[SATA vs ATA] Lager? Why?

Pagina: 1
Acties:

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Systeem:

Intel P4 @ 3,06 Ghz HT
Gigabyte 8KNXP (RAID, ATA, SATA, DPS2, 800FSB)
512MB DDR (2x 256, Dual Channel)
Gigabyte Radeon 9700 Pro 128MB
SATA Seagate 120 GB 7200 RPM
ATA Maxtor 80 GB 7200

Het probleem is de snelheid van mijn SATA schijf. Ik heb deze er niet zo lang in zitten en ik begin te vermoeden dat deze toch wel erg langzaam is. Vaak erg veel lang ratelen. Als ik Nero de test uitvoer, hoe snel zijn mijn schijven. dan krijg ik het volgende:

SATA Schijf: 30.277 MB/s
ATA Schijf: 39.147 MB/s

een SATA schijf zou toch sneller moeten zijn? Of is deze snelheidstest onbetrouwbaar? Zou ja, weet iemand een andere mogelijkheid om de snelheid te testen?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
Ik gok dat je een Maxtor DiamondMax 9 plus vergelijkt met een Seagate Barracuda V?? Want die Maxtor is in de meeste gevallen idd sneller.
SATA heeft een hogere maximale doorvoersnelheid (nu 150MB/s itt 133MB/s voor PATA). Maar dat betekend niet dat de harde schijf ook sneller zou zijn. Zeker niet als je twee compleet verschillende schijven vergelijkt.

edit:
Hier staat wel een benchmark die dat bevestigd. Die Maxtor DiamonMax 9 is gewoon één van de snelste schijven op het moment.

[ Voor 21% gewijzigd door Marcj op 26-07-2003 18:18 ]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-03 13:24
Ik denk ook dat het weinig de aansluiting te maken heeft, maar meer met de schijf zelf, of deze nou een ATA of een P-ATA aansluiting heeft, maakt denk ik erg weinig uit.

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Dus eigenlijk zou het verstandiger zijn om mijn OS op de Maxtor te zetten.
Of natuurlijk een SATA WD 10.000 RPM te kopen, die is wel sneller neem ik aan...

Seagate is dus gewoon wat langzamer begrijp ik...

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
vegterb schreef op 26 July 2003 @ 18:23:
Dus eigenlijk zou het verstandiger zijn om mijn OS op de Maxtor te zetten.
Of natuurlijk een SATA WD 10.000 RPM te kopen, die is wel sneller neem ik aan...

Seagate is dus gewoon wat langzamer begrijp ik...
reviews: Western Digital Raptor WD360GD review
Lees deze maar even door. Ik denk dat jij voornamelijk in desktopprestaties geïnterreseerd bent. De WD Raptor is idd nog wel een stukje sneller dan de Maxtor, maar deze is ook alleen maar in 36Gb te krijgen. Plus dat hij vrij duur is.

Verwijderd

nevermind...

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 18:55 ]

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Dus in normaal gebruik van windows en in het spelen van spellen is de WD geen optie en kan ik beter een keer een snele/snellere SATA schijf kopen?

Pagina: 1