[Office2000] Deployment: MST & CMW -> Shortcuts

Pagina: 1
Acties:

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Mijn missie voor deze keer is het deployen van Office 2000 Premium over mijn netwerkje. Ik doe dit via Systems Management Server. De bedoeling is om een standaard installatie te assignen aan de betreffende clients. (Core Installation: MS Word, MS Excel). En vervolgens de gebruiker de keus te geven om apart de overige Office applicaties te installeren (Access, PowerPoint, Publisher) middels SMS Advertisements.

Goed, hiertoe heb ik een administrative installation point ingericht (SR-1 en SP3 patched.). Om de core installation tot stand te brengen heb ik gebruik gemaakt van de Custum Installation Wizard uit de Office Resource Kit Tools om een MST met enkel Word en Excel voor te bereiden. De advertisements van de overige Office applicaties verlopen via een .cmw filetje (Custom Maintenance Wizard [ORKTools]).

Tot zover gaat alles gewoon goed. Alles wordt keurig zonder errors geinstalleerd, op één klein dingetje na: Bij het maken van een .MST file heb je de optie om de shortcuts van Office aan te passen. Deze heb ik keurig in een submapje <Microsoft Office 2000> gezet. Omdat ik in de .MST eerder alleen gekozen heb voor Excel en Word kan ik de shortcuts voor de overige applicaties dus niet aanpasssen. Gevolg: Die komen terecht in de 'root' van het start menu; de standaardplaats dus.

'T zal waarschijnlijk niet al te moeilijk zijn om dit met een batch filetje af te vangen, maarja, netjes is anders. Er zal hier vast een Office Geek(tm) ;) zitten die weet hoe ik dit netjes op kan lossen. Google levert me alleen de informatie dat de CMW geen shortcuts kan aanpassen.... mja, daar was ik ook al achter ;)

Bedankt!

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!