Laptop crashes bij draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff vraagje over m`n laptop

Medion (aldi actie 4 juni)
winxp home
2.6 ghz
512 DDR
cd-rw/dvd
geforce fx5200 go 64 ram

Draadloos netwerk: Linksys 54G acces point (standaard instellingen op beperkte toegang dmv. mac adress na)
Kaart: Belkin 54g draadloos PCMCIA kaart

Het werkt allemaal wel - en laptop draait stabiel. Met een normale netwerkkabel erin crashed de laptop niet en draait moeiteloos weken door. (dus ram niet kapot)
Maar als ik internet via draadloos netwerk hangt de laptop binnen een paar uur, wat natuurlijk irritant is. M`n broer heeft zelfde wireless kaart en heeft die probleem niet (omwisselen kaart werkte niet mijne crashde nog steeds)
Heb het ram getest, andere kaart getest, instellingen van acces point veranderd, niets werkte.

Heeft iemand een idee waar het dan wel aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De ingebouwde wireless lan functie, heb je die ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar die werkt alleen met B acces points (ja de acces point is backwards compatible)

(en acces point is G, kwil ook g stuk beter en sneller)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Geeft deze problemen? Heb je deze uitgeschakeld staan, zodat er geen conflict kan ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

ik heb zelf een acer aspire notebook en heb zo nu en dan ook een probleem wanneer ik m`n wireless kaartje gebruik. Het uitschakelen van de normale netwerkkaart lost bij mij het probleem op. De crash geeft namelijk een foutmelding in de trend van "IRQ LESS OR EQUAL" een conflict dus. Ik heb niet aan de irq instellingen willen klooien, dus dan schakel ik de gewone netwerkkaart uit.

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm

ben aan het testen of ie crashed als normale netwerk kaart uitstaat

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Windows update gedraaid, kaart geuninstalled en opnieuw geprobeerd te installeren?
Je zei dat je een andere (gelijke) kaart hebt getest, heb je er ook een van een ander merk in gehad? Dat is niet duidelijk in je verhaal namelijk :) En je kan proberen om em handmatig een ander IRQ te geven, of compoorten ed uit te schakelen die eventueel dwars zouden kunnen zitten.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ligt aan instellingen ofzow.. bij broer doet ie het goed
ik heb nog geen andder merk getest (best duur geintjuh) en bij broer werkt ie dus is er niets mis mee.
win xp home updated jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Heb je ook via Windows Update een update voor WEP binnengehaald? Sinds dat ik die geinstalleert had liep het een tijdje ook niet goed. Ik heb het er weer afgehaald en toen liep het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een keer patch 815485 van Windows Update gedownload die WPA-ondersteuning (Wireless (-Fidelity) Protected Access) voor draadloze netwerken mogelijk maakt.
Deze beveilings-patch was echter in mijn geval zo streng dat ik het wireless access point niet meer kon vinden. Ik weet niet of het met dit probleem te maken heeft, maar tis te proberen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Heb je deze patch er weer afgehaald of niet? Want bij mij vond hij mijn access point nog wel, maar na een bepaalde tijd klapte hij er gewoon uit. Heb je ook wat ingesteld mbt 802.x verificatie in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de patch er meteen afgehaald ja:) . Om in te loggen op het draadloos netwerk gebruiken we Cisco VPN.

en 802.x....tis een term die hoort bij Wireless Accesspoints, maar verder?? Laat ik het zo zeggen: ik heb vrij (bar) weinig verstand van wireless networks, en ik heb me nog maar weinig verdiept erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:58

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leuk te weten hoe jullie andere problemen opgelost hebben.. maarja ik ben niet verder hij crashed nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
En als je die kaart in je andere slot doet ? Neem aan dat je 2 pcmcia sloten hebt.

En zijn er mischien nieuwere drivers ?

Staat je powersave uit voor de wlan kaart (computer mag dit apparaat uischakelen optie in apparaat beheer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb 1 PCMCIA slot, en nieuwe drivers heb ik geinstalleerd.. ik kijk zo ff in apparaatbeheer - btw hij crashed alleen als ie flink bezig is (bijv. over netwerk iets kopieren, en bij gewoon internet gebruik duurt het langer (alsof er een limiet is))

of het in apparaat beheer nou aan of uit staat..crashed

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Als toevoeging: Ik heb ook getest met mijn pcmcia kaart en daarbij krijgen we hetzelfde resultaat.
Op mijn laptop (Sony Vaio PCG-FR215E) wel en op de aldi-bak niet (stabiel)

De Firmware op de linksys AP is met de neo-crack voor meer output (ook al getest met de originele firmware, geen verschil)

[ Voor 27% gewijzigd door Oxi op 04-08-2003 15:13 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zou het zin hebben om andere merk kaartje erin te douwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens eerder gelezen met "Irq less etc" e laptop crashes met pccard dat reserveren van Irq voor het kaartje de oplossing was....wellicht de goedkoopste optie.

De specs van beide pccard controllers van beide laptops komen overeen? Ik bedoel kijken naar type I,II,II cq 32bit cardbus.

M'n Linksys Wireless-G pccard is reeds voor cardbus pccard controllers...dus die belkin waarschijnlijk ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

tweakerbee

dus..?

Dat is natuurlijk iets om te proberen, maar zorg wel dat je hem terug kunt brengen als het niet werkt. ;)

Ik heb met Windows XP en wireless networks al veel vreemde dingen meegemaakt. Van kaarten die opeens weer verdwijnen tot onstabiele verbindingen. Andere hardware wil het probleem vaak wel oplossen.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
andere hardware in laptop gaat lastig :S
Pagina: 1