Toon posts:

P4P800 doorgebrand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben een nieuweling op GoT, jullie zijn mijn laatste hoop want ik weet verder geen verklaringen meer voor mijn probs. Heb gezocht met de search, maar nog niet echt een gelijkaardig probleem tegengekomen :?

Heb vorige week dus een P4P800 Deluxe gekocht met een P4 2400/800 en 2x 512MB Twinmos DDR400. Alles mooi ingebouwd in de case, alles aangesloten ... ik zet de pc aan ... fans draaien, hd's en cd-roms werken maar speaker maakt geen geluid en er komt een vies brandgeurtje uit de case. Aangezien de andere onderdelen altijd gewerkt hebben in mijn pc (voorheen met Abit KT7A-raid, T-bird 1400 en 640MB sd-ram), was ik er zeker van dat het aan het mobo lag. Dus mobo binnengebracht, eventjes uitgetest door de winkelier maar concludeerde ook dat hij niet wilde werken (duh! :)), dus een nieuw mobo meegekregen naar huis. Thuis zijnde, alles weer ingebouwd in case, alles aangesloten zoals het moet, zet pc aan ...... rook en brandlucht, weer hetzelfde :'( Hierbij dus ook weer op dezelfde plaats doorgebrand:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/frut1/pc/P4P800_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/frut1/pc/P4P800_02.jpg

Ik dacht dat het aan mijn voeding lag, maar ik heb hem eventjes met een meter nagemeten en nochtans geeft hij de juiste voltages aan (heeft trouwens altijd perfect gewerkt met mijn vorige configuratie). Ik snap er dus niks meer van, waar kan dit aan liggen??? En waarvoor dienen deze chips die zijn doorgebrand op het mobo, mss dat we daaruit wat wijzer kunnen geraken?

Verdere gegevens ivm de onderdelen die ik behouden heb (allemaal normaal gezien in perfecte staat, werkten perfect):
GeForce 2 Ti (AGP 4x @ 1,5V, dus compatibel)
1x Maxtor 120GB
1x Seagate 80GB
1x Pioneer DVD-ROM
1x Plextor 12/10/32
1x floppy 8)
360W Chieftec voeding

Verwijderd

Sja, garantie claimen?

Maakt je MB geen contact met het mobo plaat ?

Laat het anders ff monteren door die PC winkel :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 21:49 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:59
ik zou ff de backplate bekijken, mayb zit daar iets tegen de bewuste plek op het moederbord

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Piekspanning van je voeding?

Of misschien dat je de verhogingsvoetjes van je case op plaatsen hebt geplaats onder je mainboard waar geen schroefgaten zitten? Dan krijg je heerlijke kortsluitning :S Veel mensen doen dit n.l. omdat ze denken dat het meer ondersteuning geeft... *knip* Suc6

edit: dat zei de vorige poster dus ook al :P

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 26-07-2003 22:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maakt het bord aan de achterkant geen kortsluiting met de behuizing? Anders zou ik de essentiële onderdelen even bij de PC-boer laten testen eer je wederom de nieuwe mobo meekrijgt naar huis :)

Wanneer thuisgekomen zou ik de mobo ook eerst op een houten tafel met alleen de essentiële onderdelen (CPU/mem/videokaart) testen :)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 26-07-2003 21:52 ]

Verwijderd

Gevalletje kortsluiting?
Op de plek waar dat chipje verbrand zit volgens mij een schroefgat van de Abit KT7A-Raid.

Is dit het geval, koop een nieuw bord en jaag de winkel niet nog een keer onnodig op kosten

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Kan ook aan je geheugen liggen, kan niet goed lezen wat voor tekst er op de transistor staat, maar lijkt me een spanningsregelaar.
Maar kan idd ook een bevestigingsprobleempje (scrabbel time) zijn, probeer je nieuwe mobo eens te testen zonder hem te bevestigen op de backplate.

