Toon posts:

Bad Partition Table met PM8 nu HD Kaduuk of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een HD met 4 partities nu wilde ik er 1 partitie van maken maar zonder de gegevens de verwijderen (was nl moeilijk te backupen).

Na wat gesearch op deze site :Y) kwam ik bij Partition Magic 8 uit. Op zich een zeer goed programma.

Het ging allemaal wat ik wilde maar toen ie klaar was had ik een hele grote en een kleine van 360 MB (partitie dus). Nu wilde ik die 2 ook bij elkaar krijgen. Pling pling ging niet waren niet van de gelijke cluster grote dus ik die grote aan gepast aan die kleine partitie (wist nog van school dat een kleinere clustergroote beter was).

Hij ging aan het werk en toen kwam er een error ik huh :? . PC-tje maar weer opgestart wat blijkt hij vind hem niet de HD dan. De HD in een andere PC met PM8 gestopt kreeg ik error 100 Bad Partition Table :'( .

Nu staan er zeer belangrijke gegevens op deze HD is het mogelijk om de cluster grote (ik denk dat dat het probleem is) terug te zetten of op zijn minst de gegevens goed te store-en.

Mijn PC herkent de HD in het begin maar als ik hem wil openen verdwijnt ie.

Help me please Thanks _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Al FDISK /MBR geprobeert? :?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> O/IO

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Bij zulke acties word door de makers van partition magic geadviseerd eerst BACKUPS te maken.
Als je geen backups kunt maken moet je er simpelweg niet aan beginnen, zoek maar eens een aantal soortgelijke topics op.
Vaak problemen met dit soort acties.

Wat je kunt doen:
1] ptedit gebruiken om je partitie te repareren
2] rescue tool gebruiken om je data te recoveren op een andere schijf.
3] zoeken naar soortgelijke topics en kijken of er nog andere mogelijkheden zijn.

[edit]
in faq om staat ook een stuk over datarecovery, lees dat ook eens.

[ Voor 8% gewijzigd door Vae Victis op 27-07-2003 13:13 ]