Toon posts:

Abit NF7-S opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de Abit NF7-S rev. 2.0. Het probleem is als ik de voeding aan zet geeft ie een rood lichtje weer, en als ik hem aanzet dan zie je er naast heel even een groen lichtje branden en draait er een halve sec. de fans en gaat ie weer uit. Daarna hebben we het zelfde gedaan en alles gebeurt weer het zelfde.

We hebben ook al geprobeerd alle fans er af te halen + de thermal control maar dat werkte ook niet, want ik dach dat ie mischien te weinig stroom kreeg.

specs:
- Abit NF7-S
- AMD Athlon XP 3000+
- Antec Performance Plus SOHO file server behuizing
- Antec True 430p voeding (430 Watt)
- Matrox 120 gig 8mb cache
- Club3d Ati 9700 pro All in Wonder
- 2 x 512mb Samsung, zo gezet dat er dual date rate actief is (socket 3 & 2)
- DVD combi cd brander van Samsung
- DVD Brander +/- van NEC
- Sitecom Combo card 2 x usb en 3 x firewire
- Sitecom 56k V92 modem
- 3 x smart casefan 2 fans van Tt
- 2 x antec (zaten er al bij)
- Enermax UC-A5FATR2 Thermal Control Function

Ik heb echt alles afgespeurt van alle grote topics tot kleine topics. Ik heb ook de FAQ diep bestudeert en heel veel ge google't.

Kan iemand mij AUB helpen?? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 02:45 ]

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Voor zover ik kan zien werkt hij perfect.
Alleen moet je in de bios de cpu fan detectie uitschakelen, in denk namelijk dat je er een temperatuurcontroled fan op de cpu hebt zitten.
Als je de pc aanzet is het koelblok op de cpu nog niet warm genoeg om de fan te laten draaien, met het gevolg dat je mobo denkt dat er helemaal geen fan op je cpu zit.
Vandaar dat hij zichzelf weer snel uitzet om cpu schade te voorkomen .
Staat ook wel in [rml]Abit NF7/NF7-M/NF7-S - Deel 2 [ Ervaringen][/rml]
p.s.
Het rode lampje moet gaan branden ten teken dat er spanning op je mobo staat.
Het groene lampje moet gaan branden ten teken dat je bios en cpu actief worden.
En als je een P4 voeding hebt moet je ook die vierkante stekker naast je cpu op je mobo plaatsen om een stabielere spanning voor je cpu te krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door makkie op 27-07-2003 02:55 ]

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:24
Heb je al eens geprobeert het bios te resetten met de jumper? Misschien is je mobo wel doa.
Heb je al geprobeert om met zo min mogelijk zooi erin op te starten? Dus alleen vid kaart, cpu, en 1 geheugen module?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de vierkante 12V stekker er al in zitten. :o [belangrijk]en wat ik was vergeten er bij te zetten is dat de schijf met een adapter is omgezet naar sata omdat er geen 2e IDE kabel was[/belangrijk] :o . Moest je er voor een Jumper omzetten?? Misschien dat het daar aan lag dat ie niet opstart?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 03:23 ]

• makkie
Die jumper omzetten is dacht ik alleen om je fsb om te zetten naar een hoger aantal voor alsje een cpu met een fsb van 333 gaat gebruiken.
Maar zorg eerst dat je pc blijft lopen voordat je met je S-ATA converters aan de gang gaat, anders weet je strakt helmaal niet meer waar je het zoeken moet.

[ Voor 38% gewijzigd door makkie op 27-07-2003 03:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
makkie schreef op 27 July 2003 @ 03:23:
Die jumper omzetten is dacht ik alleen om je fsb om te zetten naar een hoger aantal voor alsje een cpu met een fsb van 333 gaat gebruiken.
Maar zorg eerst dat je pc blijft lopen voordat je met je S-ATA converters aan de gang gaat, anders weet je strakt helmaal niet meer waar je het zoeken moet.
Ik kon er niets aan doen dat ze wel 2 SATA snoertjes er bij doen en weer niet een extra IDE kabeltje 8)7

Maar zou het dan liggen aan die jumper voor SATA >als< die er is??

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 03:29 ]

• makkie
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 03:28:
[...]

Ik kon er niets aan doen dat ze wel 2 SATA snoertjes er bij doen en weer niet een extra IDE kabeltje 8)7

Maar zou het dan liggen aan die jumper voor SATA >als< die er is??
Nee, S-ATA heeft niks met jumps te maken.
Zet nu maar gewoon je CPU fan fail in de bios op disable, en kijk dan eerst maar eens of je systeem meer dan 10sec. aan blijft.

