Router:Dhcp niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• RandyJC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-08 20:11
hey iedereen,

ik heb nu al een tijdje een router en ik heb em gewoon ingesteld hoe je em moet instellen alles doet het ook gewoon behalve mijn pc (die boven staat) kan de dhcp server niet bereiken :-/

kan het zijn dat die kabel te lang is want als ik het systeem beneden aansluit doet die het wel gewoon

en de kabel die knippert wel en ik heb er vroeger via een hub kunnen internetten....

bedankt _/-\o_

RandyJC

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

probeer eens een andere kabel...
het feit dat de kabel het vroeger via een hub wel deed wil niet zeggen dat ie in de nieuwe situatie ook werkt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• RandyJC
hmmzz... dit is vervelend als ik een ander kabel moet pakken dan moet ik weer onder het huis kruipen en weer naar boven stuuren.
kan het ook zijn dat de plugje niet goed is aangesloten?

RandyJC

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

je bedoelt dat het plugje op de kabel zelf niet goed zit? Probeer het eens zou ik zeggen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

RandyJC schreef op 27 July 2003 @ 11:02:
hmmzz... dit is vervelend als ik een ander kabel moet pakken dan moet ik weer onder het huis kruipen en weer naar boven stuuren.
hmm hoezo, gewoon even een kabel over de trap liggen ofzo en dan even testen. als dat het geval blijkt kan je hem dan wel netjes wegwerken.

/dev/null

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Indeed..... en lengte? moch... ik heb er al eens zo'n 25 meter tussen gehad.... geen probleem hoor

• RandyJC
woke das waar ik zal morgen is een nieuwe kabel kopen dan... en proberen..ThnQ

RandyJC

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 19:54

Valkyre

Kitesurf FTW!

als het vroeger met een hub heeft gewerkt dan is het volgens mij een CROSSLINK kabel,
en tussen router(zit een switch meestal) en de PC moet een STRAIGHT kabel.
ik denk dat dat je probleem is.
zet eens de hub er weer tussen en sluit het weer eens in de oude situatie aan dan weet je gelijk of het probleem bij de kabel zit of niet

edit:
owjah de maximuum lengte van een netwerk kabel voor thuis gebruik is 100 meter.
dus dat lijkt mij wel genoeg voor jou.

[ Voor 17% gewijzigd door Valkyre op 27-07-2003 11:17 ]

iRacing Profiel

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:12
Gohan-san schreef op 27 July 2003 @ 11:16:
als het vroeger met een hub heeft gewerkt dan is het volgens mij een CROSSLINK kabel,
en tussen router(zit een switch meestal) en de PC moet een STRAIGHT kabel.
ik denk dat dat je probleem is.
zet eens de hub er weer tussen en sluit het weer eens in de oude situatie aan dan weet je gelijk of het probleem bij de kabel zit of niet

edit:
owjah de maximuum lengte van een netwerk kabel voor thuis gebruik is 100 meter.
dus dat lijkt mij wel genoeg voor jou.
In principe zit er tussen een HUB en een PC ook een STRAIGHT kabel dus dat zal het probleem wel niet zijn... en inderdaad, 100 meter kan zonder al te veel problemen...

Ik denk dat er een breukje in je kabel zit waardoor 1 of meerdere aders niet helemaal meer functioneren zoals dat hoort...

[ Voor 10% gewijzigd door MMUilwijk op 27-07-2003 11:25 ]

Everytime I suffer I become a better man because of it

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 19:54

Valkyre

Kitesurf FTW!

MMUilwijk schreef op 27 July 2003 @ 11:19:
[...]

In principe zit er tussen een HUB en een PC ook een STRAIGHT kabel dus dat zal het probleem wel niet zijn... en inderdaad, 100 meter kan zonder al te veel problemen...

Ik denk dat er een breukje in je kabel zit waardoor 1 of meerdere aders niet helemaal meer functioneren zoals dat hoort...
als ik het zo lees heeft hij de router ergens staan en dan een kabel (crosslink lijkt mij) naar de HUB en van de HUB naar zijn PC (wat dus inderdaad een straight is)

iRacing Profiel

Pagina: 1