Toon posts:

Internet Delen met router...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een @home kabelaansluiting. Deze wordt gesplitst in 3 aansluitingen via een router. Nu wil ik met 1 zo'n aansluiting het internet delen over 2 computers.
En helaas dit wil me niet lukken. Beide machines draaien XP. ik heb ICS van xp geprobeert, winroute en wingate. Maar geen van allen wil werken.
(inmiddels heb ik ook alle faqs hier gelezen maar ook daar kwam ik niet mee verder.)

Allereerst de ICS van XP: de routerconfig kan ik bereiken op 192.168.0.1
Het blijkt dat ICS perse dat ipadres wil anders wil het niet werken. Dus stel ik TCP/IP in op 192.168.0.1 dan krijg ik een foutmelding dat ie conflicteert en stel ik hem in op 192.168.1.1 dan wil ie niet werken omdat ie dus dat ene ipadres wil.

Erg vervelend dus....ik heb zelf geen zeggenschap over die router dus ik kan niet gemakkelijk dat ipadres wijzigen als dat mogelijk zou zijn.

Zelf vind ik het onzin dat perse dat ene ipadres nodig zou zijn om internet te sharen vandaar ik andere programma's als winroute en wingate heb geprobeert.
De pc's kunnen elkaar prima zien, en pingen is ook geen enkel probleem.

Winroute: hier kun je zelf maar weinig editten. Op mijn vorige configuratie was het slechts installen en hij deed het gelijk. Nu dus niet. Op geen enkele manier wil het internet werken. Allerlei ipadressen geprobeert en dns'en (moet je die wel of niet invullen bij tcp/ip?) Ok geprobeert automatisch te laten toewijzen....niets gebeurt.
Ik zie in winroute wel dat er veel data heen en weer word gestuurd. Wat kan nou het probleem zijn waarom het internet niet gedeeld kan worden. Zou het probleem volledig bij de router liggen? kun je niet meer sharen nadat je al gesplitst zou hebben via de router? Lijkt me erg stug.

Wie kan me hier mee helpen? thnx alvast!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Waarom zou je je Internet delen via ICS als dit ook al gebeurt door de router? Op de plaats waar je de computer hebt staan via welke je Internet wilt delen, een hub/ switch neerzetten en klaar is raymond69.

Verwijderd

Waarom zo moeilijk, koop gewoon een routertje joh ... een Draytek Vigor, een Sitecom of een Edimax ... rond de 50 euro moet dit al lukken ...
Ben je van al het gezeur af, heb je meteen een switch en een firewall

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 20:35:
Waarom zo moeilijk, koop gewoon een routertje joh ... een Draytek Vigor, een Sitecom of een Edimax ... rond de 50 euro moet dit al lukken ...
Ben je van al het gezeur af, heb je meteen een switch en een firewall
Hij heeft al een router staan. ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nu wil ik met 1 zo'n aansluiting het internet delen over 2 computers.
extra hub of switch kopen

Iperf

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:21

Predator

Suffers from split brain

(Static) routing tutorial

(en je hebt geen extra router/NAT software nodig, WinXP kan zelf routing (zonder NAT))

[ Voor 46% gewijzigd door Predator op 26-07-2003 21:44 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:48
Zoals velen voor mij zeggen, je hebt een klein hubje nodig, en dan zou et moeten werken

[ Voor 198% gewijzigd door MJ85 op 26-07-2003 22:03 ]

.

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:48
dit en dit laat toch echt weer een nutteloze ctrl-c ctrl-v actie zien hoor, en het record van hem is nou ook niet echt dat je zegt je van het

.

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-06 12:40

NEn

Zekersteweten

gewoon alle ip's op "automatisch" zetten, en je router geeft aan alle PC's automatisch een ip, en een "default gateway", dit is alles lijkt mij :?

Maybe kun je ff een schemaatje tekenen avn hoe je netwerk er precies uitziet. Tis een beetje onduidelijk nl. Heb ook het id dat veel posters niet heelmaal snappen wat je nu precies wilt.. Create order outof caos, en maak ff een tekening :)

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

Verwijderd

Topicstarter
Het is een splitsing vanaf 1 router aansluiting. Dus van de afzonderlijke pc's is er slechts 1 met de router verbonden. Ik dacht ook al een hub alleen hoopte ik dat het softwarematig op te lossen zou zijn. Ik ga morgen proberen wat Predator
heeft gepost. Ik zal laten weten of dat gelukt is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er nog steeds niet uit. Wat betreft de routing van XP zelf, ik neem aan dat dat samen moet werken met ICS. En deze werkt niet vanwege dat ip-conflict met de router. Als ik routing aanzet kan de client zowel de router als de server pingen maar internetconnectie maakt ie niet.

Mijn configuratie is dezelfde als deze:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/744581#vb2

Waarbij het dus gaat om PC1 op internet te laten komen. Ik heb alle gateways e.d ingesteld zoals daar is aangegeven. Verschil is dat de routerIP 192.168.0.1 is en ik niet 100% zeker weet of NAT aanstaat...
Verder is me ook 192.168.2.1 vermeld bij PC2 onduidelijk wat dit moet voorstellen. (subnet,dns?) Hopelijk weten jullie nog iets anders moet ik maar een hubje aanschaffen..

Verwijderd

instellingen TCP/IP voor je netwerkverbinding op je PCs:
PC1
Adres 192.168.0.4
Standaard geetweej 192.168.0.1

PC2
Adres op netwerkaart naar PC1 192.168.0.3
Adres op netwerkaart naar Router 192.168.0.2
Geetweej op netwerkaart naar router: 192.168.0.1
Routering AAN, zonder NAT.

Ik neem aan dat PC2 twee netwerkaarten heeft en dat één van die twee middels cross kabel aan de pc hangt en de ander met straight kabeltje aan je router.
Als dat allemaalniet zo is, je maar 1 netwerkaart hebt per PC, dan graag duidelijke uitleg over je probleem want op dit moment weet niemand nog hoe je spul in elkaar steekt.

Als PC2 niet natloos wil routeren, wat best eens zo zou kunnen zijn want ik baseer dit op de opmerking "oh, dat kan gewoon zo" van een boekhouder, die niet bepaald mega techneut is, is hier plan B:

PC1
Adres 192.168.1.2 subnet 255.255.255.0
Standaard geetweej 192.168.1.1
DNS: zie PC2. als bij PC2 het nummer van de router is ingevoerd (192.168.0.1) dan moet hier 192.168.1.1 komen te staan. anders hetzelfde als op PC2.

PC2
Adres op netwerkaart naar PC1 192.168.1.1 subnet 255.255.255.0
Adres op netwerkaart naar Router 192.168.0.2 subnet 255.255.255.0
Geetweej op netwerkaart naar router: 192.168.0.1
Routering AAN.
DNS: óf 192.168.0.1 óf de door de provider opgegeven DNS servers (afhankelijk van of je DNS in je router moest zetten volgens de provider handleiding)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 16:08 . Reden: plan B toegevoegd+subnets ]

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor jullie tips! Inmiddels heb ik het draaien m.b.v winproxy. Alles via die proxy ingesteld en het werkt wel. Voorlopig vind ik het prima. Misschien ga ik nog eens proberen met het routen via xp maar bij mij ging dat niet gelijk goed..

KnetterGek:
Zoals jij geschetst hebt heb ik precies geprobeert. Het is idd 1 pc met 2 netwerkkaarten en een crosscable. Pingen e.d gaat dan prima, maar IE
ho maar...of moet dan ICS ook nog ingeschakeld zijn op beide pc's?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 18:22 ]

Pagina: 1