Toon posts:

DIVX --> VCD op servertje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een servertje die 24/7 aanstaat en vrij weinig heeft uit te voeren.
draai als os debian.
p1 133mhz
geen videokaart
hd (groot genoeg)

nu is mijn vraag is het mogelijk dat ik dit computertje gebruik om van divx naar vcd te decode(heb inprinciepe weken de tijd :) ) of is dit gewoon te langzaam en krijg ik een brakke film? Dan heeft dat ding te minste wat te doen :) .

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zal lang duren, maar het is opzich goed mogelijk natuurlijk.
En als de cpu geen fouten maakt zal je film niet brak zijn (tenzij er iets in realtime MOET gebeuren, dan heb je echt een dikker systeem nodig).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 27 July 2003 @ 00:22:

(tenzij er iets in realtime MOET gebeuren, dan heb je echt een dikker systeem nodig).
hoe bedoel je dat?

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

hmmmz

als je de divx-encoding aan idle-cpu tijd toewijst ... (low priority), dan zal er in de rest van de werking van die machine weinig te merken zijn qua vertraging

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
JA dat begrijp ik maar is het uhberhaut mogelijk is het niet te langzaam zodat je mega brakke kwaliteit krijgt of iets dergelijks? en heb je ook een idee hoe lang het ongeveer gaat duren? volgens mijn berekening (zal wel niet kloppen) decode hij 66 seconden per uur onder ideale omstandigheden dan.

btw het is ook maar 16mb ram

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 00:29 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 00:28:
JA dat begrijp ik maar is het uhberhaut mogelijk is het niet te langzaam zodat je mega brakke kwaliteit krijgt of iets dergelijks?
Even voor de aardigheid...

1+1*4-3/6

Als je dat laat uitrekenen door een pc; 1x in 1 minuut, de andere keer in 1 uur.... zou het antwoord anders worden?

Verwijderd

Topicstarter
het antwoord wordt niet anders maar even wat anders. Stel je voor je heb een cd brander zo als ik(jahhhhhh goed he :) ) als ik brand op 48 speed pakt mijn cd speler het audio cd tje niet, brand ik echter het cdtje op 8 speed dan pakt de cd speler hem wel(staan de zelfde eenen en nullen op). Ik zeg niet dat het zo is maar het zou goed kunnen dat het omgekeerde bij divx het geval is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 00:38 ]

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
dat branden heeft met de kwaliteit van je cd's te maken en niks met rekenen. Ik denk dat he zo'n 16 uur duurt met een goeie kwaliteit op een vcd maar ja dat kan verschillen per sys. Tip: SVCD de meeste standalone's pakken die ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Bware81 op 27-07-2003 00:58 ]

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bijvoorbeeld als hij ook zou moeten gaan capturen of iets anders. (maar dat zal waarschijnlijk wel niet :P)

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 21:13

Tweaker.nu

we all float down here

Bware81 schreef op 27 July 2003 @ 00:57:
dat branden heeft met de kwaliteit van je cd's te maken en niks met rekenen. Ik denk dat he zo'n 16 uur duurt met een goeie kwaliteit op een vcd maar ja dat kan verschillen per sys. Tip: SVCD de meeste standalone's pakken die ook.
een goede kwaliteit svcd coderen vanaf dvd kost op m'n celeron 1700 al een uurtje of 8, denk dat het op een p133 wel iets langer nodig heeft dan 16 uur

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Verwijderd

Topicstarter
het moet dus gewoon kunnen ook al duurd het wat lang. bedankt voor de antwoorden

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 16:21

tweakerbee

dus..?

Het zou wel gaaf zijn als je een pakketje zou maken die een directory met bestanden d.m.v. een cronjob gewoon elke keer converteert. Als de conversie is geslaagd dan kun je het oude bestand op de een of andere manier markeren, of verplaatsen of verwijderen (maak gelijk even een config file). Leuk projectje voor de zomervakantie, ik ben benieuwd wanneer het te downloaden is :P

En alvast bedankt ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, waarom niet coderen via een Distributed.net client. Efkes je eigen projectje programmeren onder distributed.net en dan op al je pc's laten draaien. En dan maakt het niet uit hoeveel idle/nonidle er is, het project komt langzaam maar zeker voltooid!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 27 juli 2003 @ 01:31:
Mmm, waarom niet coderen via een Distributed.net client. Efkes je eigen projectje programmeren onder distributed.net en dan op al je pc's laten draaien. En dan maakt het niet uit hoeveel idle/nonidle er is, het project komt langzaam maar zeker voltooid!
het is een goed idee ja alleen zal het nog wel wat lezen worden :r want zn guru ben ik nog niet met linux en code. En met zn client zou ik al het werk voor me servertje weg halen als ik op me p4 werk, want deze zet in een uur en 20 minuten een hele film om.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 11:28 ]

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Wat voor software kun je hier eigenlijk het best voor pakken onder windhoos ??

IP Rocks

Verwijderd

Topicstarter
TMPGEnc

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gebruik liever Sonic Foundry Vegas :)
Veel meer opties, en VEEL BETERE KWALITEIT indien je van NTSC naar PAL gaan coderen.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
efff on topic plzzzzzzzzzzzzzz

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 11:21:
[...]

het is een goed idee ja alleen zal het nog wel wat lezen worden :r want zn guru ben ik nog niet met linux en code. En met zn client zou ik al het werk voor me servertje weg halen als ik op me p4 werk, want deze zet in een uur en 20 minuten een hele film om.
Waarom laat je het servertje gewoon niet het servertje ( aangezien hij toch zo langzaam is.. ) en codeer je al je spul op je P4. Doe ik ook....

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
ja maar vind het gewoon leuk om het door me servertje te laten doen als dit mogelijk is, daarom vraag ik het eerst hier of het wel mogelijk is omdat te doen met zn dingetje. weet je misschien ook een goed proggie waarmee ik het beste kan decode onder linux?

Verwijderd

Topicstarter
in middels al een tijdje geleden dat dit topic door mij geopend is. graag zou ik weten of er mensen zijn die al zn programma ergens hebben kunnen vinden of gewoon zelf geprogt hebben.
Pagina: 1