Toon posts:

[Zalman] 6000cu met ccfl ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb op m'n proc de 6000cu zitten de volledig koperen versie dus.

Nu zit in het midden van deze waaier een gleuf :9 hier past precies een kleine 10cm ccfl in. Nu is mijn vraag, kan dit, zou dit niet te warm worden of voor de koeler of voor de ccfl ?

M''n cpu is 38 graden idle kheb eigenlijk geen id hoe warm zo'n ccfl wordt.

Het geeft iig een heel stoer effect tis een rode trouwens ;)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
ARG mn eerste post was toch goed,
heb ik hem 3 keer geedit ;)

de eerste C in ccfl staat voor COLD ;)

[ Voor 255% gewijzigd door ixl85 op 26-07-2003 15:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Denk wel dat hij vrij strak tegen het blok aan komt want dan zit ie het stevigst...

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 15:33 ]

Verwijderd

[offtopic]De volledige koperversie is toch best zwaar? (ik heb de versie met een strookje koper). Ben je niet bang dat je moederbord daardoor schade oploopt?

• ixl85
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 15:32:
Denk wel dat hij vrij strak tegen het blok aan komt want dan zit ie het stevigst...
je ccfl kan er wel tegenaan
ik denk dat 38graden niet echt veel is,
en je keolblok zal zelf nog wel minder warm zijn
want de 38 graden is van je cpu,
en een ccfl word niet warm (soory voro het 3keer editen van mn post hier boven ;) )

edit
[offtopic]De volledige koperversie is toch best zwaar? (ik heb de versie met een strookje koper). Ben je niet bang dat je moederbord daardoor schade oploopt?
ik heb hier de volledig kopere versie
en hij hangt echt makkelijk aan mn mobo,
niet problemen
en een ccfl is neit zo zwaar dus dat moet makkelijk kunnen toch?

[ Voor 30% gewijzigd door ixl85 op 26-07-2003 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmmz tgeeft echt een zwaar cool effect als je er een rode of oranje ccfl inhangt, je ziet door alle bladen het licht komen en het block komt er door goed naar voren, denk wel dat ik het ga proberen ! thx !

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:36
Wilde ik ook doen bij mijn Vulcano 7+ koelmachine :D

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• ixl85
Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 16:16:
Mmmz tgeeft echt een zwaar cool effect als je er een rode of oranje ccfl inhangt, je ziet door alle bladen het licht komen en het block komt er door goed naar voren, denk wel dat ik het ga proberen ! thx !
eigelijk wel een heel goed idee... >:)
hoe ga je dat doen? misschein ook wel een leuk idee voor mij
(passen die 10sm dingen trouwens? steken die niet heel ver uit, en is die gleuf groot genoeg?

(en hoew il je hem los maken als je je cooler er af wel halen?

Verwijderd

Topicstarter
kwas ff offline :P om m'n zalman 80a-hp te installen op m'n videokaart, tscheelt echt ZO"N HOOP ! maar goed, je kan em vastzetten met plakgum :D of anders met klein stukje touw of tie-wraps. Op dit moment hangt ie er gewoon in, tis alleen een kwestie van ff wat kabeltjes weg werken.

10 cm past perfect ik zie alleen de uiteinden van de ccfl, de zwarte ( krimkous ) stukjes maar zelfs dat is amper zichtbaar dus niet lelijk ofzo !

De waaier gloeit er helemaal van (H)

• Burning_Tyre
foto foto!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:38
gewoon doen , lol maar je kunt toch zelf wel verzinnen als dit wel of niet kon ? een ccfl weeg een keer 10 gram hooguit!! dus kan zat, en warmte is ook geen probleem lijkt me

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20
CCFL = Cold Cathode Fluor(?) Light
Dus een CCFL zal echt niet veel extra warme veroorzaken. Hij verminderd alleen wel de luchtdoorstroom in de waaier. Dit zal je wel merken denk ik.

• ixl85
Marcj schreef op 26 July 2003 @ 18:38:
CCFL = Cold Cathode Fluor(?) Light
Dus een CCFL zal echt niet veel extra warme veroorzaken. Hij verminderd alleen wel de luchtdoorstroom in de waaier. Dit zal je wel merken denk ik.
nee hoor
want hij plaatst hem helemaal tegen de bodem, en daar onder zit de vasthoud clip,
en er hangt een 92mm fan boven, dus ik denk niet dat het uit zal maken
het gaat meer om de lucht die tussen de vinnen gaat)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets geen tempratuur verlies door de ccfl, al vind ik wel dat die goed warm wordt.. de ccfl dan ;) en dat het nix weegt ja doh dat weet een koe ook :D

Zodra ik een digicam te leen heb zou ik er ff een foto van plaatsen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 20:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 15:34:
Nee jho .. valt wel mee... heb ik ook.. enne moet zeggen werkt perfect dah ding. Heb er wel een copperspacer tussen gedaan :) ding heeft al heel wat mee gemaakt moet ik zeggen. Wat ik nu draai is een TB1133 en me fan staat op silent met 4 casefans er in die volblazen.. (moet nog een rheobus kopen.. of bouwen.. zodat ik deze kan regelen..) en deze wordt 47 graden IDLE nu..

Als ik me mobo enz voor de zoveelste keer moet ombouwen naar een andere kast nu een Chieftec BX-03B-BB :) very very nice case.. pak ik meestal alles vast bij de heatsink.. enne ik wel om de socket in de gaten 4 van die oude pootjes van vroeger getoken.. die plastic afstandbusjes zeg maar.. Kwa warmte.. moet je kijken hoe heet je proc nu wordt .. wanneer het de pan uit escaleert zou je hem uit kunnen zetten..

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:47
In iedergeval maak een paar pics als je het af hebt :)

[ Voor 3% gewijzigd door The_Greater op 26-07-2003 22:40 . Reden: typo ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Burning_Tyre
Ik heb de Volcano 7+ van Thermaltake, dat ding weegt ook vet zwaar maar nog geen problemen mee gehad...

• Remy
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

The_Greater schreef op 26 juli 2003 @ 22:28:
In ieder geval maak een paar pics als je het af hebt :)
Dat hij dat gaat doen postte hij al om 20:32 ;). Ik heb zelf ook een 6000Cu, en het lijkt me zo dat het best kan idd. Enige dat zo snel in me op komt, is de kans op kortsluiting. De CCFL zelf zal niet onder stroom staan natuurlijk, maar de aansluiting(en) wel. En het volledige koper zijn van de 6000Cu kan daar best wel een goeie geleider voor zijn. Hou dat dus in de gaten, dat je CCFL aansluiting niet in contact komt met de waaier of je mobo.

LinkedIn
Instagram

• Burning_Tyre
De aansluiting kan je toch ergens anders neerzetten... gewoon draadjes naar de inverter die je ergens in je kast hangt...

Pagina: 1