Toon posts:

Schakelaarjes in de ram sockets?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aan weerszijden van die zwarte gleufjes waar het ram ingaat zitten witte pinnetjes om het ram vast te houden en op z'n plaats te drukken. Zitten daar schakelaarjes onder?
Het leek mij stug maar mijn computer weigert op te starten als die dingen niet in de dicht positie zitten (wanneer er niks in zit).
Ik probeerde er een reepje bij te doen maar dat wilde om een of andere reden niet werken in mijn computer (wel prima in andere computers). Haal ik 'm eruit start computer niet op. Doe ik die witte pinnetjes 'dicht' dan gaat het opstarten meestal wel goed...

Ik heb een ASUS Tusl2-c mobo.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

voor zover ik weet zitten er geen schakelaars in maar meestal zal de computer niet aangaan omdat het geheugen niet goed vast zit als die dingen niet vast zitten.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je klinkt alsof je het met pinnetjes "open" het maar 1 keer geprobeerd hebt. Met pinnetjes dicht gaat het soms ook niet zeg je, dus je geeft zelf het antwoord al:

Nee. :)

Er zitten dus geen schakelaartjes en als je pc soms wel en soms niet opstart, dan heb je soms wel en soms geen geluk. Maar er is wel iets mis. Brak geheugen gok ik.

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er min of meer achter.
Het horen geen schakelaartjes te zijn maar omdat mijn moederbord brak is komt het daar wel neer. Duwtje tegen ram socket kan 'm aan of uit zetten. Het gebeurde net zelfs dat ie met de helft van het geheugen opstarte en na een reboot en een duwtje zag ie ineens allebei de reepjes.
Windows draait wel stabiel nu. Ik vrees dat het een kwestie van de computer absoluut niet aanraken is en ondertussen kijken of ik 2dehands nog ergens een moederbord kan krijgen... :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Kan idd aan je bord liggen maar voor de zekerheid kan het geen kwaad eens je sockets goed door te blazen en naar de pinnen van de DIMM te kijken (en ook even zacht doekje overheen halen of zo). You never know :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 04:57:
Duwtje tegen ram socket kan 'm aan of uit zetten. Het gebeurde net zelfs dat ie met de helft van het geheugen opstarte en na een reboot en een duwtje zag ie ineens allebei de reepjes.
Heb je al gekenen of je mobo toevallig geen contactmaakt met je mobotray op het moment dat je er tegen aan duwt? Anders zou er namelijk kortsluiting ontstaan en is dat de reden van je klachten
Pagina: 1