Toon posts:

[Win2K] Naast ADSL kunnen Inbellen,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb even een vraagje, waarschijnlijk vrij simpel maar ik kom er niet meer uit.

Ik heb een ADSL abbo van Xs4all, met het mooie modempje als Router draaiende.
Nu wil ik ook graag kunnen inbellen, maar op de 1 of andere manier doet ie dat dus niet. Ik kan aan de modem alle gegevens opvragen, geen probleem. Zodra ik daarna wil bellen komt er geen geluid uit. Je hoort het niet bellen, er gebeurt niets. Hij zegt dat het aan de andere kant ligt, dwz de modem van mijn werk. Maar als ik de postbank probeer krijg ik hetzelfde.

Ik heb ook al geprobeerd om mijn Ethernet kaart naar mijn modem uit te zetten en dan in te bellen maar ook dan doet ie niets.

Ik heb de instelling simpel gemaakt via de Wizzard, een inbelverbinding naar een particulier netwerk, naar een internet provider. Nergens reageert hij op...

Na een dag van proberen,proberen en proberen geef ik het op...

Zijn er soms stiekeme instellingen die ik ben vergeten en jullie na het lezen van dit verhaal al weten ??

Alvast Super bedankt,
Ronald.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik denk dat het aan de modem ligt, of de verbinding ernaartoe. Als het een externe- of ISA-modem is, check dan of die COM-poort wel werkt. Bij een interne PCI- of USB-modem zou je em opnieuw kunnen installeren. Er zijn overigens ook veel zogenaamde "software" modems die zich erg lastig laten installeren. De duurdere "hardware" modems werken wel altijd goed...

Probeer es met Hyperterminal je mobieltje ofzo te bellen?

[ Voor 5% gewijzigd door _Thanatos_ op 26-07-2003 17:17 ]

日本!🎌

Verwijderd

Met een ADSL modem kun je niet via een gewone telefoonlijn inbellen, daar heb je toch echt een ouderwets 56k-modem voor nodig

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Daar zeg je wat

Sja, je gaat er vanuit dat de TS wel zo slim is geweest een "oud" ISDN/PSTN modem te gebruiken :)

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
_Thanatos_ schreef op 26 juli 2003 @ 17:17:
Bij een interne PCI- of USB-modem zou je em opnieuw kunnen installeren.

De duurdere "hardware" modems werken wel altijd goed...

Probeer es met Hyperterminal je mobieltje ofzo te bellen?
Het is dus een Interne PCI Modem, ik ga hem zo eens opnieuw installeren, wie weet.

Het is dus ook een Hardware modem, geen software nodig om hem te laten bellen.

Via Hyperterminal kan ik de modem in kwestie bellen van mijn werk, hij geeft dus aan dat ie verbonden is. Nu moet ik dus nog op een http adres komen van mijn werk. Kan dat soms ook via dat programma ?

Uiteindelijk moet ik dus de verwarming aldaar kunnen regelen vanaf mijn pc hier.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ok, dus er gaat iets mis met de verbinding die je in windows aanmaakt. Of je de verkeerde modem kiest, of dat het gewoon domme pech was, geen idee. Maar het feit dat de modem in Hypertrm werkt, geeft aan dat hij het met een gewone verbinding ook moet doen.

btw, een softwaremodem is geen modem die speciale software nodig heeft om te bellen. Dat zijn de drivers. Een hardwaremodem onderscheid zich van het feit dat de modulatie/demodulatie (of iets wat daarmee te maken heeft, weet het fijne er ook niet van) niet door je CPU maar door de modem zelf gedaan wordt.

日本!🎌

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 17:13:
Hoi,

Ik heb even een vraagje, waarschijnlijk vrij simpel maar ik kom er niet meer uit.

Ik heb een ADSL abbo van Xs4all, met het mooie modempje als Router draaiende.
Nu wil ik ook graag kunnen inbellen, maar op de 1 of andere manier doet ie dat dus niet. Ik kan aan de modem alle gegevens opvragen, geen probleem. Zodra ik daarna wil bellen komt er geen geluid uit. Je hoort het niet bellen, er gebeurt niets. Hij zegt dat het aan de andere kant ligt, dwz de modem van mijn werk. Maar als ik de postbank probeer krijg ik hetzelfde.

Ik heb ook al geprobeerd om mijn Ethernet kaart naar mijn modem uit te zetten en dan in te bellen maar ook dan doet ie niets.

Ik heb de instelling simpel gemaakt via de Wizzard, een inbelverbinding naar een particulier netwerk, naar een internet provider. Nergens reageert hij op...

Na een dag van proberen,proberen en proberen geef ik het op...

Zijn er soms stiekeme instellingen die ik ben vergeten en jullie na het lezen van dit verhaal al weten ??

Alvast Super bedankt,
Ronald.
Dit probleem heb ik nu ook.

Via de vaste PC ben ik verbonden met ADSL via Planet.

Voor m'n werk werk ik met een laptop. Hiermee kan ik, als ik inbel met de modem die er in zit, m'n emails ophalen.
Voordat ik de ADSL geinstalleerd had werkte het emails ophalen perfect.
Tot gister, toen ik de ADSL modem geinstalleerd had.
Als ik inbelde verviel de ADSL verbinding en kreeg ik ook geen verbinding met de server.
Koppel in vervolgens de ADSL modem + splitser los van de telefoonlijn kan ik wel weer inbellen met de modem in de laptop.
Heel raar is dit. Het lijkt wel of de bijde modems op dezelfde frequenties werken.

Nu is het natuurlijk wel een domme oplossing, pas inbellen met de laptop als de andere is losgekoppeld.

Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Is hier wel een oplossing voor?

Verwijderd

Niemand een denkbare oplossing?
Pagina: 1