Eerst eens een beetje info vooraf.... Mijn casemod is al bijna een jaar af , maar ik heb pas sind kort een fatsoendelijke internetverbinding. Vandaar dat ik er pas zo laat mee kom.
Hij is helemaal custom build, en voor 100% uit alu
Het is bovendien mijn eerste casemod, waardoor ik al helemaal trots ben op het resultaat
De reden waarom ik meteen met een custom case ben begonnen is omdat ik het modden van een of the shelve case nog steeds te standaard vond en ik gewoon een appart en mooi stukje versiering voor mn kamer wilde maken.
No offense, want er zijn ook mooie gemodde kasten
Tha system:
ASUS a7v333-X mobo
Levicom 400W voedingkje
xp 2400 + @ standaard 2000 MHz
512 MB 333MHz DDR
GeForce 2 MX 32 mb (maar niet meer lang hehe
)
80 gig IBM hd
samsung 40-10-48 writer
voor de rest alles no-name en verder niet belangrijk....
Dan nu een paar plaatjes:
(En geen gezeik over vingervlekken aub want die foto's moesten snel worden gemaakt, zodat ik geen tijd meer had om te poetsen
)
De foto's zijn allemaal overdag genomen dus van de sfeer die het ding geeft zie je nie echt veel

De voorkant, bovenkant en zijkanten zijn van 3mm dikke traanplaat
en de acherkant en onderkant van 2 mm dikke gladde aluminiumplaat.
Voor de afwerking van de randen heb ik 2,5 cm aluminium profielen gebruikt.
Het frame zelf is gemaakt van 2 cm alu profielen. ( en ja, ik heb een aluminium tik
)

Het venster heb ik gemaakt m.b.v. mijn ouwe trouwe decoupeerzaag
en daarna weer opgevuld met veiligheidsglas
Het onderste venser is van doodsimpel plexiglas met twee akasa clear blue case fans

Op dit plaatje zie je de hardware en de spiegel onderin de kast iets beter

Bovenin twee 120 mm Sunon @ 230 V
. Als ik ze aanzet lijkt het net of een vliegtuig opstijgt hehehe
De fan behuizingen zijn zilver en de rotors neongeel gespoten en op de plaats waar normaal de stickers met de fan gegevens zitten heb ik chroomfolie geplakt

Mijn uiteraard gestealhte drives
. Ik heb twee aluminium platen op maat gesneden en daarna zilver gespoten. Ik heb trouwens ook alle andere traanplaten onderdelen zilvergrijs gespoten, omdat ik na een maand compleet gek werd van al dat bijpolijzen
. Het enige dat ik nu nog af en toe moet polijzen zijn de profielen, en dat is ook al genoeg werk.....
Het ventilatierooster waar je nog net een stuk van ziet is op het moment nog voor show, maar de bedoeling is dat der ooit eens H20 koeling in komt en dat hierachter de radiator met fan gaat komen

Het bovenste deel is voor het regelen van de fans. Het is allemaal standaard spul van conrad op de draaiknoppen na, want die zijn van een oude receiver
Op het onderste gedeelte zit een sleutelschakelaar voor aan/uit.
Links daarnaast zitten : power-led en hd-activity led. Daarnaast zitten drie schakelaars met leds voor de verlichting. Dan twee USB 2.0 aansluitingen en 2 tulp aansluitingen voor line-in en line-out. En tenslotte helemaal links zitten 3 jackplug aansluitingen voor line-in, line-out en mic-in. Met dank aan Spacy en Pixxa voor de mooie led's
Je zult je natuurlijk afvragen waar dan in godsnaam de verlichting is gebleven....
Tsja, 2 dagen voor het nemen van de foto's heb ik mn ccfl gesloopt
.
Maar nieuwe zijn gelukkig al onderweg
Things to do
Der is nog plaats voor een grafische LCD tussen mn baybus en drives
hint hint....
Bovenin andere koelers (120 mm blue led fans
)
Alle 80 mm fanguards vervangen door blade-fanguards
Maybe nog waterkoeling derin
En uiteraard heeeeel veeeeel verlichting
Kom maar op met die reacties zou ik zeggen....
Hij is helemaal custom build, en voor 100% uit alu
De reden waarom ik meteen met een custom case ben begonnen is omdat ik het modden van een of the shelve case nog steeds te standaard vond en ik gewoon een appart en mooi stukje versiering voor mn kamer wilde maken.
No offense, want er zijn ook mooie gemodde kasten
Tha system:
ASUS a7v333-X mobo
Levicom 400W voedingkje
xp 2400 + @ standaard 2000 MHz
512 MB 333MHz DDR
GeForce 2 MX 32 mb (maar niet meer lang hehe
80 gig IBM hd
samsung 40-10-48 writer
voor de rest alles no-name en verder niet belangrijk....
Dan nu een paar plaatjes:
(En geen gezeik over vingervlekken aub want die foto's moesten snel worden gemaakt, zodat ik geen tijd meer had om te poetsen
De foto's zijn allemaal overdag genomen dus van de sfeer die het ding geeft zie je nie echt veel
De voorkant, bovenkant en zijkanten zijn van 3mm dikke traanplaat
Voor de afwerking van de randen heb ik 2,5 cm aluminium profielen gebruikt.
Het frame zelf is gemaakt van 2 cm alu profielen. ( en ja, ik heb een aluminium tik
Het venster heb ik gemaakt m.b.v. mijn ouwe trouwe decoupeerzaag
Het onderste venser is van doodsimpel plexiglas met twee akasa clear blue case fans
Op dit plaatje zie je de hardware en de spiegel onderin de kast iets beter
Bovenin twee 120 mm Sunon @ 230 V
De fan behuizingen zijn zilver en de rotors neongeel gespoten en op de plaats waar normaal de stickers met de fan gegevens zitten heb ik chroomfolie geplakt
Mijn uiteraard gestealhte drives
Het ventilatierooster waar je nog net een stuk van ziet is op het moment nog voor show, maar de bedoeling is dat der ooit eens H20 koeling in komt en dat hierachter de radiator met fan gaat komen
Het bovenste deel is voor het regelen van de fans. Het is allemaal standaard spul van conrad op de draaiknoppen na, want die zijn van een oude receiver
Op het onderste gedeelte zit een sleutelschakelaar voor aan/uit.
Links daarnaast zitten : power-led en hd-activity led. Daarnaast zitten drie schakelaars met leds voor de verlichting. Dan twee USB 2.0 aansluitingen en 2 tulp aansluitingen voor line-in en line-out. En tenslotte helemaal links zitten 3 jackplug aansluitingen voor line-in, line-out en mic-in. Met dank aan Spacy en Pixxa voor de mooie led's
Je zult je natuurlijk afvragen waar dan in godsnaam de verlichting is gebleven....
Tsja, 2 dagen voor het nemen van de foto's heb ik mn ccfl gesloopt
Maar nieuwe zijn gelukkig al onderweg
Things to do
Der is nog plaats voor een grafische LCD tussen mn baybus en drives
Bovenin andere koelers (120 mm blue led fans
Alle 80 mm fanguards vervangen door blade-fanguards
Maybe nog waterkoeling derin
En uiteraard heeeeel veeeeel verlichting
Kom maar op met die reacties zou ik zeggen....