Wat ik gehoord heb (woon in Gouderak) en mijn bron is Herman (je moet effe zoeken op zijn naam voor het hele verhaal):
De casema gaat met seriele modems gouda bekabelen. Datum is nog niet bekend.
De casema gaat met seriele modems gouda bekabelen. Datum is nog niet bekend.
Ik hoop dat het dan een stuk sneller gaat worden dan Casema Den Haag. Het schijnt daar amper boven de 10k/s uit te komen...
Neuh, dat gaat dus niet. Een seriele modem is met max 115000kbit verbonden aan het internet, wat dus 14kByte als theoretische topsnelheid is. Dus 10kbyte is al erg snel.
Verwijderd
Moet je even informeren bij de Goudse Kaasema wat de theoretische haalbaarheidskromme zegt over serieele modemfrequenties...
Hallloooo Daar ben ik!!
Bij de Goudse Kaashema hoef je niet te informeren, dat is de REKAM, en die weten standaard van niets. E-mail ze maar niet meer, ze lezen het toch niet.
Het zit zo:
De REKAM is een kabelmaatschappij, welke voor een zo laag mogelijke prijs een setje zenders op de kabel wil aanbieden. Aangezien dit zo goedkoop als mogelijk moet, wordt er op elk punt bezuinigd. Dus in Gouda wordt een zender gekickt als hij geld gaat vragen (is met MTV gebeurt, maar is na harde actie weer teruggehaald, doordat MTV toegaf, niet de kabelmaatschappij)
Het Goudse kabelnet is dan ook van redelijk belabberde kwaliteit, en niet geschikt voor duplex verbindingen. Duplex versterkers zijn namelijk duurder.
De stellingname van de REKAM:
"Wij bieden geen internet aan, aangezien de kosten voor elke abonnee dan omhoog gaan, wat onaanvaardbaar is.
Mocht een andere kabelmaatschappij wel internet willen aanbieden, dan komen de kosten van het ombouwen van het kabelnet geheel ten laste van de andere kabelmaatschappij."
Oftewel: Je mag mijn brakke kabelnetje renoveren, maar ik betaal geen cent.
Nu is een andere kabelaar opgestaan, die dit klusje wil gaan klaren, kabelfoon of casema of weet ik veel wie, heeft in de Goudse Courant gestaan, wilde het nog uitknippen, maar krant was al gejoept
Een van de redenen dat dit gebeurt is in het kader van KENNISNET. Dit is een soort internet tussen scholen. De scholieren kunnen dan ook op internet. De Driestar is de eerste in Gouda die op het KENNISNET is aangesloten, dmv TV kabel. Om de tere gereformeerde zieltjes te beschermen, loopt er een Netnanny-achtig programma op de achtergrond. De REKAM heeft besloten de rest van Gouda niet achter dit netnanny programma te zetten (daar hebben ze over moeten denken
)
Het is de bedoeling vanaf begin 2000 wijk voor wijk Gouda van internet te voorzien. De gereformeerde wijken eerst, uiteraard. De REKAM is en blijft de REKAM.
Voor meer informatie zou je kunnen kijken of in de knipselkranten van de bibliotheek de artikeltjes uit de GC gered zijn. Het zijn 2 artikelen, ongeveer 4 kolommen breed, misschine wel 5, 1 over internet via de kabel in Gouda, en 1 over het aansluiten van de driestar op KENNISNET.
Signing off, Herman
Bij de Goudse Kaashema hoef je niet te informeren, dat is de REKAM, en die weten standaard van niets. E-mail ze maar niet meer, ze lezen het toch niet.
Het zit zo:
De REKAM is een kabelmaatschappij, welke voor een zo laag mogelijke prijs een setje zenders op de kabel wil aanbieden. Aangezien dit zo goedkoop als mogelijk moet, wordt er op elk punt bezuinigd. Dus in Gouda wordt een zender gekickt als hij geld gaat vragen (is met MTV gebeurt, maar is na harde actie weer teruggehaald, doordat MTV toegaf, niet de kabelmaatschappij)
Het Goudse kabelnet is dan ook van redelijk belabberde kwaliteit, en niet geschikt voor duplex verbindingen. Duplex versterkers zijn namelijk duurder.
De stellingname van de REKAM:
"Wij bieden geen internet aan, aangezien de kosten voor elke abonnee dan omhoog gaan, wat onaanvaardbaar is.
Mocht een andere kabelmaatschappij wel internet willen aanbieden, dan komen de kosten van het ombouwen van het kabelnet geheel ten laste van de andere kabelmaatschappij."
Oftewel: Je mag mijn brakke kabelnetje renoveren, maar ik betaal geen cent.
