Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Eden's Full metal monster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst eens een beetje info vooraf.... Mijn casemod is al bijna een jaar af , maar ik heb pas sind kort een fatsoendelijke internetverbinding. Vandaar dat ik er pas zo laat mee kom.

Hij is helemaal custom build, en voor 100% uit alu :9 Het is bovendien mijn eerste casemod, waardoor ik al helemaal trots ben op het resultaat 8)

De reden waarom ik meteen met een custom case ben begonnen is omdat ik het modden van een of the shelve case nog steeds te standaard vond en ik gewoon een appart en mooi stukje versiering voor mn kamer wilde maken.
No offense, want er zijn ook mooie gemodde kasten :*)

Tha system:

ASUS a7v333-X mobo
Levicom 400W voedingkje
xp 2400 + @ standaard 2000 MHz :'(
512 MB 333MHz DDR
GeForce 2 MX 32 mb (maar niet meer lang hehe >:) )
80 gig IBM hd
samsung 40-10-48 writer
voor de rest alles no-name en verder niet belangrijk....

Dan nu een paar plaatjes:
(En geen gezeik over vingervlekken aub want die foto's moesten snel worden gemaakt, zodat ik geen tijd meer had om te poetsen :( )

De foto's zijn allemaal overdag genomen dus van de sfeer die het ding geeft zie je nie echt veel |:(

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eden13/pc_dark_front.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eden13/pc_front_2.JPG

De voorkant, bovenkant en zijkanten zijn van 3mm dikke traanplaat :*) en de acherkant en onderkant van 2 mm dikke gladde aluminiumplaat.
Voor de afwerking van de randen heb ik 2,5 cm aluminium profielen gebruikt.
Het frame zelf is gemaakt van 2 cm alu profielen. ( en ja, ik heb een aluminium tik >:) )

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eden13/pc_dark_side.JPG

Het venster heb ik gemaakt m.b.v. mijn ouwe trouwe decoupeerzaag :*) en daarna weer opgevuld met veiligheidsglas :P
Het onderste venser is van doodsimpel plexiglas met twee akasa clear blue case fans

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eden13/pc_side.JPG

Op dit plaatje zie je de hardware en de spiegel onderin de kast iets beter

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eden13/pc_top.JPG

Bovenin twee 120 mm Sunon @ 230 V >:) . Als ik ze aanzet lijkt het net of een vliegtuig opstijgt hehehe 8)
De fan behuizingen zijn zilver en de rotors neongeel gespoten en op de plaats waar normaal de stickers met de fan gegevens zitten heb ik chroomfolie geplakt :9

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eden13/pc_bay_open.JPG

Mijn uiteraard gestealhte drives :) . Ik heb twee aluminium platen op maat gesneden en daarna zilver gespoten. Ik heb trouwens ook alle andere traanplaten onderdelen zilvergrijs gespoten, omdat ik na een maand compleet gek werd van al dat bijpolijzen 8)7 . Het enige dat ik nu nog af en toe moet polijzen zijn de profielen, en dat is ook al genoeg werk.....
Het ventilatierooster waar je nog net een stuk van ziet is op het moment nog voor show, maar de bedoeling is dat der ooit eens H20 koeling in komt en dat hierachter de radiator met fan gaat komen :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eden13/pc_baybus_closeup.JPG

Het bovenste deel is voor het regelen van de fans. Het is allemaal standaard spul van conrad op de draaiknoppen na, want die zijn van een oude receiver :*)

Op het onderste gedeelte zit een sleutelschakelaar voor aan/uit.
Links daarnaast zitten : power-led en hd-activity led. Daarnaast zitten drie schakelaars met leds voor de verlichting. Dan twee USB 2.0 aansluitingen en 2 tulp aansluitingen voor line-in en line-out. En tenslotte helemaal links zitten 3 jackplug aansluitingen voor line-in, line-out en mic-in. Met dank aan Spacy en Pixxa voor de mooie led's _/-\o_
Je zult je natuurlijk afvragen waar dan in godsnaam de verlichting is gebleven....
Tsja, 2 dagen voor het nemen van de foto's heb ik mn ccfl gesloopt :'( .
Maar nieuwe zijn gelukkig al onderweg :)

