[gprs] wel connectie geen dataverkeer

Pagina: 1
Acties:

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11 11:26
ik heb een siemens S45 met kpn gprs abbo en een acer travelmate 800lci laptop met winxp pro.
Ik maak connectie met mijn telefoon via mijn infrarood poort.

Ik kan wel inbellen en heb ook een connectie maar het vreemde is dat hij geen pakketjes kan ontvangen (vesturen lukt wel)

toen ik dit probleem kreeg heb ik de helpdesk opgebeld en die vertelde mij dat ik de kpn mobile connect software niet mocht gebruiken. Dit heb ik toen verwijderd en handmatig ingesteld, ik kreeg echter nog steeds hetzelfde probleem.

Heeft iemand dit toevallig ook meegemaakt en weet die een oplossing voor mij?

er zit ook nog een draadloos netwerk aan verbonden en een gewoon netwerk misschien dat dat conflicten geeft maar ik kon niks terug vinden.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 23:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

GPRS heeft geen aankomstgarantie. Het kan best zijn dat je telefoon zend maar niets over komt

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48
reddog33hummer schreef op 26 July 2003 @ 18:12:
GPRS heeft geen aankomstgarantie. Het kan best zijn dat je telefoon zend maar niets over komt
Het gaat niet over GPRS, maar over inbellen. Maar als je inbelt met een vaste lijn, heb je dan nog steeds dezelfde problemen :?

• Dreamer
durf ik niet te zeggen als ik via mijn netwerk internet gaat het wel goed.

die aankomstgarantie lijkt mij vreemd helpdesk vertelde mij dat er geen problemen waren in het gprs netwerk dus zou hij het moeten doen.

specs | specs server

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00
doe eens die verbindssnelheid veranderen. dat helpt heel veel bij gprs weet ik uit ervaring

met precies dezelfde symptonen

CISSP! Drop your encryption keys!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 08:57

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heb je wel de speciale modeminitialisatiestring ingevoerd?
Uit mijn hoofd is het

"cgdcont=1,"IP","internet";cgqmin=1"

kan zijn dat de woorden cgqmin en cgdcont omgedraaid moeten zijn, maar ik meen dat hij op deze manier moet...

Kijk nadat je verbinding hebt gemaakt eens dmv ipconfig onder 2000/xp winipcfg onder oudere windows eens wat voor ip instellingen (dns, ip, gateway) je hebt gekregen

• Dreamer
Kippenijzer schreef op 27 July 2003 @ 12:34:
Heb je wel de speciale modeminitialisatiestring ingevoerd?
Uit mijn hoofd is het

"cgdcont=1,"IP","internet";cgqmin=1"

kan zijn dat de woorden cgqmin en cgdcont omgedraaid moeten zijn, maar ik meen dat hij op deze manier moet...

Kijk nadat je verbinding hebt gemaakt eens dmv ipconfig onder 2000/xp winipcfg onder oudere windows eens wat voor ip instellingen (dns, ip, gateway) je hebt gekregen
als je de software van kpn gebruikt is dat niet nodig en bij de handmatige heb ik het ingesteld.
doe eens die verbindssnelheid veranderen. dat helpt heel veel bij gprs weet ik uit ervaring

met precies dezelfde symptonen
Maandag heb ik de laptop weer zal het dan eens proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door Dreamer op 27-07-2003 12:49 ]

specs | specs server

• Dreamer
Ik heb het opgelost!!

Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben zal ik het ff kort beschrijven

Het probleem was dat mijn telefoon geen 2 keer kon inbellen als gprs aanstaat. met andere woorden. De eerste keer deed hij het als ik dan disconnecte met gprs en later weer inbelde deed hij het niet meer.

Op het moment dat ik mijn gprs even uitzette bij mijn telefoon en daarna weer aan deed hij het weer. Ben nu nog bezig om daar een oplossing voor te vinden maar ga eerst op vakantie :P

specs | specs server

Pagina: 1