Hoe DVD opzetten met virtuele rondleiding?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:24
Ik heb iets van 200 foto's gemaakt van het bedrijf waar ik gewerkt heb en wat nu weg is.
Ik wil met deze foto's een virtuele rondleiding maken waarbij je op een foto op bepaalde plekken kunt klikken en waarbij je dan naar die plek springt en een foto krijgt te zien vanaf die plek, en op die manier het hele bedrijf door.
Daarnaast heb ik ook een video van het produktie process van het bedrijf.

Ik wil deze twee dingen op een DVD gaan zetten maar ik weet nog niet goed hoe ik de virtuele rondleiding moet gaan opzetten om hem goed op de DVD te krijgen later.
Ik zat zelf te denken aan Flash maar kan ik dat straks goed op DVD krijgen zodat ik een menu kan maken met de keus uit de rondleiding en de video (die software voor die DVD menu's dat gaat wel lukken denk ik)

Iemand met een advies?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:54

Nicap

Tsssk....

je hebt deze vraag ook al in "software algemeen" gesteld.

• Hutspot
Klopt maar ik wist niet goed waar ie beter thuis hoorde, naar mijn idee in beide, vandaar dat ie d'r twee keer staat

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Ik veronderstel dat die DVD enkel op een PC te bekijken moet zijn, anders kan je niet op foto's klikken :p

Dan is Flash een goede oplossing, alhoewel het zelfs in HTML kan, <map> enzo :)

2x posten is een nogo trouwens :X

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

google maar eens naar "Quicktime VR" als je geld genoeg hebt.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Flash is prima, Director is misschien beter. Het ligt er ook aan hoe je het wil uitvoeren - echt trendy, of wat conservatiever? Je maakt gewoon een stel 'hotspots' op je image waar je op kan klikken, en dan laat je de vorige image snel wegfaden terwijl je de volgende in het beeld roept. Natuurlijk een paar knoppen eronder - 'vorige' is altijd wel nuttig, en dan iets met je hoofdmenu.

Twee draden tegelijk starten is trouwens niet aan te bevelen. De kans dat ze dan beiden gesloten worden is dubbel zo groot ;). Post er 1 - wordt die verplaatst naar het juiste forum, ga daar dan verder. Simpel ;).

teveel zooi, te weinig tijd

• Hutspot
Het mooiste zou wel zijn om de foto's ook op een standalone dvd-speler te kunnen bekijken.
Dan zou je met de afstandsbediening door de hotspots moeten kunnen lopen. Is dat te doen of is dat echt onmogelijk?

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
google op DVD authoring software he. Binnenkort komt Adobe Encore uit dan word het vast een makkie...

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

Rival24

I'll Be Back

hobbit_be schreef op 27 July 2003 @ 18:18:
google op DVD authoring software he. Binnenkort komt Adobe Encore uit dan word het vast een makkie...
Hmm je hebt voor hetgene wat de topicstarter wil erg dure authoring software nodig eigenlijk om een mooi resultaat te krijgen, maar als je een beetje creatief bent met een programma als DVD workshop kun je ook wel wat knutselen.

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• Hutspot
Ja dat Adobe DVD Encore zag ik ook net maar daar is nog geen try-out versie van te downloaden dus dat wordt 'm ook niet nog.
Maar ik heb nu net Sonic ReelDVD 3.0 gedownload, 's kijken of dat wat wil worden.
Maar het is me inmiddels wel aardig duidelijk dat het wel met DVD authoring software zal moeten wil ik het op een standalone DVD-speler kunnen afspelen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

tenzij je vast van plan bent dit met html/javascript of flash te maken ben je hier aan het verkeerde adres, en heeft het weinig met w&g te maken.
Mocht je het wel op een webdesign manier willen maken dan verwachten we van je in ieder geval wat meer input; oftewel: pruts zelf eerst eens wat, en als je dan technische vragen hebt kan je mogelijk hier wel terecht.
Hopelijk krijg je in SA meer antwoorden op je topic :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.