[NICS] 2x100mbit pakt maar 100mbit?

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Ik zit hier met een comp die nogal vreemd doet. Ik zit hier met 2 nics die apart op een switch zijn aangesloten, maar maar 100mbit halen. Ze hebben allebei een apart IP en worden ook beiden van hun eigen IP benaderd:

3com 905c: 81.161.228.39
Intel gigabit: 81.161.228.40

Beiden hebben ze verder dezelfde specs.

De mensen die downloaden, downloaden van buitenaf (om te testen), maar zodra ik de 2de ftp openzet (@ .40) gaat deze uploaden met 6 MB/s, terwijl de andere dan van 11 MB/s teruggaat naar 4 MB/s.

Het lijkt er dus op dat die maar 100mbit aankan. Het ligt niet aan de andere kant, want er zijn meerdere users met 100mbit die heb testen.

Op .39 draait Serv-U en op .40 draait GuildFTPd. Beiden zijn zo ingesteld dat ze maar op 1 IP bereikbaar zijn.

Wat kan ik proberen en instellen om het wel op de 100mbit te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Milenco op 26-07-2003 18:42 ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 11:46

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Welk OS draai je :? (want dat verschilt ook nog)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ummm

Het is heus niet zo gek dat je maar 100Mbit krijgt. Want de je twee nics worden als 2 verschillenden netwerkkaarten (nodes ... gezien!

Dus als twee verschillende computers!

Dus met maar 100Mbit heb je contact....

Je moet THRUNKEN om ze aan elkaar te koppelen, MAAR ze moeten dat allebie ondersteunen en je switch moet het ook ondersteunen!

There is no place like ::1

• Milenco
DUX schreef op 26 July 2003 @ 18:15:
Welk OS draai je :? (want dat verschilt ook nog)
Windows 2000 SP4
swampy schreef op 26 July 2003 @ 18:17:
Ummm

Het is heus niet zo gek dat je maar 100Mbit krijgt. Want de je twee nics worden als 2 verschillenden netwerkkaarten (nodes ... gezien!

Dus als twee verschillende computers!

Dus met maar 100Mbit heb je contact....

Je moet THRUNKEN om ze aan elkaar te koppelen, MAAR ze moeten dat allebie ondersteunen en je switch moet het ook ondersteunen!
Maar als ze allebei op hun eigen IP worden aangesproken is dat toch anders?

Ik gebruik atm geen load balancer of trunker. (ik weet niet welke in windows standaard zit ingebakken).

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Je hebt dus 2 FTP servers die elk op een ander IP luisteren.
Dat is geen probleem maar dit wel:
3com 905c: 81.161.228.39
Intel gigabit: 81.161.228.40
Ze zitten in hetzelfde subnet en hoewel ze zullen connecteren op de juiste netwerkkaart gaat de data naar hen toe via dezelfde netwerkkaart (ongeacht welke ftp/ip ze gebruiken). Dat omdat jouw OS, als hij de juiste netwerkkaart selecteert voor het sturen van de data, mag kiezen omdat beide op hetzelfde subnet zitten.

Steek ze in een ander subnet of ga zoals gezegd voor echte trunking oplossingen (zie NT FAQ)

[ Voor 16% gewijzigd door Predator op 26-07-2003 18:51 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Milenco
ander subnet kon dus niet (net ff gevraagd)

Dan maar proberen met trunken..

En er is geen andere manier?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Milenco schreef op 26 July 2003 @ 19:30:
ander subnet kon dus niet (net ff gevraagd)

Dan maar proberen met trunken..

En er is geen andere manier?
Nope, zolang ze als twee losse netwerk kaarten beschouwt worden is er niets wat je kan doen.

Trunken koppelt de kaarten aan elkaar en ( natuurlijk moet je router/switch ook trunken ondersteunen ) als je switch/router het aankan dan worden je twee netwerkkaarten "een"

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Let wel op dat je switch ook trunking moet ondersteunen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

anders is je totale backplane maar 100 :)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

mmm, er is een manier.

