linux van cd

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56
Hey,

Ik heb eens ergens gelezen dat je linux vanaf een cd kon booten, en zo deze kon draaien, zonder installatie... en dat het heel eenvoudig was om weer terug te gaan naar windows dan...

Waar kan ik zoiets downloaden om op cd te zetten?

edit: ik geloof dat het Knoppix is? Ik download al een iso bestand dus kan ik daarna ff fikken...

Iemand tips etc, voor een beginner die met Knoppix wil beginnen?

[ Voor 26% gewijzigd door Burning_Tyre op 27-07-2003 07:25 ]

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 23:29
Eerst posten dan zoeken ? :/

Tips voor Knoppix: http://search.gathering.t....php/find/keyword/knoppix

• Burning_Tyre
Is het een beetje veilig om zo met knoppix wat te proberen, niet dat ik straks mijn documenten map van windows kwijt ben, want deze is nogal waardevol.....

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:44

mr_petit

opperprutser

dan maak je toch een backup....
met knoppix kan je vast wel je schijf formatteren

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 27-07-2003 07:49 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Knoppix is heeeel veilig.
Je kan de CD gewoon in je PC douwen, 2 minuutjes wachten, en je hebt het knoppix-bureaublad voor je. Dan kun je allerlei Linux-applicaties gebruiken enzo, ook kun je je eigen bestanden op je harddisk openen enzo.
En als je uitlogt, gaat je cdlaatje open, en zegt ie iets van "neem de cd eruit en druk enter", en als je dat doet start je PC weer gewoon in Windows op.

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 18:58
De nieuwste versie van Lindows kan het ook. Moet je voor betalen of je 'ritselt' hem ergens. Maar kan je ook leuk klooien

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Burning_Tyre
We zullen zien, hij is al 85% gedownload....

• Burning_Tyre
Ik zal je wat zeggen... ik zit nu in Knoppix te internetten :)

Best lachuh.... alles natuurlijk vet wennen!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Burning_Tyre schreef op 27 July 2003 @ 09:01:
Ik zal je wat zeggen... ik zit nu in Knoppix te internetten :)

Best lachuh.... alles natuurlijk vet wennen!
We hadden niet anders verwacht...... nu houdt dit topic niet veel nut... slechts een bewijs dat Knoppix een goed product is en blijft....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Burning_Tyre
Ik moest dus ff me beeldscherm op 1024x768 zetten, kreeg ik iets van dat ik me session opnieuw op moest starten... dus ik afgesloten, werd hele pc afgezet :D Toen weer opnieuw opgestart, maar toen wilde me muis niet bewegen :( ff zoeken hoe ik dat kan verhelpen..

• Burning_Tyre
Hoe kan ik " Restart Session" doen? Ik kan nergens vinden hoe ik dat moet doen....:S

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

OK, ik ga even de fouten in dit topic opnoemen, leest u even mee ?
1) Overmatig gekick, zoals in de FAQ staat, onder het stukje 'Forumgedrag', zien wij dat liever niet.
2) Je hebt totaal niet gezocht, anders was je ten eerste Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3 tegengekomen, en anders was je wel op google tegen de naam 'knoppix' o.i.d. aangelopen.
3) Brandinstructies zijn wel erg basic, en zelfs mijn vader kan tegenwoordig met Nero cd's branden, dus ik kan me niet voorstellen dat dat niet lukt. Verder is dat ook overal op internet terug te vinden.

Met deze conclusies in mijn achterhoofd rest mij niets anders dan een slotje op dit topic te gooien.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.