Toon posts:

[BSOD/XP] Niet op te lossen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alweer een BSOD in XP :? Ja, alweer. Ik baal er zelf ook van. ;(

Mij zusje kwam bij me en klaagde over een blauw scherm, met de volgende melding:
code:
1
0x000000ED (0x81756860, 0xc0000032, 0x00000000, 0x00000000)
Haar systeem:
code:
1
2
3
4
5
MSI KT4V-L Socket A KT400/DDR
AMD XP 2000+ (@ 1667 mHz)
OEM 256 Mb DDR Pc2700
Maxtor 40 Gb 7200 Rpm
GeForce 2 Mx400 64 Mb
Ik merkte al gauw dat het probleem serieus was, dus ik ben even rond gaan zoeken op Google/GoT. Ik kwam terrecht bij de support van Microsoft en ik vond daar de oplossing. :) Dus ik enthousiast naar mijn zusje's computer en ik volgde nauwkeurig de instructies. Maar weer zonder resultaat. Toen ik 'chkdsk /r' deed in de Recovery Console, kreeg ik de melding dat er 'onherstelbare fouten' waren gevonden.
In de support van Microsoft stond ook nog wat over UDMA Controllers, maar dat is bij mijn zusje niet van toepassing. Ik heb voor de zekerheid wel even gewisseld van IDE kabel en ik heb alles even uit elkaar gehad. Dat laatste was zowieso nodig met al die stof, want dat was al vanaf het begin niet gebeurd. :)

Nou is mijn vraag: Is het werkelijk een onherstelbaar probleem of kan ik het systeem nog redden :? Anders zit er dus een 'format c:' in. :X

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 20:46 ]

Verwijderd

Wat stond er op dat blauwe scherm?

Edit: Je ziet het ook wel als je op de link klikt, maar het is sowieso wel ff netjes om het hier ook te vermelden :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 20:46 ]

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 14:59

beerns

it is I, Leclerc

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 20:44:

Edit: Je ziet het ook wel als je op de link klikt, maar het is sowieso wel ff netjes om het hier ook te vermelden :)
Ja, anders kan nog niemand hier je echt helpen. De melding v/h BSOD is wel belangrijk!

Ik zie het. :)

[ Voor 3% gewijzigd door beerns op 26-07-2003 20:51 ]

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 20:44:

Sorry, was het er vergeten bij te zetten. :X Zie nu de startpost opnieuw. ;)
beerns schreef op 26 July 2003 @ 20:47:
[...]

Ja, anders kan nog niemand hier je echt helpen. De melding v/h BSOD is wel belangrijk!
Voor jou geldt hetzelfde. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 20:49 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er staat ook nog iets over fixboot, maar dat lijkt me niet genoeg in dit geval en ik neem aan dat je dat toch al hebt geprobeerd

Ik zou beginnen met de HDD in een andere machine te zetten om belangrijke data (plus evt. drivers etc) over te zetten, dan is dat tenminste niet verloren bij een evt. herpartitionering en format.
In de support van Microsoft stond ook nog wat over UDMA Controllers, maar dat is bij mijn zusje niet van toepassing.
Hoe bedoel je niet van toepassing? Het mobo ondersteund het wel in ieder geval, loop de BIOS settings even langs. Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen + FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (21-06-2003) voor het geval jij of wij wat vergeten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:04

AirX

Tweak Guru

Heeft Maxtor geen programma's om zijn HD te repareren? WD iig wel en dat werkt echt perfect! Hij kan dan zelfs meestal de bad sectors weer repareren :D

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

AirX schreef op 27 July 2003 @ 08:32:
Heeft Maxtor geen programma's om zijn HD te repareren? WD iig wel en dat werkt echt perfect! Hij kan dan zelfs meestal de bad sectors weer repareren :D
Ja hoor, Powermax.
is een installer die om een diskette vraagt, maakt een bootable disk met het programmatje
Een stukkie software dat diverse tests kan uitvoeren om intergriteit van je harde schijf te testen.

Wel (zoals ons modje al aan gaf) ff je HDD in een andere pc hangen, om ff de data die belangrijk is veilig te stellen. vergeet daarbij niet ff het jumpertje van de (mogelijk) beschadigde harde schijf, om te zetten naar de "slave setting"

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

KT4V, mijn KT4V liet z'n WD800JB ook steeds files corrupten, bleek?

USB controller zorgde op de één of andere manier dat de files corrupt raakte (ik maar elke keer als ik spel wou doen de backup die ik d'r van heb kopiëren, de files van het spel waren corrupt na het spelen). MSI gebeld, en ik mocht ze de bon van een losse USB controller opsturen. Keurig terugbetaald gekregen, het was een bekend probleem. Nooit een biosfix voor gekomen OID... Wel een bios fix voor andere random IDE error's.

Het ding was al héél wat stabieler (geen BSOD's meer als ik iets wou installen op USBUHCI.SYS, of steeds corrupted files), maar nooit écht de volle 100% die ik gewend was van m'n KT266. Heel af en toe nog een random freeze. Laatst dus toch maar ff's een A7N8X2.0 Deluxe gehaald.

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

offtopic:
MSI staat zowiezo al wel bekend om z'n brakke USB controllers.
Die klappen eruit bij een FSB van 140 :-S
Dat was tenminste bij mijn kt266(a), kt266Pro en een kt133a van een kennis.
De service van MSI gaat wel oke, (wat traag misschien) maar da's dan ook het enige dat ik van MSI kan waarderen.
tenzij ze daarvan geleerd hebben en de USB-controllers, condensatoren en overige probleem veroorzakers opgelost hebben

[ Voor 5% gewijzigd door _Droopy op 27-07-2003 09:46 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 26 July 2003 @ 23:05:
Er staat ook nog iets over fixboot, maar dat lijkt me niet genoeg in dit geval en ik neem aan dat je dat toch al hebt geprobeerd

Ik zou beginnen met de HDD in een andere machine te zetten om belangrijke data (plus evt. drivers etc) over te zetten, dan is dat tenminste niet verloren bij een evt. herpartitionering en format.

[...]

Hoe bedoel je niet van toepassing? Het mobo ondersteund het wel in ieder geval, loop de BIOS settings even langs. Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen + FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (21-06-2003) voor het geval jij of wij wat vergeten.
_Droopy schreef op 27 July 2003 @ 09:19:
[...]

Ja hoor, Powermax.
is een installer die om een diskette vraagt, maakt een bootable disk met het programmatje
Een stukkie software dat diverse tests kan uitvoeren om intergriteit van je harde schijf te testen.

Wel (zoals ons modje al aan gaf) ff je HDD in een andere pc hangen, om ff de data die belangrijk is veilig te stellen. vergeet daarbij niet ff het jumpertje van de (mogelijk) beschadigde harde schijf, om te zetten naar de "slave setting"
Bedankt voor de tips. Mijn zusje houdt zowieso al rekening met een format, dus als het niet lukt is het niet erg. :) Ik ga morgenavond wel even bezig met haar pc, nu heb ik geen zin meer. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 22:22 ]

Pagina: 1