Toon posts:

Geen Barton op GB-7VRX ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om te gaan upgraden, dus ik heb even gecheckt tot hoever mijn mobo een hogere proc slikt.
Op deze pagina -> http://nl.giga-byte.com/M...portList_GA-7VRX(1.1).htm (copy en paste) staat dat er maximaal een 2600+ met 266 FSB op kan, dat is een Barton voorzover ik weet.
Op deze link bij de faqpagina staat dat er alleen maar Thoroughbreds en Morgans op kunnen.
Dus welke pagina heeft nou gelijk?

Nog een vraagje, als die eerste link van hierboven gelijk heeft, dan kan mijn mobo alleen maar procs aan met een FSB van 266 mHz. Ik snap dit ff niet want mijn geheugen is geklokt op 333 mHZ, dan moet je proc toch op dezelfde FSBsnelheid lopen voor de beste prestaties, of sla ik nu helemaal de plank mis ??

Laatste vraag, wat is een PCB ? Staat op eerste linkje bovenin de tabel.

bedankt :)

eerste post hier trouwens :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 16:09 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Een 2600+ op 266FSB lijkt mij nog een Thoroughbred toe, als je het mij vraagt.
Maar goed, je geheugen is misschien wel PC333, maar zal op een wat ouder mainboard misschien gewoon op 266MHz draaien...Het is inderdaad wel het meest ideale om je geheugen en CPU op gelijke snelheid te hebben, maar het geheugen op een iets hogere snelheid is op zich wel net zo ideaal...

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar mn mobo ondersteund ook 333 mHz geheugen, de northbridge loopt zelfs op 333 mHz.. waarom kan er dan geen proc in van 333 mHz?? :?
Ik kan zelfs in de bios kiezen voor 266 of 333 mHz

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 16:18 ]

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 17:23

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ik heb de GA-7VRXP (2.0) versie op 166 MHz FSB gekregen dus daarmee zal het wel lukken (je moet wel wat overclocken want het mobo kan standaard geen 166 MHz FSB aan). De GA-7VRXP heeft een paar andere dingen extra naast de GA-7VRX. Maar de mobo's hebben gewoon dezelfde lay-out en zijn bijna even duur. Die geheugen snelheid komt doordat er 33 MHz bij de FSB snelheid wordt opgeteld. Dus 133 + 33 = 166, 166 * 2 = 333 MHz.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Topicstarter
Aaah ok.. fsbsnelheid van de proc staat dus eigenlijk helemaal los van de rest, begrijp ik hieruit.
Ik heb zelf de 1.0 van dit mobo.. bedoelen ze dan hiermee de PCB ? Zoja, waarom staat er in de grafiek dan alleen welke procs erop de 2.0 kunnen? :?
Bij de VRXP staat het wel aangegeven?? :?

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 17:23

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 16:24:
Aaah ok.. fsbsnelheid van de proc staat dus eigenlijk helemaal los van de rest, begrijp ik hieruit.
Ik heb zelf de 1.0 van dit mobo.. bedoelen ze dan hiermee de PCB ? Zoja, waarom staat er in de grafiek dan alleen welke procs erop de 2.0 kunnen? :?
Bij de VRXP staat het wel aangegeven?? :?
FSB is maximaal 333 MHz, maar je kan em ook synchroon laten lopen met de CPU. Als je de FSB op 166 MHz zet en je hebt 333 MHz geheugen, dan zal die gewoon op 333 MHz blijven. En met die versie 1.0 bedoelen ze idd de PCB. Soms maken ze wat kleine wijzigingen aan het PCB zodat ie wat beter loopt. Waarschijnlijk laten ze alleen versie 2.0 PCB's zien omdat die alleen nog geproduceerd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door AxzZzeL op 26-07-2003 16:33 ]

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_
bedankt voor het heldere antwoord :)

Ik zal GigaByte wel ff mailen hoe het zit met de 1.0 PCBs

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen antwoord teruggekregen, maar ik had nog een vraag

De 2600+ met 266 FSB is nog nauwelijks te krijgen (lees: nog alleen op niet-ververste prijslijsten :/ )
Als ik er nou een van 333 FSB in doe, kan dat dan? Of blaas ik daarmee mn mobo op :P

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het kan wel maar je proc zal onder de standaard snelheid draaien!
Je kan dan evt de fsb opschoeven of je proc unlocken en de multiplier verhogen om hem toch op standaard snelheid te krijgen.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 16:11:
Nog geen antwoord teruggekregen, maar ik had nog een vraag

De 2600+ met 266 FSB is nog nauwelijks te krijgen (lees: nog alleen op niet-ververste prijslijsten :/ )
Als ik er nou een van 333 FSB in doe, kan dat dan? Of blaas ik daarmee mn mobo op :P
Zet je moederbord op 333Mhz FSB en er is niets aan de hand lijkt me. Ik heb ook al eens een thoroughbred in m'n VAXP gestopt, terwijl ik nog geen biosupdate had gedaan. Het enige was dat m'n moederbord de xp rating niet kende, en dat de processor het voltage van een palomino kreeg(1.75 ipv 1.65 volt). Dat is absoluut niet erg als je als je sowieso al wilt overclocken, want ik kon tot 2,0v vcore gaan ipv. 1,9v ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk mailtje teruggehad van Gigabyte
Answer

Dear Sir,

Thank you for your kindly mail and supporting Gigabyte.
About the issue you mentioned in your earlier mail, we are sorry for the confusion. PCB 1.x and 2.0 have the same CPU support. With the latest BIOS, it can support up to Athlon XP 2600+ (FSB266) CPUs.