Nu is een andere kabelaar opgestaan, die dit klusje wil gaan klaren, kabelfoon of casema of weet ik veel wie, heeft in de Goudse Courant gestaan, wilde het nog uitknippen, maar krant was al gejoept
Een van de redenen dat dit gebeurt is in het kader van KENNISNET. Dit is een soort internet tussen scholen. De scholieren kunnen dan ook op internet. De Driestar is de eerste in Gouda die op het KENNISNET is aangesloten, dmv TV kabel. Om de tere gereformeerde zieltjes te beschermen, loopt er een Netnanny-achtig programma op de achtergrond. De REKAM heeft besloten de rest van Gouda niet achter dit netnanny programma te zetten (daar hebben ze over moeten denken
Het is de bedoeling vanaf begin 2000 wijk voor wijk Gouda van internet te voorzien. De gereformeerde wijken eerst, uiteraard. De REKAM is en blijft de REKAM.
Voor meer informatie zou je kunnen kijken of in de knipselkranten van de bibliotheek de artikeltjes uit de GC gered zijn. Het zijn 2 artikelen, ongeveer 4 kolommen breed, misschine wel 5, 1 over internet via de kabel in Gouda, en 1 over het aansluiten van de driestar op KENNISNET.
Signing off, Herman
Ik woon in west, vlak bij het station (Pr. Maurits straat) en die REKAM zuigt dus ECHT enorm...
Hejj in woon hierzo in Griffo-Dorp (©Herman) Reeuwijk en zit dus ook bij de Rekam. Op school (Coornhert ding) hebben ze 2 Internet PC's met een kabelmodempje eraan
Alleen jammer dat je er F2.50 per 30 min voor moet dokken. (sloeberschool kan dat geld gebruiken) Ik zal die aansluitingen een goed bestuderen
. Klote Rekam.
This can no longer be ignored.
Ik zit op het St. Antonius en daar hebben we ook een kabelverbinding, die met gemak de 200 k/s haalt. Dat wil zeggen: als je Internettoegang gekraakt heb en mbv Netbus 2.0 Pro alle filters...
Ik woon dus in Gouderak. Daar zijn ze waarschijnlijk zo erg gereformeerd, dat ze geen eens internet zullen aansluiten. Te "kleine" doelgroep.
Oh Kpn, die in Den Haag zijt,
moge asdl snel komen
en ons verlossen van de modem.
Verlijdt ons niet tot de kabel,
als tot de modem.
Want zij zijn de kwaade
en de dure
en de langzame.
Amen.
Zal ik bovenstaand maar mailen naar de kpn?
Oh Kpn, die in Den Haag zijt,
moge asdl snel komen
en ons verlossen van de modem.
Verlijdt ons niet tot de kabel,
als tot de modem.
Want zij zijn de kwaade
en de dure
en de langzame.
Amen.
Zal ik bovenstaand maar mailen naar de kpn?
Tsja, meer en meer scholen hebben nu dus kabel, wat betekent dat in die wijk / straat in ieder geval de kabelversterkers duplex zijn gemaakt. Ik verwacht dan wel dat begin 2000 Gouda commercieel bekabeld gaat worden. Dat ik dit nog mag meemaken....
Kijk eens wat voor kabelmodems eraan hangen, seriele of met een netwerkkaart. Serieel = kut, netwerkkaart = ok. (Ik neem aan dat je weet hoe die twee eruit zien
)
En Havana heeft weer het geluk dat hij in een Griffo-wijk woont. Zelf woon ik in een wijk met relatief veel oudere mensen, in de mix met jonge mensen met kleine kinderen, maar wel een wijk waar men redelijk $$$ heeft, dus ik hoop dat ze ons niet overslaan. Ik weet niet precies waar ze naar kijken bij het bepalen van de volgorde.
Ik weet van Lelystad (waar ik tijdelijk een kamer heb) dat ze in 1 dag gewoon Internet via de kabel mogelijk hebben gemaakt. Alleen om het aan te vragen in een studentenhuis waar de verhuurder niet echt wil meewerken, en slechts voor 3 maanden, vind ik het niet waard. Heb internet via een huurlijn op het werk (is niet zo snel als kabel,ongeveer 5x isdn of zo, maar daar moet het normale netwerkverkeer naar hoofdkantoor ook overheen)
We hopen maar het beste!
Kijk eens wat voor kabelmodems eraan hangen, seriele of met een netwerkkaart. Serieel = kut, netwerkkaart = ok. (Ik neem aan dat je weet hoe die twee eruit zien
En Havana heeft weer het geluk dat hij in een Griffo-wijk woont. Zelf woon ik in een wijk met relatief veel oudere mensen, in de mix met jonge mensen met kleine kinderen, maar wel een wijk waar men redelijk $$$ heeft, dus ik hoop dat ze ons niet overslaan. Ik weet niet precies waar ze naar kijken bij het bepalen van de volgorde.
