[MS-Access] OLE-veld naar andere app. laten wijzen?

Pagina: 1
Acties:

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Topicstarter
Ik heb een Access-database met een OLE-veld waarin plaatjes staan. Deze zijn er met behulp van Paint Shop Pro ingeplakt. Ik wil de database laten draaien op een PC waar geen PSP op is geïnstalleerd, maar wel MS-Paint. Het OLE-veld zou dus naar MS-Paint in plaats van PSP moeten verwijzen.

Kan ik dit in 1 keer voor alle records veranderen?

Kareem Abdul-Jabbar

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Topicstarter
Iemand?

Kareem Abdul-Jabbar

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij werken die OLE velden op basis van extentie van de toepassing. Een jpg zal dus met het programma worden geopend wat op die bepaalde PC aan jpg is gekoppeld. Dat kan dus PaintShop zijn, maar ook PhotoShop, MS-Paint of wat dan ook.

Als je 't zeker wilt weten test je het toch gewoon?

Ik weet overigens niet om hoeveel plaatjes het gaat, maar houdt er rekening mee dat je DB erg groot gaat worden... Je kan soms ook heel makkelijk alle plaatjes in 1 dir zetten en alleen de bestandsnamen in de DB opslaan. Moet je alleen ff wat coden om die bestanden te openen, maar da's niet zo moeilijk...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Topicstarter
Boss schreef op 28 July 2003 @ 11:10:
Volgens mij werken die OLE velden op basis van extentie van de toepassing. Een jpg zal dus met het programma worden geopend wat op die bepaalde PC aan jpg is gekoppeld. Dat kan dus PaintShop zijn, maar ook PhotoShop, MS-Paint of wat dan ook.

Als je 't zeker wilt weten test je het toch gewoon?
Had ik al geprobeerd. Werkt niet.
Ik weet overigens niet om hoeveel plaatjes het gaat, maar houdt er rekening mee dat je DB erg groot gaat worden... Je kan soms ook heel makkelijk alle plaatjes in 1 dir zetten en alleen de bestandsnamen in de DB opslaan. Moet je alleen ff wat coden om die bestanden te openen, maar da's niet zo moeilijk...
Groter dan-ie nu is? Plaatjes staan er dus al in, 't gaat er alleen om dat ze naar een andere app. verwijzen.

Kareem Abdul-Jabbar

• Kareem
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Topicstarter
:{

Kareem Abdul-Jabbar

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Hm, k heb ff zitten testen en het lijkt erop dat idd ook info over de bijbehornde app. wordt opgeslagen. Da's wel ellende.

Het enige wat ik nu kan bedenken is via een script al die objecten laten wegschrijven in een directory (als jpg ofzo) en dan allemaal weer importeren. Maar da's ook niet echt makkelijk, denk ik.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1