SB61G2 + 2 x WD raptor 10.000 rpm

Pagina: 1
Acties:

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:09
Ik zit i.v.m. met een pc Prive project te denken om een shuttle SB61G2 te kopen, alleen zou ik er dan graag een raid controllertje inhangen plus twee wd raptor schijven (10.000 rpm). Als het goed is geven deze schijven niet veel meer warmte af dan een gemiddelde 7200 rpm schijf.

Nu vraag ik me af of er iemand is die ervaring heeft met meerdere hd's in een shuttle barebone. Zo ja, werkt dit of heb je echt een temperatuur probleem.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Verwijderd

denk dat dat toch temperatuur probleem gaat geven als je niet genoeg koeling erin hebt.

Hier een shuttle sv24, die wilde ik passief koelen, 5400rpm ging prima, maar 7200rpm werd veel te heet, met koeling werd het systeem met 7200 rpm ook nog aan de aardig warme kant (circa 60 graden), het is tenslotte maar een klein kastje, maar met eventuele mod's kun je em mooi koelen :)

• cornelisprul
Ik vrees alleen dat die mods er op neer gaan komen dat ik de hele kap er definitief af moet slopen :-)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

10.000rpm schijven worden warmer als 7200rpm schijven lijkt me, bij SCSI is dit al langer het geval en de Raptor is eigenlijk een 10k SCSI schijf waarvan ze de interface vervangen hebben door S-ATA :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Ik heb een western digital 80GB 8MB, die blijft handwarm als ik hem niet koel, wat mij OK lijkt. In een andere barebone heb ik een Maxtor 30GB 5400RPM (zo'n dunne), die durf ik niet aan te raken als hij niet gekoeld wordt...

Ik heb wel meer maxtor's gezien, werden allemaal zéér warm, waar de WD's niet warm worden. Ik denk dat dat bij de raptor net zo is, komt nog bij: er zit daar een kleinere platter in, en maar één. Lijkt me dat die niet zo warm wordt, maar dat is maar puur gespeculeer van mij...

• cornelisprul
ALs je http://www.tweakers.net/reviews/388/6 hier kijkt dan valt het enorm mee met de warmte ontwikkeling van de raptor.

Pagina: 1