Toon posts:

E-Tech router poort 4 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, wij hebben hier al een tijdje een e-tech router (de beige-witte), een tijdje geleden wilde ik een computer aansluiten op de router, op poort 4. De computer kreeg geen verbinding. Ik heb alle aansluitingen nagelopen, verschillende combinaties van computer/kabel/routerpoort geprobeerd en hieruit bleek dat poort 4 van de router niet goed was. :(
Nu weet ik dat poort 4 ook gebruikt kan worden om een hub/switch op aan te sluiten, dus de schakelaar op de router (II - X) die staat voor straight en crossed kabel, heb ik goedgezet op straight. Crossed is voor een hub/switch.
Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd (1.26.5t2) maar niets helpt. :'(

Misschien moet ik in de instellingen van de router nog iets veranderen? :?

Wie helpt mij want wij hebben de vierde poort hard nodig.... :)
edit:
Hoort dit in Network Troubleshooting thuis?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 11:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 11:43:
Wie helpt mij want wij hebben de vierde poort hard nodig.... :)
:'( :|

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 16:23 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

- Heb je al eens in de manual gekeken wat er over gezegd wordt :?
- Gaat er iberhaupt een link lampje branden als je er een PC aan hangt ?

Verder wil ik je vriendelijk doch zeer dringend verzoeken niet meer binnen 24 uur je topic omhoog te kicken :(

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sorry voor het kicken, ik ben namelijk een beetje ongeduldig... ;)

De handleiding heb ik bekeken, in die handleiding staat bijna niks en al helemaal niet over mijn probleem... Dat heb ik dus al gedaan.

Als ik de schakelaar op II (straight kabel) zet, gaat het link lampje branden. Als ik hem op X (crossed) heb staan gaat hij niet branden (logisch volgens mij).

Ik ben bang dat de vierde poort van de router kapot is, of ik heb een instelling gemist... :(

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:11

mrsar

waar een sar is,is een wodka

staat dhcp op router aan?
staat de mode van de router op single of multi-user?
iig weer 2 dingen om na te kijken :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
DHCP staat uit, ik heb iedere computer een eigen vast ip-adres gegeven, ook met dhcp werkt poort 4 niet.

Waar kan ik die instelling van single of multi-user vinden? Wat houdt dat eigenlijk in?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Is poort 4 niet gewoon een uplink :? Mischien toch een switchje?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Overal heb ik horen zeggen dat hij gebruikt kan worden voor een pc of een switch. Daarom zit er ook een schakelaartje op waarmee je tussen X en II kan schakelen...

Verwijderd

Topicstarter
Oja.... pingen naar de router (192.168.1.1) wil ook niet.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Heb je al gekeken of alle pinnetjes recht zijn in de Router?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Bij mij was het zo dat ik hem moest reseten nadat ik hem op || had gezet toen deed ie het in ene wel. Tis het proberen waard :)

Verwijderd

Topicstarter
De pinnetjes ga ik zo ff checken.

Ik ga hem daarna ff resetten, bedankt voor de tips... :)

(Maar meer tips zijn natuurlijk welkom ;) :X)

• mc_Emperor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 11:27
Ik het sinds ongeveer een half jaar een draytek vigor 2200E router. Toen ik deze kreeg heb ik alle poorten uitgeprobeerd. De vierde aansluiting is bij de router gecombineerd met de uplink aansluiting welke er naast zit. Bijna hetzelfde als bij jou dus. De vierde aansluiting deed het bij mij ook niet. Heb gewoon de leverancier gemail en ik kon een nieuwe komen halen. Bij deze deed de vierde aansluiting het wel. Dit lijkt dus veel op jouw probleem.

Ik zou dus een nieuwe router eisen als je nog garantie hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Pinnetjes zijn goed, resetten helpt niks en volgens mij heeft mijn vader het bonnetje niet meer en volgens mij hebben we er ook al geen garantie meer op zitten. Zo gauw mogelijk naar de leverancier teruggaan helpt niet want hij komt van de pc-discount af en die lui hebben vakantie... :(

Verwijderd

Al gekeken of er een bios update voor de router is? Het zou kunnen dat het een "bug" in de router software is. Had ik ook met mijn Unex- router. Hier bleek met een update de 4de poort ook niet meer te werken. Na een down of upgrade van de firmware bleek deze weer te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd (1.26.5t2) maar niets helpt.
De nieuwste upgrade heb ik al.... ik ga hem nu proberen te downgraden... :)

Verwijderd

Topicstarter
Het downgraden heeft ook niks geholpen. Ik ben toch bang voor een kapotte vierde poort.. :(

Verwijderd

Mocht de downgrade ook niet helpen, zou je altijd met de helpdesk kunnen mailen, en kijken of zij nog mogelijkheden weten. (Unex had toen een perfecte support). En anders als je toch meer poorten nodig hebt, en poort 4 blijkt toch kapot te zijn, zou je altijd een hubje op poort 3 kunnen hangen. (weet het is niet netjes.. maar it does the trick, en is meestal goedkoper dan een nieuwe router)

Verwijderd

Topicstarter
Was al van plan de support te mailen, als die niets weten probeer ik eerst een switch op poort vier te hangen. Maar kun je wel een switch op poort 3 hangen? Want poort 3 is auto ingesteld op een straight kabel... :?

Verwijderd

hmmm.... geen idee.. kweet dat mijn hub alleen met straight kabels aangesloten moest worden. Maar dat zal net zoal bij routers wel kunnen verschillen.

Verwijderd

Topicstarter
Een hub aansluiten met straight kabels????? Naar mijn weten moet dat altijd met crossed... :?

Correct me if i'm wrong...

Verwijderd

Ik weet het... dacht ik ook zo over.. maar dat ding van mij slikt alleen maar straight. Geen idee wat voor een het is.. Het is al een oudje (10 Mbit)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat je hub zelf het signaal ff crossed? Dat crossen hoeft niet in de kabel te gebeurden natuurlijk, dat kun je ook al in de router of in je hub doen.. :)
Pagina: 1