Ok het volgende is mijn probleem. Ik heb een database met een paar tabellen erin. Een paar hebben dezelfde kolommen inhoud. Nu wil ik gaan zoeken in deze database.
Als eerste doe ik deze:
$find = mysql_query("SELECT * FROM nieuws WHERE bericht LIKE '%$_POST[zoeken]%' ORDER BY id"); (deze werkt).
Maar deze niet:
$find = mysql_query("SELECT * FROM nieuws WHERE bericht LIKE '%$_POST[zoeken]%' AND titel LIKE '%$_POST[zoeken]%' ORDER BY id");
Bij de laatste haalt ie wel de titel goed uit de database maar het bericht niet
.
Wat is hier fout aan?
En nu het probleem dat ik wil zoeken in 3 tabellen tegelijk. Heb dit geprobeerd maar het lukte niet:
SELECT tabel1.bericht, tabel1.titel, tabel2.bericht, tabel2.titel, tabel3.bericht, tabel3.titel FROM tabel1, tabel2, tabel3 WHERE bericht LIKE '%$_POST[zoeken]%' AND titel LIKE '%$_POST[zoeken]%' ORDER BY id");
Mja wat is hier fout aan.
Ben maar een noob he dus wees lief
.
Als eerste doe ik deze:
$find = mysql_query("SELECT * FROM nieuws WHERE bericht LIKE '%$_POST[zoeken]%' ORDER BY id"); (deze werkt).
Maar deze niet:
$find = mysql_query("SELECT * FROM nieuws WHERE bericht LIKE '%$_POST[zoeken]%' AND titel LIKE '%$_POST[zoeken]%' ORDER BY id");
Bij de laatste haalt ie wel de titel goed uit de database maar het bericht niet
Wat is hier fout aan?
En nu het probleem dat ik wil zoeken in 3 tabellen tegelijk. Heb dit geprobeerd maar het lukte niet:
SELECT tabel1.bericht, tabel1.titel, tabel2.bericht, tabel2.titel, tabel3.bericht, tabel3.titel FROM tabel1, tabel2, tabel3 WHERE bericht LIKE '%$_POST[zoeken]%' AND titel LIKE '%$_POST[zoeken]%' ORDER BY id");
Mja wat is hier fout aan.
Ben maar een noob he dus wees lief