[RAM &zo] Advies gevraagd mbt geheugen, cpu en systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dag allemaal,

[inleiding]
Ik heb het volgende systeem besteld:
Abit NF-7
Athlon XP2500+ Barton
Club3d Ati Rad. 9700
SB Audigy 2 plat. EX
Sony DRU510a dvd-brander
maxtor 120 gb 7200rpm 8mb cache.
dat alles in een chieftec scorpio kastje

en dan nu.. mn ram: kingston hyperx dual channel 2x512 pc3000 terwijl ik pc3200 wilde hebben vanwege de 400 mhz.. maar die was niet leverbaar binnen 2 maand.

[vragen]

1: Ik wil in de toekomst een 400 mhz cpu in mn bord kunnen zetten.. is dit mogelijk en zal hij optimaal lopen op een 333 fsb mobo ?

2: Die ram loopt op 370 mhz, hoe zijn de prestaties afhankelijk van de fsb en is het mogelijk om ze als een pc3200 te laten werken?

3: is dat systeem wat? Of zitten er zwakke componenten in en moet ik iets wijzigen (en dan wel in dezelfde prijsklasse uiteraard) zolang ik de laatste nalevering van de winkel nog niet gehad heb?

Bedankt alvast!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:59

E-Vix

Nu met sneeuw!

1: Nee. Als je een 400 Mhz CPU op 333 Mhz laat lopen, dan loopt hij dus ook maar op 80% van de snelhijd waar hij op hoort te lopen. Je hebt dus 20% prestatieverlies. (als hij uberhaupt al op 333 MHz wil lopen)

2: Je kan het proberen, maar PC3000 geheugen is er niet op gemaakt om op 400 Mhz te lopen. Je zou problemen kunnen verwachten.

3: Geen mening. Ik hou meer van Intel en Nvidia. Op zich is dit niet slecht, maar niet mijn smaak.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Welke CPU/mobo/geheugen moet ik nemen?" :)

De antwoorden zijn dus in principe:
1: check de mobo specs en CPU support tabel op de Abitsite :)
2: sneller = beter :Y) en voor de rest kunnen we je niet gegaranderen dat PC3000 zonder meer op PC3200 zal draaien. Kwestie van zélf uitproberen :)
3: systeem ziet er prima uit :) Al zou ik het zelf anders gedaan hebben, maarja smaken verschillen ;) Als je mbt een specifiek onderdeel toch twijfelt, dan kijk je gewoon even verder B)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 27-07-2003 11:25 ]

Dit topic is gesloten.