Winroute blijft inbellen door DNS forward

Pagina: 1
Acties:

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Ik heb Windows 2000 Server met Winroute 4.2.5 NL.
DNS forwarding staat aan naar eerst het lokale ip adres van de server, en daarna een externe DNS.

Hij haalt de e-mail elke 12 minuten op.

Het probleem is dat hij constant uitbelt. Zodra ik de verbinding plat gooi is hij er weer binnen enkele seconden. (Belt in op ISDN).

Ik heb in de log kunnen concluderen dat de server zelf op poort 53 (DNS) naar buiten wil.

Het heeft goed gewerkt, totdat ik de software van de UPS (APC) heb geinstalleerd, toen begon hij constant in te bellen, maar UPS software heeft daar toch helemaal niets mee te maken?

Is er een software pakket, of een mogelijkheid binnen winroute zelf om te kunnen bepalen welk programma probeert naar buiten tekomen.

netstat geeft te sumiere informatie helaas.

Als ik hier geen oplossing voor vindt wordt het de DNS forwarding uitzetten en de proxy in schakelen maar dat wil ik eigelijk niet. Het moet gewoon werken :(

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Coolhva schreef op 26 juli 2003 @ 16:49:
Ik heb in de log kunnen concluderen dat de server zelf op poort 53 (DNS) naar buiten wil.
[...]
Het heeft goed gewerkt, totdat ik de software van de UPS (APC) heb geinstalleerd, toen begon hij constant in te bellen, maar UPS software heeft daar toch helemaal niets mee te maken?
Ligt eraan wat die UPS software aan het doen is, als die een hostname zoekt > DNS query > verbinding.
Is er een software pakket, of een mogelijkheid binnen winroute zelf om te kunnen bepalen welk programma probeert naar buiten tekomen.
netwerksniffer (ethereal, packtemon of een ander soortgelijk werkend ding), rules aanmaken in je Winroute firewalling + logging aanzetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
welke APC software heb je draaien? die business edition heeft namelijk de optie om zelf te checken voor updates op het internet... en dat kan dus dat soort dingen veroorzaken

ff andere vraag: had jij niet een SBS2000 server draaien? waarom maak je dan gebruik van winroute en niet van ISA server 2000 :?

A wise man's life is based around fuck you

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan bijv het domein excluden ik neem aan dat die elke keer hetzelfde is

settings->advanced->dailing options-> do not dail on demand for listed dns names

Iperf