Toon posts:

heftige problemen met me a-drive :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen!

ik heb nu al té lang win 98 en wil gewoon nu winxp gaan installen...

echter me a-drive doet het niet meer sinds ik 2 harde schijven in me comp heb, ik heb alles gechecked, hij zit goed aangesloten, hij maakt zelfs geluid als ik een diskette erin doe, maar krijg bij elke willekeurige disk:
"geen toegang tot A:/
Het apparaat is niet klaar"

en voor ik overweeg me a-drive uit me ouwe pc te slopen en hem hierin te zetten zou ik graag jullie deskundige advies willen of dit niet misschien toch is op te lossen :)

Bij voorbaat dank!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Wilde gooi, maar als je de kabel van je flop bekijkt (de flat-cable), heb je dan wel het gedeelte NA de draai in je drive geprikt?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Ik heb wel een uigblazen, het kan zijn dat er goed wat stof in die drive zit. Zodat de kop hem niet meer kan lezen. Gewoon eerst een andere proberen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Welkom op GoT.

Je kan XP ook booten vanaf CD, ik denk dat of je floppy drive kapot is of je kabels loszitten/fout zitten. Maar wat heeft dit te maken met de install van XP? Als je er last van hebt trek je de floppy kabel op het moederbord eruit :)

[ Voor 3% gewijzigd door supakeen op 27-07-2003 10:08 ]

Verwijderd

Ik denk toch dat het VEEL vlugger is om ff een andere A-drive in te bouwen, dan om te gaan zoeken hoe je deze weer eventueel aan de praat kan krijgen.

Het heeft normaal gezien niet zoveel te maken met het feit dat je een 2de HD hebt ingebouwd, tenzij je op dat moment de floppykabel verkeerd hebt aangesloten ofzo. Bv. 180° verkeerd. het rode lijntje op de floppy kabel moet namelijk 'van je weg' worden aangesloten, dit in tegenstelling tot een IDkabel...

Maar, is je winxp cd niet bootable?

Edit: wat zijn we met zn allen in het form... zo vlug zo veel replys ... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 10:10 . Reden: dubbelpost :) ]

Verwijderd

Topicstarter
aan de flatkabel heb ik verder niets verandert, dus zou het niet aan mogen liggen (hoop ik)

ja en kun je zonder aanpassingen in je systeem 2 floppy drives omwisselen?

Verwijderd

Ja dat kan zonder aanpassingen, zelfs geen 'problemen' met master slave toestanden :)

Verwijderd

Topicstarter
ehhh tis natuurlijk niet helemaal de legale versie van xp, dus weet niet zeker offie bootable is, dus zekere voor het onzeker wilde ik eerst me a-drive aan de praat krijgen voor ik dalijk de hele boel geformat heb :)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Duw de connectoren van je floppykabel eens goed aan, zowel op het moederbord als bij de drive. Die kunnen wel een beeje scheef gaan zitten bij het rommelen met andere flatkabels. B)

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
of de duvel ermee speelt

heb hem net vervangen door me oude adrive ( nog niet ingeschroefd, pc opgestart terwijl adrive er nog uit hing) die het probleemloos leek te doen, dus ik inschroeven, krijg ik wéér hetzelfde probleem "het apparaat is niet gereed"

ik er weer uithalen, doetie het weer, het probleem ontstaat dus kennelijk als ik em op zijn plaats zet, OP de 2 harddisks...zou de warmte zo'n floppy disk misschien niet tegen kunnen

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Damn - schiet me opeens iets te binnen van jaren geleden, ik had toen hetzelfde met een CDRom drive. Zodra ik 'm vastschroefde deed 'ie het niet meer.
Om een lang verhaal kort te maken, ik gebrukte te lange schroefjes waardoor ik een tandwieltje *net* raakte.
Zou ook bij die floppydrive kunnen - het frame verbuigt een ietsje bij vastschroeven of zo.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Pagina: 1