Toon posts:

[JS] Please don't pop!

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in html in te stellen dat iframes niet mogen pop-uppen.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
iframes pop-uppen? Leg je probleem eens wat duidelijker uit :X

Skat! Skat! Skat!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

crisp

Devver

Pixelated

:?
ik begrijp je niet, en ik denk niet dat dat aan mij ligt!

[ Voor 94% gewijzigd door crisp op 26-07-2003 16:28 ]

Intentionally left blank

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

je kan de functie window.open herschrijven, als je dat bedoelt. Dan kan ie dus ook niet 'pop-uppen'.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Ja dan ga je naar http://www.handleidinghtml.nl/ en lees je hoe, maar ik vertel dat er geen oplossing voor is. :D Of bedoel je dat ze geen borders hebben :?
Met het FRAMEBORDER attribuut kan kan bepaald worden of wel of geen framerand weergegeven moet worden.
De opbouw is:

<IFRAME FRAMEBORDER="waarde"> </IFRAME>

Als waarden kunnen gebruikt worden 1 of 0.
Met de waarde 1 wordt de standaard 3-D rand weergegeven, met de waarde 0 geen rand. De beginwaarde is 1.

[ Voor 107% gewijzigd door supakeen op 26-07-2003 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheid... maar ik bedoel dit:
<iframe leftmargin="0" topmargin="0" width="88" height="31" marginWidth="0" marginHeight="0" frameBorder="0" noResize scrolling="no" target="_blank" src="http://externaldomain.co.il/marquee.html" align="left"></iframe>
Maar hij mag niet popuppen, externaldomain mag niet zorgen dat deze iframe ineens popupt.

• supakeen
target="_blank" weghalen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Uh... nee, die persoon kan dan nog steeds een popup in marquee.html zetten.

• supakeen
Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 18:48:
Uh... nee, die persoon kan dan nog steeds een popup in marquee.html zetten.
Jah, dan is het bijna onmogelijk, als jij geen controle hebt over de content van dat iframe.

Je zou met PHP de source van de site die je opent in het IFRAME kunnen openen en dan alle JavaScript eruit halen en dan returnen in het IFRAME maar dat is geen leuk werk :+

Overigens heeft een IFRAME geeneens een TARGET element en ik zou me als ik jou was eens gaan verdiepen in de kunst der CSS.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
welke free hoster of bannerboer probeer je om de tuin te leiden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 17:59:
Sorry voor de onduidelijkheid... maar ik bedoel dit:
<iframe leftmargin="0" topmargin="0" width="88" height="31" marginWidth="0" marginHeight="0" frameBorder="0" noResize scrolling="no" target="_blank" src="http://externaldomain.co.il/marquee.html" align="left"></iframe>
Maar hij mag niet popuppen, externaldomain mag niet zorgen dat deze iframe ineens popupt.
Aangezien de iframe alleen maar die page weergeeft en verder niks met de bron doet is dit onmogelijk, tenzij jij een JAVASCRIPT of PHP script schijft dat de code, die verantwoordelijk is voor die pop up, uit de opgevraagde page filtert..

Maar gezien het niveau van je vraag in dit topic is dat denk ik wat te hoog gegrepen (het lijkt me ook vrij onzinnig zoiets te gaan scripten trouwens)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 21:58 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

crisp

Devver

Pixelated

Tenzij de inhoud van je iframe van je eigen domein afkomstig is kan je er met javascript niets mee beginnen (standaard js-security). Ik neem aan dat je toestemming hebt om content van die externe site op jouw site te zetten, dus lijkt het me het beste dat je gewoon contact opneemt met de beheerder van die andere site en vraagt of hij de popups uit kan zetten ;)
Alle andere vormen van het 'omzeilen' van dit soort dingen (bijvoorbeeld met serverside scripts oid) zijn geen zaken waar we ons hier mee bezighouden.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.