• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:48
ik heb dus een ipaq gekregen maar nu doet hij het niet meer.
hij gaat af en toe aan. na 100 keer proberen. en als hij dan aan is duurd dat net 1 a 2 seconden. dan vervaagd het beeld of gaat hij gelijk uit.

ik denk zelf dat het aan de batterij ligt. maar omdat ik dat niet zeker weet wil ik die niet via internet bestellen maar liever in een winkel dat ding laten maken.

en daar ligt het probleem: waar is een ipaq winkel of kan ik hem opsturen dat hij misschien gemaakt word?

wie heeft dit probleem nog meer en kan me hierbij helpen?

hartelijk dank alvast!

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als je hem in de cradle stopt blijft ie dan wel aan (das dus zonder de batterij te gebruiken)

wat voor type is het eigenlijk?

A wise man's life is based around fuck you

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

offtopic:
het is valt dus niet vald

Ik zou iig even kijken hoe het gaat als ie op de stroom staat, als dat goed werkt dan heb je het probleem.
anders maar eventjes laten nakijken :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• remcoXP
kijk dat is het probleem ik kan de batterij er niet uithalen! die zit als een accu in de binnnkant vast. die klik ik er niet zo 1 2 3 ff af:(

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

dan gewoon proberen te laten draaien met de stroom erop, werkt dat wel?
zonder de accu eruit te halen moet ie het dan wel goed doen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

remcoXP schreef op 26 July 2003 @ 19:34:
wie heeft dit probleem nog meer en kan me hierbij helpen?

hartelijk dank alvast!
heel simpel, even helpdesk bellen en het beestje laten insturen, ben je meteen overal vanaf. Niet mee klooien dus en laten maken.

Groetjes T.

helpdesk Compaq & HP Notebooks/ handhelds

• remcoXP
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 19:49:
[...]

heel simpel, even helpdesk bellen en het beestje laten insturen, ben je meteen overal vanaf. Niet mee klooien dus en laten maken.

Groetjes T.

helpdesk Compaq & HP Notebooks/ handhelds
en flink betalen?

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-01 13:04

Reda

HA DO KEN

ik heb nergens gezien hoe oud hij is...
maybe garantie of een coulance regeling?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En over welk type hebben we het :?

Bij de 36xx series kun je vrij makkelijk de accu er af slopen :)

Ik heb er hier ook 1 tje liggen. En daarvan is helaas de accu kapot :(
En het kost een godsvermogen om een nieuwe accu te kopen :(

[ Voor 40% gewijzigd door Atlas op 26-07-2003 21:31 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik heb hier een iPaq 3630 liggen waarvan de batterij het ook maar een paar seconden doet. Ik heb gisteravond de batterij eruit gesloopt om hem in de vriezer te leggen. Geen idee of het helpt, maar we zien wel :).

Ik had wel wat problemen met het eruithalen van de batterij. Hij zit met 4 dubbelzijdige plakbandjes aan de hoekpunten vast, en ik gebruikte een mesje om hem los te krijgen. Ai ai, toch in de verpakking van de batterij gesneden. Gelukkig alleen de buitenkant (die zit los om de batterij heen), en de batterij was in feite toch al kapot :). Maar er kwam een lucht af van zo'n hele sterke lijmsoort, dus het leek me maar verstandig om niet te veel in te ademen en de boel op een geventileerde plek weer dicht te plakken :).

Anyway, ik had gehoord dat als je een nieuwe batterij eventjes in de vriezer legt voordat je hem de eerste keer oplaadt, hij langer mee zou gaan, of meer capaciteit heeft (de lading gaat dan langer mee). Iemand enige uitspraak over dit gerucht?

De batterij is toch kapot, dus zag ik geen enkele reden om hem niet in de vriezer te leggen :).

Akku is inderdaad teringduur, maar een nieuwe PDA is nog duurder :(. Hier kom je op $81,50 uit (inclusief shipping): http://www.ipaqrepair.com/ipaqpartscenter.html#36xx.

Op EBay zie ik ze soms goedkoper, hier bijvoorbeeld, $68 (inc. shipping): http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...3036414496&category=15004. Helaas accepteert hij alleen PayPal en money orders. Is PayPal een beetje te vertrouwen?

Hier komen die batterijen vandaan (direkte link naar specs pagina): http://www.danionics.com/sw830.asp. Het is een Deens bedrijf, ik snap dus eigenlijk niet zo waarom ik die batterij in de VS moet kopen... Overigens lijkt het heel wat, maar Compaq plakt er volgens mij nog wat extra electronica op. Je zou de batterij wel kunnen refurbishen door de electronica en de connectors van een oude batterij over te zetten.

