Toon posts:

internet via andere pc

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een probleempje, ik heb twee pc's, waarvan 1 met internet (p3 800), voor die andere (p2 350) heb ik een netwerkkaart gekocht en geinstalleerd, en nou wilde ik met die p2 internetten, maar het werkt niet echt... het enige dat een beetje op een verbinding lijkt is winipcfg: vrijgeven/vernieuwen. verder kan ik niks...
In winipcfg is alles precies hetzelfde als op de orginele internet pc, behalve het ip adres, maar als ik dat handmatig verander, wordt de rest van de instellingen verneukt en kan ik zelfs niet meer vrijgeven/vernieuwen...

btw, ik heb kabelinternet, dus ip moet hetzelfde blijven (en dus hetzelfde als p3 800)

iemand nog goede ideeen??

thx

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 20:26 ]

Verwijderd

check mijn sig :*)

Voor de rest zal je iets meer info moeten geven, want ik denk dat niet veel mensen hier wat mee kunnen.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:08
Dit al gelezen: Hoe deel ik Internet ? ?

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik gezien ja, maar ik heb geen netwerk, ik wil gewoon internetten met die p2 350, die p3 800 staat daar helemaal los van

en wat voor info wil je hebben??

Verwijderd

Topicstarter
jaja, ik weet het: geen netwerk, dus in het verkeerde forum gepost, sorrie

Verwijderd

Waarom zo moeilijk, koop gewoon een routertje joh ... een Draytek Vigor, een Sitecom of een Edimax ... rond de 50 euro moet dit al lukken ...
Ben je van al het gezeur af, heb je meteen een switch en firewall

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
Wat heb je dan gedaan? De kabel uit de ene PC gerukt, en er bij de P2 in geduwt?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Dan zul je ze niet tegelijk kunnen gebruiken, en de hostnames (of het MAC address) van de beide PC's zullen identiek moeten zijn...

Info zoeken we in de vorm van:

Provider
HOE heb je je netwerk (je zegt dat je geen netwerk hebt, maar dat heb je al snel...)
Wat zijn de settings van je TCP/IP en andere netwerkinstellingen

Ik begin te denken dat een routertje voor jou wonderen kan gaan doen, en noob guides natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
ik wil geen netwerk
ik wil de p2 350 testen op internet
maar das lastig als ik er geen verbinding mee kan maken

Verwijderd

Topicstarter
Venkeroz schreef op 26 July 2003 @ 20:39:
Wat heb je dan gedaan? De kabel uit de ene PC gerukt, en er bij de P2 in geduwt?
juist, en hostnames etc, zijn gelijk, alleen ip adres is anders

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 20:41 ]

Verwijderd

En dat is al een netwerk, als CCNA-er heb je al gouw dat je iets een netwerk mag noemen, maar, oh edelachtbare noob, WAT voor een provider heb je? Dan weet ik aan de hand waarvan hij z'n IP addressen afgeeft.

Chello doet het via MAC addressen (in dat geval ben ik de pineut, want dan mag ik je gaan uitleggen hoe je het MAC address van je netwerkkaart verandert), en @home doet het aan de hand van de hostname (computernaam, aka: cc000000-a). ADSL zou ik niet zo snel weten...

Verwijderd

Owja: hele zooi wel op "automatisch" staan?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 20:44 . Reden: Damn, geeen delete post knop, anders had ik deze in m'n furie ffs gewist en de text aan m'n vorige toegevoegd... ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 07:08
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 20:39:
ik wil geen netwerk
ik wil de p2 350 testen op internet
maar das lastig als ik er geen verbinding mee kan maken
Wat wil je nu wel ? Het is een kleine moeite om DUIDELIJK te zijn. Denk dat hier anders zo een slot op zit ...

-

Verwijderd

Topicstarter
provider is zeelandnet, sorrie idd vrij relevante info ja

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op 26 July 2003 @ 20:45:
[...]