/edit/
Moet toch maar es sneller typen 8)7
/edit

[ Voor 10% gewijzigd door Diamon op 26-07-2003 21:57 ]

And The Only One

Verwijderd

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door BalusC op 26-07-2003 22:09 ]

Verwijderd

*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door BalusC op 26-07-2003 22:10 ]

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door BalusC op 26-07-2003 22:10 ]

Canon Digital Ixus V3

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, ik heb even opgeruimd .. Nemen jullie aub de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) serieus in acht om een idee te krijgen wat jullie in zulke gevallen zouden moeten doen. Geen illi-talk doen en dan weer daarop gaan trollen :|

Ontopic please :)

[ Voor 101% gewijzigd door BalusC op 26-07-2003 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Shit heb zo'n werkloos verhogingsvoetje gevonden, maar dat bevindt zich eerder ter hoogte van de onderbrekingen in de memorysockets. Ter hoogte van de verbrande chips zit er geen vrij voetje. Tja waarschijnlijk zal het wel daardoor komen? Eigen fout dus zeker :|

@ Diamon ... op het chipje staat alleen 9918H en daaronder 314336 en een symbooltje daartussen. Chipjes liggen alleszins niet ter hoogte van het vrije verhogingsvoetje, maar zal er dan wel zeker mee te maken hebben waarschijnlijk ...

Had ondertussen al een nieuw mobo gekocht hoor, maar durfde het niet direct te installeren. Ik vermoedde al dat het waarschijnlijk mijn fout ging zijn. Of zou het toch iets anders kunnen zijn?

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:52
Zou inderdaad maar zelf een nieuw moederbord kopen ja , is wel lullig ja voor de winkelier ,maarja als jij 2 x met pcies hetzelfde probleem komt zal er wel een lampje gaan branden,denk ik

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
het heeft de laatste week veel geonweert in nederland, mijn voeding is defect gegaan, maar weet niet zeker of het daar door komt, heeft na onweer namelijk nog wel een dag gelopen, voeding is misschien niet compatable met moederbord. het was wel garantiewerk.

misschien is onweer de oorzaak van een defecte voeding die wat met je mobo doet?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

Dnc1n schreef op 27 juli 2003 @ 01:08:
het heeft de laatste week veel geonweert in nederland, mijn voeding is defect gegaan, maar weet niet zeker of het daar door komt, heeft na onweer namelijk nog wel een dag gelopen, voeding is misschien niet compatable met moederbord. het was wel garantiewerk.

misschien is onweer de oorzaak van een defecte voeding die wat met je mobo doet?
Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 22:11:
Shit heb zo'n werkloos verhogingsvoetje gevonden, maar dat bevindt zich eerder ter hoogte van de onderbrekingen in de memorysockets. ?
ik denk dat hij de oorzaak heeft gevonden.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Dnc1n schreef op 27 July 2003 @ 01:08:

Een defecte voeding door onweer is geen garantiewerk, maar verzekeringswerk...

Verwijderd

Topicstarter
Spijtig genoeg was het het verhogingsvoetje dat roet in het eten strooide. Heb het weggehaald en ondertussen het nieuwste mobo geïnstalleerd, dat nu perfect werkt. Dit zal mij toch nooit meer voorvallen hoor, ben ik zeker van! |:(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, kan gebeuren. Maar daar leert men van.

In ieder geval cool dat de oorzaak van het probleem is achterhaald :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx allemaal!! _/-\o_

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:52
maar wat ga je nu doen, ga je zelf een nieuw bord kopen , of claim je de garantie nog een keer?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Als jij het bordje kunt laten opsturen via je winkelier/leverancier naar Asus, en er is geen zichtbare schade gemaakt door de gebruiker dan heb je een hele grote kans dat het netjes gerepareerd wordt.

Altijd proberen dus. Dat je winkelier eventueel zegt dat het jou fout is, negereren, en toch vragen of die hem voor je op kan laten sturen, eventueel tegen kleine vergoeding.