Verwijderd

Topicstarter
makkie schreef op 27 July 2003 @ 12:48:
[...]
Zet nu maar gewoon je CPU fan fail in de bios op disable, en kijk dan eerst maar eens of je systeem meer dan 10sec. aan blijft.
Maar ik kan niet in de bios komen omdat ie meteen weer uitgaat na het indrukken van de knop en blijft het groene en rooie licht branden.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

zet er dan even een andere fan op die gewoon volle toeren draait. als je die hebt dan. en zorg ervoor dat de heatsink de core echt goed aanraakt. wabt dit bord is vrij slim als je het mij vraagt. als de heatsink de core niet aanraakt gaat ie gewoon weer uit. heb ik ook gehad. zet je kast eens plat en probeer nog even zal ik zeggen.

[ Voor 60% gewijzigd door Sayko op 27-07-2003 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoodlum2000 schreef op 27 July 2003 @ 13:18:
zet er dan even een andere fan op die gewoon volle toeren draait. als je die hebt dan. en zorg ervoor dat de heatsink de core echt goed aanraakt. wabt dit bord is vrij slim als je het mij vraagt. als de heatsink de core niet aanraakt gaat ie gewoon weer uit. heb ik ook gehad. zet je kast eens plat en probeer nog even zal ik zeggen.
he dat is een goeie, ik heb namelijk onder de proc. koeler zo'n sensor zitten en precies tussen de core en de heatsink van de vulcano 11 en raakt ie misschien de heatsink niet. Misschien dat het daar aan kan liggen.

Ik ga het probben. thnx

• makkie
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 13:36:
[...]

he dat is een goeie, ik heb namelijk onder de proc. koeler zo'n sensor zitten en precies tussen de core en de heatsink van de vulcano 11 en raakt ie misschien de heatsink niet. Misschien dat het daar aan kan liggen.

Ik ga het probben. thnx
Wat je ook nog kan doen zonder je fan eraf te hoeven halen is je TC temp fan op de 2de fan aansluiting zetten en een losse fan (als je die hebt) alleen even de stekker in de 1ste fan aansluiting naast je cpu. (een soort bypass)

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 13:36:
[...]

Ik ga het probben. thnx
die sensor moet je onder de cpu plakken niet op de core

• makkie
Hoodlum2000 schreef op 27 July 2003 @ 13:46:
[...]

die sensor moet je onder de cpu plakken niet op de core
Daar zit toch standaard al een temp sensor op het mobo (dat flexibele stukje printbaan met een ntc of ptc weertand erop)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry het klopt dat ie onder de cpu zat. Foutje |:( . Maar in iedergeval toch geprobeerd zonder temp sensor maar werkt nog steeds niet. en er is in ieder geval de koeler er opnieuw opgezet dus ik denk dat het daar ook niet aan ligt :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het nu kaal proberen te starten(zonder extra kaarten geheugen en fans) en zien wat er dan gebeurt, god sta me bij.

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

en hoe is het nu?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter gekomen dat als je de xtra power van de 9700 pro af haal dat ie dan wel opstart. weet iemand hoe dat zit? 8)7

• makkie
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 17:18:
Ik ben er achter gekomen dat als je de xtra power van de 9700 pro af haal dat ie dan wel opstart. weet iemand hoe dat zit? 8)7
Sluiting?
Misschien heb je er een goede kortsluitvaste of thermische voeding in zitten die ervoorzorgt dat het hele spul automatisch uitgaat zodra hij merkt dat er iets niet helemaal ok is.

Verwijderd

Topicstarter
makkie schreef op 28 July 2003 @ 22:15:
[...]

Sluiting?
Misschien heb je er een goede kortsluitvaste of thermische voeding in zitten die ervoorzorgt dat het hele spul automatisch uitgaat zodra hij merkt dat er iets niet helemaal ok is.
Tja het is een voeding die bij de kast zat, verder weet ik er ook niets van

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Is de kaart wel goed dan?
Daar lijkt het niet op..
Probeer nu eens een andere vc....

mijn systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al opgelost. Als ik er een Geforce 4 mx 420 er instop (k had niets anders) dan start ie wel op :? . Ik stuur dus gewoon de Ati radeon 9700 pro All in Wonder terug.
Maar weet als nog iemand hoe dat zou kunnen zitten?

Thnx voor alle mensen die mij geprobt hebben te helpen. _/-\o_

Ik post nog hoe het gaat aflopen met de nieuwe die we terug krijgen(als we er een nieuwe terug krijgen)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 21:59 ]

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
ik hoor wel vaker dat die all in wonder problemen geeft.

mijn systeem.

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb werkelijk geen precies antwoord op je vraag.
wat ik je wel kan vertellen is dat die 9700 problemen kan geven met voedingen of biossen. Zoals bv met mijn KR7A, moet ik een andere bios hebben mbt de voeding. Nu kan het dit misschien niet zijn. Maar wat ik wel zeker weet is dat je VGA een probleem heeft met je systeem. Als je niks kan vinden mbt je systeem en je VGA qua problemen, dan raad ik je aan om hem terug te sturen en/ of te e-mailen naar de maker van je VGA.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Pagina: 1