---------------------------------------------------------------------------------------

Question

Hello, I was wondering why my PCB (which is 1.1) is not listed in the CPU support list on this page -> http://nl.giga-byte.com/M...portList_GA-7VRX(1.1).htm
It only displays information about 2.0.

Then my other question is which processors does my revision of motherboard support?

Thanks!
MadMarky schreef op 27 July 2003 @ 21:09:
[...]
Zet je moederbord op 333Mhz FSB en er is niets aan de hand lijkt me.
Tsja lukt me niet, ik kom niet eens hoger dan 138 ;( zie Mobo reset bios bij matige OC#
Ik heb ook al eens een thoroughbred in m'n VAXP gestopt, terwijl ik nog geen biosupdate had gedaan. Het enige was dat m'n moederbord de xp rating niet kende, en dat de processor het voltage van een palomino kreeg(1.75 ipv 1.65 volt). Dat is absoluut niet erg als je als je sowieso al wilt overclocken, want ik kon tot 2,0v vcore gaan ipv. 1,9v ;)
heh ja das wel handig dan..

Maar ff voor de duidelijkheid, ik kan er dus een 2600 met 333 FSB inzetten zonder dat ik stabiliteitsproblemen or whatever ga krijgen? Procs zijn dus net zo backward compatible als met geheugen??

Ik moet t natuurlijk ff 100% zeker weten voordat ik t ga uitproberen.

Edit: Op de site van Balusc staat dat de 2600+ Barton op een multipl. van 11,5 loopt. Als ik deze erin stop bij mij en de fsb staat op 133 MHz dan loopt ie dus op maar 1530 MHz ???

Mn mobo ondersteund tot 12,5 multipl. ..als ik m daarop zet heb ik dus een 1660?
Dus een winst van 60 MHz en 256 cache... :| wiieee

Of zit ik er nou helemaal naast??

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 14:28 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Probleem is dat wij iets onder FSB verstaan dan de fabrikant. Helaas ben ik het plaatje kwijt dat deze lijnen verduidelijkt maar het zit zo (volgens de fabrikant) :

FSB= bus tussen North-bridge en CPU
Memorybus= bus tussen Northbridge en geheugen

De Ga-7VRXP (en alle Kt333 chipset mobo's) ondersteunt max 266mhz FSB (CPU) en 333mhz geheugen.

Die jumper bijv op je mobo voor 100/133 is er voor je CPU (FSB).
In je bios de settings per mhz (266 mhz en up) is er voor je geheugen (mem-bus).

Een barton zou iig niet kunnnen werken, tenzei je misschien wat truuks uithaalt. Maar de FSB opklokken naar 333mhz zit er niet. De FSB lijn ondersteunt maar 2 snelheden (200 en 266). Daarom ook loopt je systeem a-synchroon als je geheugen draait op 333mhz en de FSB=266mhz.

Niogmaals: FSB= CPU-lijn naar de North-bridge

100= 100mhz DDR = 200mhz FSB
133= 133mhz DDR = 266mhz FSB

Memory-bus= 266mhz en hoger
- 266mhz geheugen= syschroon met cpu(FSB)
- hoger= a-synchroon met cpu(FSB)

[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 28-07-2003 16:28 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 14:09:
Tsja lukt me niet, ik kom niet eens hoger dan 138 ;( zie Mobo reset bios bij matige OC#
Huh? Wat zeg je hieronder dan? Of kun je alleen je geheugen op 333Mhz zetten?
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 16:17:
Ik kan zelfs in de bios kiezen voor 266 of 333 mHz

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

yep, hij kan alleen het geheugen op 333mhz mhz zetten. Is niks mis mee, hebben alle Via KT333 chipset last van.....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op 28 July 2003 @ 16:24:
Probleem is dat wij iets onder FSB verstaan dan de fabrikant. Helaas ben ik het plaatje kwijt dat deze lijnen verduidelijkt maar het zit zo (volgens de fabrikant) :

FSB= bus tussen North-bridge en CPU
Memorybus= bus tussen Northbridge en geheugen

De Ga-7VRXP (en alle Kt333 chipset mobo's) ondersteunt max 266mhz FSB (CPU) en 333mhz geheugen.

Die jumper bijv op je mobo voor 100/133 is er voor je CPU (FSB).
In je bios de settings per mhz (266 mhz en up) is er voor je geheugen (mem-bus).

Een barton zou iig niet kunnnen werken, tenzei je misschien wat truuks uithaalt. Maar de FSB opklokken naar 333mhz zit er niet. De FSB lijn ondersteunt maar 2 snelheden (200 en 266). Daarom ook loopt je systeem a-synchroon als je geheugen draait op 333mhz en de FSB=266mhz.

Niogmaals: FSB= CPU-lijn naar de North-bridge

100= 100mhz DDR = 200mhz FSB
133= 133mhz DDR = 266mhz FSB

Memory-bus= 266mhz en hoger
- 266mhz geheugen= syschroon met cpu(FSB)
- hoger= a-synchroon met cpu(FSB)
Okee bedankt voor de uitleg _/-\o_ tis me helemaal helder nu. :Y)
Pagina: 1