Verwijderd

Topicstarter
Op het mobo dat het eerst de geest had gegeven, was weinig verkeerds te zien. Dat werd direct omgewisseld door de winkelier. Op het tweede mobo zijn de brandvlekjes wat duidelijker te zien (zie hierboven maar op de foto's), dus ik denk dat ik daar niet veel garantie op kan claimen. Tja op deze manier is het wel een dure pc geworden, niks aan te doen zeker het was mijn eigen stomme fout :/

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 01:54
SandeR schreef op 27 July 2003 @ 12:13:
Als jij het bordje kunt laten opsturen via je winkelier/leverancier naar Asus, en er is geen zichtbare schade gemaakt door de gebruiker dan heb je een hele grote kans dat het netjes gerepareerd wordt.

Altijd proberen dus. Dat je winkelier eventueel zegt dat het jou fout is, negereren, en toch vragen of die hem voor je op kan laten sturen, eventueel tegen kleine vergoeding.
:/ :|
Waarom, het is toch userabuse :?
Tja dat je dat voelt in je geldbuideltje, jammer, moet je maar niet zo klakkeloos spul installeren.

Lullig van je geld :( , maar om nu de winkelier verantwoordelijk te houden voor jouw eigen onkunde is not done.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
PsYgHo schreef op 27 July 2003 @ 13:23:
[...]
Tja dat je dat voelt in je geldbuideltje, jammer, moet je maar niet zo klakkeloos spul installeren.

Lullig van je geld :( , maar om nu de winkelier verantwoordelijk te houden voor jouw eigen onkunde is not done.
Pfioew wat zijn we hier vriendelijk zeg, ik heb toch verschillende keren gezegd dat het mijn fout is, evenals het feit dat ik geen garantie ga beginnen claimen in de winkel. Waarom je daar zo over opwinden? :? Iedereen maakt fouten, zowel jij als ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 14:18:
[...]

Pfioew wat zijn we hier vriendelijk zeg, ik heb toch verschillende keren gezegd dat het mijn fout is, evenals het feit dat ik geen garantie ga beginnen claimen in de winkel. Waarom je daar zo over opwinden? :? Iedereen maakt fouten, zowel jij als ik.
Zo is dat.

• motormuisje
  • Laatst online: 13-03-2024
hehe

Ik weet wat dit is heb het zelf een keer op werk gedaan :P

Je hebt je geheugen er verkeert om in geplaatst. (bij mij is dat routine werk en heb me een keer vergist)

Ziet er exact hetzelfde uit, dus garantie ???
Asus zal ook wel kunnen zien waar dit aan ligt.

Kijk even naar je sloten waar je geheugen in moet, met een beetje pech zie je dat er een pinnetje (waar je geheugen normaal contact mee maakt) heet is geweest.

succes :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 14:18:
[...]

Vind ik ook.
Sommige mensen winden zich te snel op.
Als het enige troost is, ik zal hier van de week zeker op letten dat ik deze fout niet maak _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
motormuisje schreef op 28 July 2003 @ 19:32:
Je hebt je geheugen er verkeert om in geplaatst. (bij mij is dat routine werk en heb me een keer vergist)
Euhm in alle voorgaande topics is gezegd dat het aan een verhogingsvoetje ligt dat er niet moest staan. Heb gekeken en dat was dan ook het probleem, ondertussen is mijn systeempje up and running sinds zaterdagnacht. Trouwens ... hoe kan je het geheugen er nu verkeerd in steken met die inkeping in de ram-module, dat is asymmetrisch je krijgt dat toch niet in de socket dan.

@goltharnl ... mij zie je deze fout niet meer maken hoor, ik let er ook op vanaf nu!! :)

Verwijderd

Heel goed :)
Verder nog wat hints voor een beginnend tweaker?
Pagina: 1