Wat wil je nu wel ? Het is een kleine moeite om DUIDELIJK te zijn. Denk dat hier anders zo een slot op zit ...
Ik wil: de p3 800 vervangen voor de p2 350 oftewel, ik wil de internet aansluiting die nu gebruikt wordt door de p3 gebruiken met de p2, maar wat er dan gebeurt is dat ik een ander ip adres krijg, en dan doet ie het niet meer aangezien ik kabelinternet heb en ip dus hetzelfde moet blijven
zoiets??

btw thx voor alle snelle reacties

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 20:47:
[...]

Ik wil: de p3 800 vervangen voor de p2 350 oftewel, ik wil de internet aansluiting die nu gebruikt wordt door de p3 gebruiken met de p2, maar wat er dan gebeurt is dat ik een ander ip adres krijg, en dan doet ie het niet meer aangezien ik kabelinternet heb en ip dus hetzelfde moet blijven
zoiets??

btw thx voor alle snelle reacties
Cut the crap over die P3; die heeft hier geen donder mee te maken; die maakt het verhaal alleen onduidelijk.

Verander je startpost zodat iedereen die hier in dit topic komt lezen, direct weet wat er aan de hand is zonder eerst die 'misleidende' abracadabra uit je startpost te lezen waardoor ze op het verkeerde spoor worden gezet.

Verder bestaat er ook zoiets als de editknop. Als je een bericht wil wijzigen omdat je er bijvoorbeeld iets aan toe wil voegen, kan je klikken op de editknop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

telkens na jezelf een nieuwe post plaatsen wordt gezien als omhoog schoppen en wordt niet gewaardeerd hier op het forum

Ik zie het probleem ook...

Zeelandnet accepteert alleen geregistreerde kaarten. Plug de netwerkkaart uit je andere pc in die P2 en je probleem is opgelost.

zie http://www.zeelandnet.nl/routers/index.php?pagina=6
Sluit je kabelmodem aan op de router (WAN of Internet poort)
Sluit je PC aan op de router (een van de LAN ethernet poorten)
Zorg dat de PC's op DHCP staan ingesteld (automatisch IP adres verkrijgen)
Schakel eerst de router in, daarna de PC met ZeelandNet netwerkkaart
Configureer de router met je web-browser, dit staat ook beschreven in de handleiding. Type in je browser: http://192.168.0.1 en log in op de router als user "admin" met als wachtwoord "password" (LET OP, wijzig dit wachtwoord zelf via de optie "set password")
Zorg ervoor dat het MAC adres van de router bij ZeelandNet bekend is. Meer informatie over het MAC adres en hoe je er aan komt vindt je hieronder bij "problemen"
Aangezien je de netwerkgegevens (IP nummer) van ZeelandNet automatisch verkrijgt hoef je verder geen ingewikkelde zaken in te vullen, dit geldt ook voor de PC's
Schakel je kabelmodem weer aan.
Je kunt nu internetten vanaf elke PC die je aansluit op de router!
Je had je antwoord veel sneller kunnen krijgen door gewoon duidelijk te zijn en direct zoveel mogelijk informatie te verschaffen!!!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 44% gewijzigd door WFvN op 26-07-2003 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
wfvn schreef op 26 juli 2003 @ 20:50:
[...]

Zeelandnet accepteert alleen geregistreerde kaarten. Plug de netwerkkaart uit je andere pc in die P2 en je probleem is opgelost.

zie http://www.zeelandnet.nl/routers/index.php?pagina=6

[...]
kijk daar kunnen we wat mee,

thx

Slotje toegestaan ;)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dit had je zelf ook kunnen oplossen door gewoon op de zeelandnet website te kijken :|

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Zoals veel kabelproviders doen ze dus mac-authenticatie daar was indd wel wat over te vinden. Dat staat in de internet delen FAQ o.a. ook en was ook op de support site van zeelandnet te vinden zoals wfvn aangaf.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.