Nog een linkje naar Danionics: http://danionics141102.creuna.dk/sw813.asp, hier zie je dat de batterij soldeerlipjes heeft en dat je dus van de oude batterij de aansluitling over moet zetten.

Hier een rijtje waarschuwingen: http://danionics141102.creuna.dk/sw903.asp. Er staat nergens dat hij niet in de vriezer mag, dus dat is dan wel positief (ik heb vanmorgen nog niet gekeken nl. :+). Er staat ook niets over dat het electroliet slecht is voor je gezondheid, alleen dat je je ogen goed moet uitspoelen als je het spul er in hebt gekregen.

Iemand nog een idee hoe de batterij goedkoper te verkrijgen zou zijn? Zou er genoeg animo zijn voor een IA en zou de prijs bij een IA echt lager zijn? Ik heb nog nooit een IA geinitieerd of aan eentje meegedaan, iemand ervaring?

Macbook Pro

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Trouwens, nu is er al 2 keer gevraagd of jouw iPaq het wel nog doet als je hem gewoon in de cradle onder stroom zet. Dit is dus de derde keer.

Geef eens antwoord jongen...

Edit:
Drie keer is het zelfs gevraagd, dit is de vierde keer

[ Voor 20% gewijzigd door RetepV op 28-07-2003 12:20 ]

Macbook Pro

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

De batterij van de iPAQ 3630 gaat inderdaad snel "kapot", net als het pinnetje dat ervoor zorgt dat de pen in de iPAQ blijft zitten.
De meeste hebben het na een paar jaar helemaal begeven.
Net als de mijne.
Ik heb Compaq gebeld, een reparatie bij hen kost 298€ excl BTW!!!
Stelletje gekken.
Dus reparatie bij Compaq is niks.

Wat ik gedaan heb is hem opsturen naar www.wolfsoft.de en deze man er een 2300mA batterij in laten zetten. Dit kost 135€. Ik ben zelf voor de aanbieding gegaan van 175€ dan heb je die 2300mA accu en 64Mb Ram (ipv 32Mb).

Ik heb mijn iPAQ vrijdag opgestuurd. Ben benieuwd wanneer hij terugkomt.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Hmm, ik heb mijn batterij weer ingebouwd na zo'n 30 uur in de koelkast, maar het heeft niet geholpen. Ik heb hem zeker 24 uur laten opladen, but to no avail. Helaas, ik moet dus ook maar een nieuwe batterij kopen.

Ik heb nog contact gehad met AlfaSys over die KingRex batterij:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Geachte Mr. De Vroomen,

Alvast dank voor uw email !
Ja, inderdaad we hebben nog steeds deze Kingrex vervangbatterijen in ons
gamma en op voorraad !

PM.90900 Kingrex vervangbatterij voor Ipaq 36xx/37xx @ 129.50
Euro (BTW incl)
 Transport verzending via ABX koerier
@  15.00 Euro

Indien u een BTW-nr bezit kunnen we u deze goederen zonder BTW leveren
(= 107.00 Euro ipv 129.50)

Betaling: vooruitbetaling op onze bankrekening.b

Andere vervangingsbatterijen kunnen we eventueel wel bekomen maar dan
moet u ons het type/merk van notebook laten geworden.

Nogmaals dank en in afwachting van uw mogelijke bestelling,

Met vriendelijke groeten,

Eric Van Tuerenhout
Zaakvoerder

Ik dacht dat de prijs wel iets omlaag was gegaan, maar nu ga ik nog eventjes door met zoeken. Als originele batterijen in de VS voor $56 verkocht kunnen worden, dan moeten ze hier ook wel voor EUR 55 te vinden zijn.

Edit:

F*ckit. Prijsvergelijking:

AlfaSys: 129,50 + 15,00 = 144,50
WolfSoft: 120,00 + 12,00 + 14,00 = 146,00

Niet echt veel verschil :). Nou weet ik alleen niet of bij AlfaSys de hyperdrive bij de prijs in zit. Bij WolfSoft moet je hem apart aanschaffen. Ik zal nog eens een vraag stellen.

Edit2:

RemcoXP, eh, ben je niet meer geinteresseerd in een batterij voor je iPaq? Je antwoordt niet meer, namelijk. Ik wil die iPaq wel van je overnemen als je geen interesse meer hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door RetepV op 01-08-2003 13:48 . Reden: Prijsvergelijking ]

Macbook Pro

Pagina: 1