Toon posts:

TrueImage/Drive Image: elke byte exact of alleen de info?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat problemen met m'n WinXP Home computer. Ik heb ooit van FAT32 naar NTFS geconverteerd. Sindsdien werkt Partition Magic niet goed meer: hij geeft een foutmelding betreffende NTFS.

Nu denk ik erover om de schijf te formatteren (NTFS) en een image terug te zetten. Alleen... hoe diep zitten die gegevens in zo'n image...? Wordt alles zo teruggezet dat ik exact dezelfde situatie weer krijg, dus inclusief foutmelding in PM betreffende NTFS? Of worden alleen de gegevens teruggezet en blijft de NTFS structuur nieuwe en in orde? Formatteren naar NTFS schijnt sowieso beter te zijn dan converteren.

Ik heb overigens ook nog een oudere image, gemaakt met Drive Image. Toen was de schijf nog FAT32. Als ik nu formatteer naar NTFS en die image terugzet, wordt alles dan automatisch weer FAT32...?

Kortom: is zo'n image exact, tot op elke byte toe, of bevat hij voornamelijk de gegevens, los van de schijfstructuur?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er wordt een 1:1 kopie gemaakt van de MBR, de FAT en de gegevens die op de schijf staan. Deze worden vervolgens gecomprimeerd zodat je het op een schijfje kan zetten :P

De schijf structuur wordt ook gewoon meegenomen.

Verwijderd

Klopt. Het beste is dus om alles opnieuw te installeren, en vervolgens een nieuwe image te maken. Kutwerk, maar wel het beste.