Things to do

Der is nog plaats voor een grafische LCD tussen mn baybus en drives :*) hint hint....
Bovenin andere koelers (120 mm blue led fans :9 )
Alle 80 mm fanguards vervangen door blade-fanguards :)
Maybe nog waterkoeling derin
En uiteraard heeeeel veeeeel verlichting :P

Kom maar op met die reacties zou ik zeggen....

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Mooi gedaan man!

Die gele fans vind ik ook errug mooi moet ik zeggen!

Maar toch iets teveel traanplaat denk ik, maar desalniettemin zeer net uitgewerkt!

[ Voor 96% gewijzigd door wdekreij op 27-07-2003 00:24 ]

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 20:36
Mooi ding man!

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

niet echt mijn smaak maar wel mooi afgewerkt

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Ik vind em netjes en vrij origineel. Maar wat ik wel zou veranderen: Ook traanplaat voor de gestealthe (waarschijnlijk niet correct geschreven, maar jah :P) drives.

Verder nog een vraagje: Je hebt 2 roosters voor de intake zitten. Beinvloeden die de airflow niet gigantisch?? Ondanks het er mooi uitziet had ik ze zelf niet geplaatst denk ik. Wat je misschien wel kunt doen is de openingen wat verder open buigen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:13

Epsilon

Ik vind het erg netjes gedaan. Hoe heb je btw die hoekprofielen over die traanplaat gekregen ?
zitten die er plat tegenaan, of heb je die tranen weggehaalt.

Verwijderd

Topicstarter
M14 schreef op 27 July 2003 @ 00:34:
Ik vind em netjes en vrij origineel. Maar wat ik wel zou veranderen: Ook traanplaat voor de gestealthe (waarschijnlijk niet correct geschreven, maar jah :P) drives.

Verder nog een vraagje: Je hebt 2 roosters voor de intake zitten. Beinvloeden die de airflow niet gigantisch?? Ondanks het er mooi uitziet had ik ze zelf niet geplaatst denk ik. Wat je misschien wel kunt doen is de openingen wat verder open buigen.
Als je dat rooster aan de voorkant bedoelt, dat is op het moment nog voor show en aan de achterkant zit der nog gewoon traanplaat voor dus het doet helemaal niet mee met de airflow. Dat idee met dat open buigen is zo gek nie eens als ik het toch eens zou gaan gebruiken.... thnx

Verwijderd

Topicstarter
Epsilon schreef op 27 juli 2003 @ 00:36:
Ik vind het erg netjes gedaan. Hoe heb je btw die hoekprofielen over die traanplaat gekregen ?
zitten die er plat tegenaan, of heb je die tranen weggehaalt.
Die heb ik gewoon met acrylaatkit derop gelijmd. Die tranen heb ik gewoon laten zitten, want die kit vult de ruimte tussen de plaat en de profielen op. En tot nu toe zit het allemaal bomvast dus....

• M14
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 00:47:
[...]

Als je dat rooster aan de voorkant bedoelt, dat is op het moment nog voor show en aan de achterkant zit der nog gewoon traanplaat voor dus het doet helemaal niet mee met de airflow. Dat idee met dat open buigen is zo gek nie eens als ik het toch eens zou gaan gebruiken.... thnx
Ik bedoelde idd dat rooster :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eden13/pc_front_2.JPG

Als je gaat buigen, doe dat dan met een tang die een brede bek heeft. Anders krijg je allerlei rafels er in.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Ik vind hem mooi. Enige wat ik niet had gedaan was de vorm van beide vensters, vind ik een beetje overdone. Denk dat ik voor // // // // gaten gegaan was. Zoals zo'n geel / wit gestreept lint zeg maar.

