Geen netwerk O2 in buitenland

Pagina: 1
Acties:

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik zit nu momenteel in Engeland en kan niet op het een netwerk komen van O2-UK terwijl ik wel ontvangst heb.
Ik heb een Sony Ericsson T68i, met O2 nieuw abonoment en die heb ik al sinds oktober vorig jaar.
Ik heb ook al Orange/T-mobile geprobeerd maar zelfde resultaat
Het stomme is dat mijn zusje een tele2 mobiel heeft en die wel op het O2-UK netwerk komt.

Ik heb al geprobeerd om andere netwerken te zoeken en selecteren maar het maakt niets uit.

Nu heb ik gelezen dat O2 abo's die aangesloten zijn tussen 15 augustus 2002 en 15 december 2002 een blokkade hebben de eerste drie maanden maar dat moet allang opgeheven zijn.

Iemand een ideetje wat ik fout doe?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Mischien even O2 bellen, het zou heel goed kunnen dat er inderdaad (om wat voor reden dan ook) een blokkade op internationale gesprekken staat...

• OmniNaut
das het probleem ik kan geen 0800 nummers bellen vanaf engeland :(
misschien iemand anders een nummer voor bellen vanaf het buitenland?

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Het schijnt dat Orange UK problemen heeft met roamen in Nederland misschien hebben wel meer providers dit probleem hebben. Je zit nu wel midden in de vakantie periode en er wordt juist nu maximaal gebruik gemaakt van de roaming capaciteit en die is er misschien niet...

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• OmniNaut
ik heb momenteel een nummer gvonden voor waarmee ik het service nummer kan bellen
voor eventuele searchers is dit nummer +31 626 00 1200
aangezien dit nummer niet makkelijk te vinden is

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Had ziets ook laats met vodafone in de uk.

Zo werkte het bij mij

eerst de telefoon uitzetten, daarna aan en handmatig netwerk selecteren. dit moest ik trouwens wel elke keer doen na dat ik met de metro was geweest :(

Verwijderd

al eens eerder in het buitenland gebeld?

bij o2 zijn abo's standaard gelockt tegen bellen vanuit (of naar) het buitenland. nadat je je eerste rekening betaald hebt gaat die lock eraf, maar daar kan het mis zijn gegaan.

• PJKs
  • Laatst online: 17-05 18:18

PJKs

Young, Free and Single

Ik had (heb) een XDA al bijna een jaar en kon in Antwerpen niet bellen. Bleek dat er iets fout was gegaan in hun computer. Na een telefoontje naar O2 kon ik de volgende dag (na een reset) wel in het buitenland bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door PJKs op 26-07-2003 18:41 ]

ja, graag!

Pagina: 1