaal niets te doen, normaal zou de router zichzelf resetten e.d. maar nu gaat hij gewoon verder, alsof ik niets opgestuurd heb. Het resetknopje op de router zelf mocht ook niet baten. Ik heb nu de router losgekoppeld en laat hem even afkoelen (misschien te warm geworden? :?)m heeft iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 11:00

Swerfer

Hmm...

Mijn Sitecom router kan 'hard' gereset worden door eerst de resetknop ingedrukt te houden en dan de router van spanning voorzien. Pas na 10 seconden de resetknop weer loslaten.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 12:51
Swerfer schreef op 27 July 2003 @ 13:01:
Mijn Sitecom router kan 'hard' gereset worden door eerst de resetknop ingedrukt te houden en dan de router van spanning voorzien. Pas na 10 seconden de resetknop weer loslaten.
WTF :D

Het blijkt dus ook hier te werken! Mijn dank is groot. :*)

UPDATE: Na een minuut of 2 stopt ie er weer mee :'(

UPDATE2: Na een 2e harde reset werkt alles weer :*)

[ Voor 19% gewijzigd door JeRa op 27-07-2003 13:16 ]

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:07
2 weken geleden gekocht... kan bijna niet anders dan dat er nog garantie op zit... gewoon teruggaan naar de winkel waar je 'm gekocht hebt.