Maar daarom is dit jouw mod, en de mijne de mijne ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ziet er cool uit :) maar kunnen die cd/dvd drives nog wel open?? Je kunt niet echt nakkelijk bij het eject-knopje zeg maar. .

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 27-07-2003 01:46 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 23:48
om zijn cdrom te openen.... je zou zeggen dat ie daar knopjes voor op zijn baybus heeft gemaakt maar ze zitten er niet op volgens zijn beschrijving. Goeie vraag idd, hoe maak jij ze nou open? Toch niet softwarematig he? Lijkt me minder makkelijk als je tijdens het booten een cd erin wilt doen (om van te starten)

Verder, mooi gemaakt joh! Als je een keer zin en tijd hebt kun je evt een foto van de binnenkant maken... Aangezien ie 100% custom build is ben ik benieuwd hoe dat eruit ziet.

[ Voor 98% gewijzigd door Gody op 27-07-2003 02:04 . Reden: typos ]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29
[rml][ CiP] custom made alu case[/rml]

en ferry maar denken dat hij een orgineel idee had :D :Y)

ik vind het een mooi kast maar wel een beeetje druk met al dat traanplaat maar nietemin een geslaagde mod

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 23:48
en ferry maar denken dat hij een orgineel idee had
ja inderdaad :+, al moet ik zeggen dat ook ferry goed begonnen is, we wachten af

[ Voor 29% gewijzigd door Gody op 27-07-2003 02:10 ]

Verwijderd

Palomar schreef op 27 July 2003 @ 01:45:
ziet er cool uit :) maar kunnen die cd/dvd drives nog wel open?? Je kunt niet echt nakkelijk bij het eject-knopje zeg maar. .
Zal wel 'druk op het plaatje en open gaat het laatje' zijn? Zoek maar eens naar stealth zoeken hier, complete howto's te vinden :)

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
kan je die deurtjes er nog wel uithalen? ik hb al een jaar een idee in mijn hoofd hoe ik een case wil maar toen ik hem eindelijk wou maken ( vorige week :P ) d8 ik ineens, fuck hoe doe ik deurtjes ik d8 aan scharnieren ofzo maar wat heb jij gedaan?

lees de draad voordat je blaat

Verwijderd

Ziet er vet uit en dat luchtrooster aan de voorkant komt mij bekend vooor.... die van mij is blauw gespoten :D

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 12:54

NEn

Zekersteweten

Je schrijft dat je alles aan elkaar hebt gekit, maar wat nu als er een reepje ram te overlijden komt, of je proc het voor gezien houdt? moet je dan heel je kast openslopen?

Verder wel een geinige mod, maar naar mijn mening een iets tehoog *bling-bling* gehalte, maar daarom niet minder knap/kunstig/kreatief uitgevoerd!

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Nette kast. 8)

Maar wat weegt dit allemal nou? Lijkt me geen kast ok mee te slepen naar een LAN-party. 8)7

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

strak werk vriend 8) maar volgens mij zitten je cd/dvd rom drives scheef , of die foto is scheef (8>

• Thunderman_303
  • Laatst online: 14:21

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Nette kast, alleen ben ik niet zo weg van tranenplaat.

Ook vind ik de vormen van de windows niet zo mooi, geeft het geheel net weer die net-niet uitstraling.
En ook al die knopjes op de voorkant vind ik niet zo mooi, had ik persoonlijk in een soort drive-bay gestopt zodat die ook helemaal kan verdwijnen.

Tot zover mijn puntjes van (persoonlijke) kritiek, maar het zit wel heeeeel netjes in elkaar, dat moet ik toegeven. ;) :Y)

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 09:38
KWIJL :9~ :9~ :9~

VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 16:41

BioHazard

*\o/*

Woei!
Very very nice! _/-\o_ _/-\o_

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Mooie mod! Netjes afgewerkt en orgigineel! Laat eens wat pics zien van de binnenkant van je case!

