Toon posts:

[XP] Constant vastlopers ondanks clean install [XP]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo heb ik dus een mooie pc met AMD processor en windows XP. Omdat ik er niet van hou om 2 dagen bezig te zijn om mn systeem opnieuw te installeren (qua software dan) heb ik een Ghost-image gemaakt van mn 'clean' systeem met allerlei software (office, winrar, winamp) die je nodig hebt om een beetje van start te kunnen. Deze image zet ik dan terug als mn systeem een beetje 'stoffig' is geworden van alle software die ik er op geinstalleerd heb. :)
Nou wordt mn AMD redelijk warm (ongeveeer 40 graden volgens de BIOS) ondankst mn processor fan en mn twee fans die de warme lucht uit de kast blazen (een Antex SX1030B) kast wel te verstaan. Meestal is dat geen probleem, maar soms wordt ie te warm (god knows why) en valt mn systeem uit. Dit is meestal 1 á 2 keer per jaar en op dagen dat het idd ook erg warm buiten is.
Nou was het laatst ook weer erg warm en niet geheel onverwacht hield mn pc dr mee op; hij haalt gewoon de stroom er vanaf (wat volgens de BIOS alleen gebeurt als mn proc 70+ graden wordt 8)7 ). Reboot, weer vast. Reboot, weer kunnen werken, maar na 15 minuten weer vast. Zo ging het een paar keer door ondanks dat ik de kappen van mn pc de af had gehaald en de pc op een vrije ruimte neergezet had ( in ander woorden; een ruimte waar ie genoeg koude lucht vandaan kon halen). Kortom; erg vervelend. Ondertussen was mn Windows ook behoorlijk f*cked. Dus ik mn image terug gezet. Inmiddels was het als wat koeler buiten geworden, ongeveer 23 graden (jah we zijn een paar dagen verder). Image terug; weer wat kunnen werken, totdat ie weer vast liep! :'( (de kappen zijn nog steeds van de PC)
Weer image terug gezet weer vastlopers en als ik in Windows kom, dan kan ik meestal geen spellen spelen, want dan loopt ie op vast... |:(

Mn specs:

Windows XP geupdate TOT sp1 :X
AMD XP 1600+
512 Mb DDR
MSI KT266+ Pro
80 maxtor
DVD+CD-RW
Antec Case SX 1030 B
GF2 Ti 64Mb DDR
Sound, NIC

Wie o wie kan mij helpen?

Verwijderd

40 graden is heel normaal voor een AMD proc.

Geheugen al getest?

Misschien zit de videokaart er een beetje losjes in, had ik dus ook in mn vorige systeem en daardoor liep ie ook steeds vast

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je geen BSOD? Reboot je machine dus direct?
Anders moet je eerst hier even kijken: Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?
En dan hier: Windows XP en 2000 BSOD guide

Voor geheugen check kan je op http://www.memtest86.com/ terecht :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Windows XP geeft standaard geen BSOD, maar reboot
Afbeeldingslocatie: http://kompjoefriek.homeip.net/images/tweakers/WinXPNoBSOD.jpg

Verder heb je naar mijn mening goed materiaal, en je temp. niet te hoog.
Kijk iid maar eens naar je geheugen

Ergens in een topic heb ik gelezen dat als je steeds Random fouten krijgt met je geheugen test (en soms zelfs geen fouten) dat het dan aan je processor moet liggen, misschien iets wat je in je achterhoofd moet houden tijdens het testen

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home