Toon posts:

Internet op vakantie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ga dus binnenkort op vakantie en neem dan me laptop mee. Maar ik wil dan toch nog internet hebben.

Ik heb al veel gesearched maar nog niet echt iets gevonden. Wireless lan is natuurlijk niet mogelijk. Van hier (Zuid-Limburg) tot Oostenrijk is beetje... ver 8)7.

In mijn laptop heb ik mijn beide PCMCIA sloten nog vrij, ook zit er een 56k-modem in en een 10/100Mbit netwerk kaart.

Is er enige manier om toch internet te hebben op vakantie (buiten het internet-cafe)?

Verwijderd

IR via mobiel ?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
ja, ik heb alytijd een Inet verbinding als we naar hotels gaan...
en anders kan je je 56k modem toch op het telnet aansluiten en ff informeren naar gratis providers

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 23:05
Heb je niet iets van da vodafone gedoe ? dat gaat ook via een pcmcia kaartje en werk je met een soort sim kaartje ? ziet er wel leuk en handig uit en je hebt alles bij de hand.

Maar een pc op vakantie ? wat een zieke gedachte :D

Verwijderd

Mischien via je telefoon met infrarood? en dan over GPRS ? :)
een andere oplossing zou ik niet weten :) :

• RonaldMade
via een gsm lijkt me eigenlijk niets, wat denk je dan wel niet van de kosten die aan dat geintje hangen ? Tenzij je er echt alles voor over hebt :P

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mischie kun je informeren of je daar een vaste telefoon tot je beshikking hebt en dan daar je modempje op aan sluiten.
Effe een gratis provider uit Oostenrijk.
Maar ja de telfoon rekening zal hoog worden.
Of maybe hebben ze internet op de camping of in het hotel en kan je informeren of je lappie daar op aan mag sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz dat vodafone gedoe is misschien wel te doen. Tot 31 Juli actie en dan kost het maar 31.50 euro per maand, zonder de 270 euro instapkosten...

Zie ook: http://www.vodafone.nl/zakelijk/mcc/

Maaruh, wat kost ut dan gemiddeld om via de gsm te i-netten ?

Ik heb een Sony-Ericcson T300 met Infrarood en ik heb ook op de laptop infrarood, en communiceren van gsm met laptop is geen probleem...

[Edit] Ik heb een gewone sim-kaart van T-Mobile, geen abbo...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 18:12 ]

• RonaldMade
bij een gsm met prepaid betaal je dan toch gewoon de standaard belkosten per minuut ? als dat zo is lijkt het me een erg duur grapje te worden en dan ook nog eens dat er ook in je gsm een modem moet zitten waarmee je online ken, en dan is het nog rete traag ook :D

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:12

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

buitenland en dan gprs, wat die vodafone kaart gebruikt. reken maar op vanaf 15,- per MB. dus niet echt goedkoop.

inbellen kan ook maar is natuurlijk ook niet echt goedkoop. bellen naar NL toch ook gauw 2,50 per minuut. en is een stuk langzamer. (via gsm)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Internetten via IR is ook nie wat... je haalt met geluk 1 kb/s en is nog eens duur in het buitenland..
Als je in hotel zit plug je in op het telnet en ga naar een tankstation voor een gratis provider... net zo makkelijk

• RonaldMade
Moet je in het buitenland eigenlijk net zoiets vinden als het direct internet idee van kpn ? Das misschien ook een goede optie, omdat je dan meteen op het internet kan, wat je bij sommige andere providers weer niet kan.

edit:
100ste post !! :P

[ Voor 8% gewijzigd door RonaldMade op 26-07-2003 18:46 ]

Pagina: 1