Ik weet van Lelystad (waar ik tijdelijk een kamer heb) dat ze in 1 dag gewoon Internet via de kabel mogelijk hebben gemaakt. Alleen om het aan te vragen in een studentenhuis waar de verhuurder niet echt wil meewerken, en slechts voor 3 maanden, vind ik het niet waard. Heb internet via een huurlijn op het werk (is niet zo snel als kabel,ongeveer 5x isdn of zo, maar daar moet het normale netwerkverkeer naar hoofdkantoor ook overheen)
We hopen maar het beste!
ADSL Rulez
Nog effe volhouden Gouwenaars!! Augustus hebben we ADSL!
Nog effe volhouden Gouwenaars!! Augustus hebben we ADSL!
Hier stond een hele oude sig.
[update]
Eindelijk goed nieuws.
Vandaag (15-09-2001) in de Goudse Courant (pagina B1 van de krant):
Overeenkomst Rekam en Kabelfoon
Gouda - Kabelexploitant Rekam en de kabelfoon sluiten maandag een overeenkomst voor de introductie van internet via de kabel. Het contract wordt getekend door bestuursvoorzitter van kabelfoon W. van den Bos en vice-voorzitter Vink van Rekam.
[/update]
Voor de smart ass die gaat roepen dat kabelfoon traag en adsl/chello/@home sneller is: Als je alleen modem of ISDN hebt, is alles sneller.
Eindelijk goed nieuws.
Vandaag (15-09-2001) in de Goudse Courant (pagina B1 van de krant):
Overeenkomst Rekam en Kabelfoon
Gouda - Kabelexploitant Rekam en de kabelfoon sluiten maandag een overeenkomst voor de introductie van internet via de kabel. Het contract wordt getekend door bestuursvoorzitter van kabelfoon W. van den Bos en vice-voorzitter Vink van Rekam.
[/update]
Voor de smart ass die gaat roepen dat kabelfoon traag en adsl/chello/@home sneller is: Als je alleen modem of ISDN hebt, is alles sneller.
* ubermaestro heeft inmiddels al een jaartje ofzo ADSL
Ik weet niet of je daar blij mee moet zijn in Breda ! ISDN is sneller dan kaashemaOp woensdag 24 november 1999 09:05 schreef winnie het volgende:
Wat ik gehoord heb (woon in Gouderak) en mijn bron is Herman (je moet effe zoeken op zijn naam voor het hele verhaal):<BR>De casema gaat met seriele modems gouda bekabelen. Datum is nog niet bekend.
dikzak
Sneller niet, goedkoper welOp zaterdag 15 september 2001 13:20 schreef winnie het volgende:
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Deze kan wel weer open eigenlijk, schijnbaar nog steeds een relevante discussie.
Aannames zijn fataal.
Bedankt voor het heropenen.
Meer elevante info: uitrol kabel in gouda vanaf eind 2001, buitengebieden (haastrecht, mordrecht, reeuwijk, gouderak enz) in 2002/2003. Dus ik heb in 2003 kabelinternet.
Jippie.
Meer elevante info: uitrol kabel in gouda vanaf eind 2001, buitengebieden (haastrecht, mordrecht, reeuwijk, gouderak enz) in 2002/2003. Dus ik heb in 2003 kabelinternet.
Jippie.
Maar inmiddels is ADSL volop verkrijgbaar.
Ja, klopt. Maar niet in de buitengebieden. Bedoeling is dat van de 45.000 mogelijke klanten (huizen met kabel) er 15.000 voor kabelfoon gaan kiezen. Ik vind het een optimistische schatting, maar we zullen zien.
Optimistisch, omdat ik denk dat ze het eigenlijk alleen van de kleine dorpen moeten hebben. En als daar weinig mensen het willen hebben, kunnen ze (volgens mij) nog best wel eens de plannen terugtrekken.
Optimistisch, omdat ik denk dat ze het eigenlijk alleen van de kleine dorpen moeten hebben. En als daar weinig mensen het willen hebben, kunnen ze (volgens mij) nog best wel eens de plannen terugtrekken.
Kabelfoon komt in Gouda....stond bij on inde Ng's
Verwijderd
Oudewater zal dus ook wel weer in 2003 komen 
Ik snap die Rekam niet hoor... Eerst beweren ze de hele tijd dat het verspilde moeite zal zijn om kabel aan te leggen hierow en nu komt er opeens kabel.
Laten ze eerst de gewone kabel goed aanleggen zonder ruis (erg veel ruis).
Maar als kabel komt in Oudewater zal ik een van de eerste zijn die het heeft
maarja net wat ik zei. 2003 pas
Ik snap die Rekam niet hoor... Eerst beweren ze de hele tijd dat het verspilde moeite zal zijn om kabel aan te leggen hierow en nu komt er opeens kabel.
Laten ze eerst de gewone kabel goed aanleggen zonder ruis (erg veel ruis).
Maar als kabel komt in Oudewater zal ik een van de eerste zijn die het heeft
maarja net wat ik zei. 2003 pas
Pagina: 1