Toon posts:

adsl lite met usb modem aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij zonnet adsl lite besteld, nu heb ik vandaag het modem enzo gekregen. het is een doe-het-zelf pakket. nu is er het volgende probleem, de pc staat boven en de telefoonaansluiting beneden. bij het usb modem zit echter maar 2 meter usb kabel en ongeveer 5 meter platte telefoonkabel.
ik neem dus aan dat het de bedoeling is dat het modem boven bij de pc komt? de telefoonkabel is dus veels te kort. wat moet ik doen?
ik heb wel nog hier ergens een oude telefoonkabel (geen platte, maar een ronde) liggen zonder die connecters aan de uiteinden. kan ik die eraan maken?
zijn dat dezelfde connecters als aan een netwerkkabel? kan iemand mij helpen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04

Reptile209

- gers -

Ja, het modem moet bij de PC (boven dus). In principe kan je dat ronde telefoonsnoer zonder problemen gebruiken. Nee, die stekkertjes zijn niet hetzelfde als van een netwerkkabel, tenzij je een ISDN-lijn hebt. Volgens mij krijg je bij het DHZ-pakket toch een plastic kabel-/stekkertangetje + 2 stekkertjes?
Voor verdere probs (mocht het hier niet lukken), bel KPN MxStream op 0900-8085 :).

Zo scherp als een voetbal!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Je moet dus gewoon de telefoonkabel verlengen. Je kan zelf wel die connecters op die kabels zetten, maar daar heb je een speciale tang voor nodig. (kdacht dat dat iets van 30 euro was...)
Koop gewoon dus maar een nieuwe kabel, met de connectors eraan.

System Specs

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Bij het DHZ pakket krijg je ook een tang,koop een lengte telefoonsnoer die je nodig heb en maak de connectors er zelf aan (of koop het compleet)
Dus modem boven bij de pc en de bedrading naar de modem toe trekken.
Nog een linkje: http://www.kpnadsl.nl/support/GAW_usb.html

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 12:05:
ik heb bij zonnet adsl lite besteld, nu heb ik vandaag het modem enzo gekregen. het is een doe-het-zelf pakket. [.......]
:? :? Hoe kan je nou op zondag een pakketje ontvangen???? :? :?

Word alleen door de week bezorgd....

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23
Je kunt beter een kabel kopen met de connectoren er al aan vast. Dat werkt een stuk makkelijker dan die dingen er zelf aan te maken. Of de telefoonkabel rond of plat is maakt niet uit. Alleen bij een ronde is het moeilijker om die RJ11 connectoren er goed op te krijgen. Als je ze er wel zelf opzet zou ik eerst (na het maken van de kabel) even met een telefoon controleren of je op die lijn wel een kiestoon krijgt, dan weet je zeker dat je de connectoren er goed aagezet hebt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Hier staat ook een stukje over in de FaQ: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/7#7

elke telefoonkabel is in princiepe geschikt. Je hebt RJ11 connectoren nodig, welke te halen zijn bij elke electrozaak / Primafoon. Er is wel een tang nodig om ze te monteren.
Mocht je niet door evt. muren ed heen hoeft, kun je ook een nieuwe kabel met aangegoten stekkertjes kopen. Is wat duurder, maar dan weet je zeker dat het werkt.

Maargoed, over dit alles is veel te vinden in de search :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.