Longest Journey 2 Komt eraan!

Pagina: 1
Acties:

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
Even een stukje quoten vanuit de officiele www.longestjourney.com website:
The game continues the celebrated story that began with the award-winning and critically acclaimed PC adventure, and takes the players on an even more amazing journey through the twin worlds of Stark and Arcadia... and beyond. Familiar faces and places join exciting new characters and locations, with more than a few twists and surprises along the way.

Key members from the original team return for part two, and their goal is to make a truly next generation adventure to thrill and fascinate both fans of the original title and new players. Funcom currently intends to make the game for the PC as well as consoles.

The decision to continue the saga was finally made after listening to the demands of fans and media, who have been calling for a follow-up since The Longest Journey was released in 1999/2000.

More details - including visual concepts and production art - will be made available in the months to come, so keep watching this space!
Oh man! ik kan bijna niet wachten. Deel 1 was de beste adventure ooit gemaakt... en nu komen ze met iets wat ik al niet meer had durven hopen!
(uberhyped _/-\o_)

Het stuk voor de pers staat hier :
http://funcom.com/media/p.../english/newprojects.html
Eindelijk weer een goede adventure op komst!

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

Op het bijbehorende forum zijn stukjes van interviews uit verschillende kranten (in Noorwegen voornamelijk) te vinden.
Ook op de blog van Ragnar Tornquist worden regelmatig tipjes van sluiers gelicht.

Een paar maanden geleden had hij in een Noorse krant het woord "adventure-action" laten vallen, de journalist heeft daar "action-adventure" van gemaakt wat tot "paniek" leidde op de Just Adventure en AdventureGamers fora.

Het schijnt dat het inderdaad geen pure adventure wordt (Ragnar beweert dat point'n'click dood is, beetje vreemd als je naar het succes van TLJ kijkt) maar het wordt ook geen Tomb Raider achtig iets. Afwachten dus, ik ben erg skeptisch en niet super-enthousiast...

Verwijderd

Ze schijnen inderdaad wel van meer games action adventures te maken .... verkeerde zaak .... kijk maar naar King's Quest 8 .... heeft de serie kapot gemaakt .... helaas zullen alle Sierra adventures wel tot het verleden gaan behoren en komt er nooit meer eentje terug. Ik ben ook niet echt enthousiast als ik dit nieuws hoor .... ik laat het echt adventure werk wel aan Microid en Lucas Arts over, die weten er tenminste nog iets van af.

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
Daar ben ik dus eerlijk gezegd ook een beetje bang voor als ik kijk naar bijvoorbeeld gabriel knight 3 in vergelijking tot de rest.
De reden dat syberia zo'n succes heeft gehad is dat ze het juist 2d hebben gehouden. Post mortem bijvoorbeeld heeft echt een stuk minder succes gehad. (ok, het verhaal was minstens even goed en spannend, maar toch weer die 3d die de zaak afbrokkeld).

Ik ben dus bang dat het met TLJ ook gaat gebeuren. Maar desalniettemin blijf ik er wel naar uitkijken. Als ze dezelfde spellengte en kwaliteit verhaal erin kunnen stoppen als TLJ denk ik toch ondanks het 3d gebeuren dat het een goede adventure moet worden.

Lucas Arts gaan sam 'n max toch ook 3d maken :/

[ Voor 5% gewijzigd door Nibble op 27-07-2003 16:55 ]

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

3D hoeft niet perse vervelend te zijn .... Monkey Island begon ook steeds meer 3D te worden, maar bij MI-4 had je nog wel het gevoel dat het niet storend was het het originele concept bleef behouden.

Post Mortem vond ikzelf nog steeds een goede adventure, het begint pas echt vervelend te worden als het een actie adventure wordt .... puzzels worden dan meestal gedegradeerd tot het openen van deuren. Ik hoop ook dus dat ze niet echt stoppen met adventures als Monkey Island .... ze hebben daarbij nog steeds van die ouderwetse bizarre puzzel weten te verzinnen.

Games in de stijl van Myst vind ikzelf ook zeer boeiend .... moelijke MAAR logische puzzels .... sommige Myst-clones begrepen dat niet echt, dat puzzels ook nog eens logisch moesten zijn. De hele Myst serie vind ik dan ook schitterend.

Ik hoop zoals velen dat dit genre niet uitgefaseerd wordt in een 3D action adventure genre .... dat genre behoort toe aan de Tomb Raiders etc.