Verwijderd

Topicstarter
Je hoeft alleen maar rechtsonder in de hoek derop te duwen en ie gaat open, want ik heb op de plaats waar de eject knop zit een stukje plastic opgeplakt zodat ie de knop net raakt.
En als je op die plaats erop drukt, duw je dus de eject knop in.

• dstyle_nl
  • Laatst online: 26-11 12:08
kewle mod , alleen hij mist iets ... hij mist iets van het speciale .
mischien dat je er nog een tricky thing mee kan doen zodaaat hij echt
opvalt in vergelijking tot andere traanplaat kasten ?

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• dstyle_nl
  • Laatst online: 26-11 12:08
8)7 8)7 dubbel post sorry heb kater en me ogen zitten half dicht 8)7 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door dstyle_nl op 27-07-2003 11:53 ]

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Verwijderd

Topicstarter
X-pert_Dreamer schreef op 27 July 2003 @ 03:46:
kan je die deurtjes er nog wel uithalen? ik hb al een jaar een idee in mijn hoofd hoe ik een case wil maar toen ik hem eindelijk wou maken ( vorige week :P ) d8 ik ineens, fuck hoe doe ik deurtjes ik d8 aan scharnieren ofzo maar wat heb jij gedaan?
De zijkanten kun je er naar de achterkant toe uitschuiven, want ik heb het zo gemaakt dat de profielen aan de onderkant en de bovenkant als een soort rail dienen. En de bovenkant zit er als een soort deksel op die de zijkanten en voorkant tegen de kast aandrukt.

Verwijderd

Topicstarter
agent327 schreef op 27 July 2003 @ 10:25:
Nette kast. 8)

Maar wat weegt dit allemal nou? Lijkt me geen kast ok mee te slepen naar een LAN-party. 8)7
Goeie vraag :) Ik heb hem net eens op de weegschaal gezet en hij weegt toch ruim 23 kilo :P dus inderdaad nix om mee naar een lan te nemen....

Verwijderd

Topicstarter
Race Eend schreef op 27 juli 2003 @ 11:41:
Mooie mod! Netjes afgewerkt en orgigineel! Laat eens wat pics zien van de binnenkant van je case!
Ik heb op het moment geen digicam, dus ik kan geen nieuwe foto's maken :( , maar ik heb er nog een van de binnenkant min of meer....
Ik probeer nog ns een digicam te regelen en dan maak nog een paar fatsoendelijke foto's van the inside

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eden13/pc_window_closeup.JPG

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Da_Drake schreef op 27 July 2003 @ 02:02:
[rml][ CiP] custom made alu case[/rml]

en ferry maar denken dat hij een orgineel idee had :D :Y)

ik vind het een mooi kast maar wel een beeetje druk met al dat traanplaat maar nietemin een geslaagde mod
haha idd, ik had het nog niet echt eerder gezien, een traaanplaat als hoofdelement, nu dus wel :D maar deze ziet er zeer geslaagd uit, en kan ik mooi als voorbeeld gebruiken :P hoe haal je trouwens je zijkant eruit? bij mij komen de zijkanten met blauwe imbusjes aan de voor en achterzijde van de kast vast te zitten, maar hier kon ik dat zo 1,2,3 niet ontdekken. en hoe zwaar is de kast zo ongeveer geworden? ik had 1 plaat geprobeerd te wegen, van 50x60cm, en dat woog al meer als 2kg, dus een hele kast komt uit op een 13kg ofzo?

• floriske.nl
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

errug strak gemaakt!! ben zelf niet echt een fan van traanplaat, maar hij ziet er erg strak en goed afgewerkt uit!!