2 FTP servers opzetten, elke aan 1! NIC koppelen

En een Load Balancer ( die dus het FTP verkeer regelt ) op beide NIC( of tussen jou en de router ) die bij een aanvraag voor je FTP server deze doorlinkt naar de beste FTP server van de 2.

Tweakers.net maakt gebruik van een loadbalancer voor hun website en je ziet het...hoewel het verkeer belachelijk hoog is is de pagina er vaak binnen een goede tijd!

Maar dat opzetten is net zoveel werk, als niet meer, als een Trunkend netwerk!

[ Voor 20% gewijzigd door swampy op 26-07-2003 19:42 ]

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

The Dolf schreef op 26 July 2003 @ 19:34:
Let wel op dat je switch ook trunking moet ondersteunen.
Als hij de port trunking 2-weg wil wel.

Maar aangezien het een FTP opstelling betreft zal wellicht de download veel belangerijker zijn dan de upload.
Intel heeft Adaptive Load Balancing waarbij je 200Mbit (of meer) download hebt en de gewone 100mbit up. Bij deze opstelling moet je switch geen trunking ondersteunen (en dat doet die van de topicstarter wellicht niet).

Je moet dan wel nog ergens een extra Intel 100S (server) nic op de kop tikken.
Want met die 3com + intel zal dat niet lukken.
Maar dat is wel veel goedkoper dan een eventuele manageable switch die port trunking ondersteund.

[ Voor 11% gewijzigd door Predator op 26-07-2003 19:45 ]

• Milenco
Predator schreef op 26 July 2003 @ 19:43:
[...]

Als hij de port trunking 2-weg wil wel.

Maar aangezien het een FTP opstelling betreft zal wellicht de download veel belangerijker zijn dan de upload.
Intel heeft Adaptive Load Balancing waarbij je 200Mbit (of meer) download hebt en de gewone 100mbit up. Bij deze opstelling moet je switch geen trunking ondersteunen (en dat doet die van de topicstarter wellicht niet).

Je moet dan wel nog ergens een extra Intel 100S (server) nic op de kop tikken.
Want met die 3com + intel zal dat niet lukken.
Maar dat is wel veel goedkoper dan een eventuele manageable switch die port trunking ondersteund.
Zeer waarschijnlijk ondersteunt de switch wel trunking. Ik ben hier @ lan en er staan switches ed van zeer goede kwali. We zitten achter een Juniper M5 voor het internet, maar ik zal eens ff kijken voor dat intel trunking..

Ik had Nic Express al geinstalled maar dat mocht ook niet echt baten..

Ik ben nog steeds op zoeken voor een andere goede softwarematige loadbalancer voor Windows, ff verder zoeken dus

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Milenco schreef op 26 juli 2003 @ 19:48:
[...]

Zeer waarschijnlijk ondersteunt de switch wel trunking. Ik ben hier @ lan en er staan switches ed van zeer goede kwali. We zitten achter een Juniper M5 voor het internet, maar ik zal eens ff kijken voor dat intel trunking..

Ik had Nic Express al geinstalled maar dat mocht ook niet echt baten..

Ik ben nog steeds op zoeken voor een andere goede softwarematige loadbalancer voor Windows, ff verder zoeken dus
Het probleem nu is en blijft is dat je 2 verschillende netwerk kaarten hebt......en tja....dat zorgt voor extra configuratie!

• Milenco
daar lijkt het idd op, nog steeds aan het zoeken. Probleem is dat ik tot morgen heb :X

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Milenco schreef op 26 juli 2003 @ 19:48:
[...]

Die zullen 802.3ad port trunking ondersteuning. Ik denk niet dat ze FEC doen want dat is een protocol van Cisco.

Alleen moet je wel nog nic(s) zien te scoren die dat ondersteunen ;)
daar lijkt het idd op, nog steeds aan het zoeken. Probleem is dat ik tot morgen heb :X
Ouch :P

[ Voor 11% gewijzigd door Predator op 26-07-2003 21:37 ]

• Milenco
ik heb maar ff Nic Express weer geinstalled, schijnt nu goed te doen. Ik haal nu 180mbits op top, dus das best wel oke. Lekker door pompen dus..(2,6 TB alweer..)

Toch bedankt :)
Pagina: 1