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op 27 July 2003 @ 12:24:
[...]

haha idd, ik had het nog niet echt eerder gezien, een traaanplaat als hoofdelement, nu dus wel :D maar deze ziet er zeer geslaagd uit, en kan ik mooi als voorbeeld gebruiken :P hoe haal je trouwens je zijkant eruit? bij mij komen de zijkanten met blauwe imbusjes aan de voor en achterzijde van de kast vast te zitten, maar hier kon ik dat zo 1,2,3 niet ontdekken. en hoe zwaar is de kast zo ongeveer geworden? ik had 1 plaat geprobeerd te wegen, van 50x60cm, en dat woog al meer als 2kg, dus een hele kast komt uit op een 13kg ofzo?
Ik heb de platen alleen aan de achterkant met inbussen vast gemaakt, want ik wilde het open/dicht idee van een standaard case toch zoveel mogelijk handhaven.
Ik schuif de platen gewoon van de achterkant erin tussen de profielen door die zeg maar als een soort rails dienen.
En wat het gewicht betreft, doe der met onderdelen nog maar 10 kilo bij..... ;)

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
kijk, dit zijn de mods! je hebt echt een hele mooie case gemaakt! RESPECT! _/-\o_

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Misschien traanplaat op de cdrom in plaats van gewoon grijze plaatjes??
verder COOLE mod

Verwijderd

Erg mooi gemaakt, vooral voor een eerste mod is dit erg knap... _/-\o_
Alleen die vorm van het window spreekt me niet zo aan... Maar verder.... 8)

Heb je ook pics van je backplate?

Verwijderd

misschien een debiele vraag maar waar kan je die dingen die om je voedingsstekkers zitten halen? Lijkt me dat je ze eromheen moet wikkelen. Rounded IDE / Floppykabels dat snap ik nog wel maar kvind die andere ook mooi.

Verwijderd

Die spiralen kun je volgens mij gewoon bij winkels met kantoor spullen halen. Cablemesh (vind ik zelf veel mooier) kun je bij inkoopacties op laupro halen.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Doodgewone stealth-mod....? Nog nooit eerder tegengekomen??

Erg net gedaan! Goede afwerking! Complimenten.

Zit de rechter clear blue ledfan alleen scheef? Of is dat de foto?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kazz1980 schreef op 28 juli 2003 @ 10:17:
[...]

nee, anders had ik het niet gevraagd :)

• The_Resetter
  • Laatst online: 07-11 07:15
Jaaaa hij is heel strak, simpel maar heeeeel effectief, ik vind em zeker een 9+ waard

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 21:34:
Erg mooi gemaakt, vooral voor een eerste mod is dit erg knap... _/-\o_
Alleen die vorm van het window spreekt me niet zo aan... Maar verder.... 8)

Heb je ook pics van je backplate?
Op het moment niet, want ik heb zelf geen digicam. Maar ik ga van de week nog es ff ene lenen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 02:33:
misschien een debiele vraag maar waar kan je die dingen die om je voedingsstekkers zitten halen? Lijkt me dat je ze eromheen moet wikkelen. Rounded IDE / Floppykabels dat snap ik nog wel maar kvind die andere ook mooi.
Ik heb ze bij conrad besteld samen met de onderdelen van me baybus, maar ik denk dat je ze ook wel in elke goede electrozaak krijgt....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 02:42:
Die spiralen kun je volgens mij gewoon bij winkels met kantoor spullen halen. Cablemesh (vind ik zelf veel mooier) kun je bij inkoopacties op laupro halen.
Is inderdaad al besteld :) , want ik vind het zelf ook nie de meest elegante oplossing

Verwijderd

Topicstarter
kazz1980 schreef op 28 July 2003 @ 10:17:
[...]

Erg net gedaan! Goede afwerking! Complimenten.

Zit de rechter clear blue ledfan alleen scheef? Of is dat de foto?
Nee dat lijkt alleen maar zo op de foto ;) , maar dit is ook de tweede plexiplaat.
De eerste keer waren ze inderdaad scheef :P
Pagina: 1